روش های تقویت حافظه

طبق یک مطالعه جدید، افراد مسنی که روزانه یک مولتی ویتامین مصرف می کردند، به نظر می رسید که معادل 3 سال زوال ذهنی مرتبط با سن را عقب تر انداختند.

روش های تقویت حافظه

 افراد مسن در مجموع به مدت 3 سال به مصرف مولتی ویتامین ادامه دادند و فواید آن را حفظ کردند. افرادی که مشکلات قلبی داشتند از مزایای بیشتری برخوردار بودند.

به گزارش زنهار به نقل از صد انلاین،این مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد و شامل 3562 بزرگسال بالای 60 سال بود که به طور تصادفی به مصرف روزانه مولتی ویتامین Centrum Silver یا دارونما اختصاص داده شدند. این افراد سالانه آزمایش‌های آنلاین عملکرد مغز را برای ارزیابی تأثیر ویتامین‌ها انجام دادند، از جمله آزمایش ModRey که از مردم می‌خواهد کلمات را به خاطر بیاورند. محققان نتیجه گرفتند: «مکمل مولتی ویتامین روزانه، در مقایسه با دارونما، حافظه را بهتر بهبود می بخشد. مصرف مکمل مولتی ویتامین به عنوان یک رویکرد ایمن برای حفظ سلامت شناختی در سنین بالاتر فاکتوری نویدبخش است.»

محققان همچنین بررسی کردند که آیا مصرف مولتی ویتامین بر چیزی که «حافظه اپیزودیک» نامیده می‌شود،تأثیر می‌گذارد.( یعنی فرد می‌تواند تجربیات قبلی را به خاطر بیاورد) تفاوتی در حافظه اپیزودیک افراد بر اساس مصرف یا عدم مصرف مولتی ویتامین وجود نداشت.

آدام ام. بریکمن، محقق، پروفسور روانشناسی اعصاب، گفت: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی ممکن است سطوح ریزمغذی‌های پایین‌تری داشته باشند که مولتی ویتامین‌ها ممکن است آن‌ها را اصلاح کنند، اما ما واقعاً در حال حاضر نمی‌دانیم که چرا این تأثیر در این گروه قوی‌تر است».

با این حال متخصصان سلامت توصیه می کنند که ویتامین ها و مواد معدنی را عمدتاً از طریق رژیم غذایی سالم به جای مصرف ویتامین ها یا مکمل ها دریافت کنید.

به گزارش آسوشیتدپرس، حدود یک سوم بزرگسالان ایالات متحده مقادیر توصیه شده ویتامین، مواد معدنی و فیبر را تنها از طریق غذا دریافت نمی کنند و با افزایش سن، نیازهای کالری افراد کاهش می یابد و فرصت کمتری برای دریافت و تامین مواد مغذی ایجاد می کند.

طبق گفته اداره فدرال پیشگیری از بیماری و ارتقای سلامت، آنها هنوز در مقایسه با افراد جوان تر، نیاز به مواد مغذی یکسان یا حتی افزایش یافته دارند؛ این بدان معناست که آنها باید ارزش غذایی هر لقمه ای را که می خورند، حساب کنند.

دکتر لوک-کین یونگ گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد که مغز یک انسان سالخورده ممکن است نسبت به تغذیه حساس‌تر از آن چیزی باشد که ما تصور می‌کردیم، هرچند ممکن است یافتن اینکه کدام ماده غذایی خاص به کند کردن زوال شناختی مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند چندان مهم نباشد.»

    دیدگاه شما