سیب زمینی موهای سفید را از بین می برد؟

در این مطلب راه و روش از بین بردن موهای سفید را می آموزید .

سیب زمینی موهای سفید را از بین می برد؟

اگر تارهای سفید در بین موهایتان زیاد شده و از طرفی نمی خواهید از مواد شیمیایی استفاده کنید، مد و زیبایی امروز دنبال کنید. برای مشکی کردن موهای سفید روش های طبیعی و گیاهی زیادی وجود دارد که سیاهی موها را به آن ها برمی گردانند، با این روش ها در ادامه آشنا می شوید.همچنین بخوانید: ماسک زنجبیل برای رشد مو: با این ماسک مو زیباترین موها نصیب شما می‌شود!سفید شدن مو‌ها فقط مختص دوران پیری و کهولت سن نیست بلکه جوانان زیادی نیز وجود دارند که تار مو‌های سفید زیادی در لابه لای مو‌های سیاه خود دارند. استفاده دائمی از رنگ‌های شیمیایی می‌تواند موجب آسیب به مو‌ها و پوست سر شود پس بهتر است بدون استفاده از رنگ مو و با کمک ترکیبات گیاهی مو‌ها را سیاه کنیم و از سفید شدن آن‌ها جلوگیری کنیم.

 

رنگ موی اکثر ما ایرانی ها مشکی است و این رنگ مو  بسیار طرفدار دارد. اگر تارهای سفید بین موهای مشکی تان دیده اید و دوست دارید آن ها را مشکی کنید بهتر است از روش های طبیعی برای مشکی کردن مو هایتان استفاده کنید. رنگ موهای شیمیایی شاید عوارضی داشته باشند اما با مواد طبیعی به راحتی در خانه می توانید موهایتان را مشکی کنید. برخی مواد طبیعی که باعث مشکی کردن مو می شوند و روش استفاده از آن ها را در ادامه به شما معرفی میکنیم.

سیب زمینی

مشکی کردن موهای سفید: یکی از بهترین روش‌های طبیعی و خانگی و در عین حال ارزان قیمت برای از بین بردن مو‌های سفید و جلوگیری از سفید شدن مو‌ها استفاده از سیب زمینی است. در این روش شما تنها به چند عدد سیب زمینی احتیاج داریدچند عدد سیب زمینی پوست بکنید و پوست آن‌ها را در ظرفی که حاوی ۲ لیوان آب است ۵ دقیقه بجوشانید سپس شعله را خاموش نمایید و اجازه دهید که خنک شود.

برای خوشبو شدن آن چند قطره روغن یا اسانس رزماری یا اسطوخودوس را به محتوی درون کاسه اضافه نمایید. بعد از اینکه مو‌های خود را شستید، این ترکیب را بر روی مو‌های خود بریزید و با آن سرتان را ماساژ دهید تا اثری از مو‌های سفید در سرتان باقی نماند.

شاید جالب باشد: مراحل آرایش نچرال فرانسوی یکی از ظریف‌ترین و شیک‌ترین استایل‌های آرایشی که باعث می شود در مهمانی های فامیلی بدرخشید!

حنای هندی

مشکی کردن موهای سفید: حنا یکی از بهترین روش هندی ها برای مشکی کردن موها است به این صورت که حنا, آبلیمو, پودر قهوه و کشک را مخلوط کنید و استفاده کنید. قهوه را برای این اضافه می کنیم که قرمزی حنا را از بین ببرد پس حتما به مقدار دلخواه قهوه اضافه کنید.

روناس

مشکی کردن موهای سفید: درون ظرفی چهار قاشق غذاخوری روناس و سه لیوان آب را ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید سپس بعد از به جوش آمدن آن را بردارید و اجازه دهید محلول سرد شود، سپس محلول روناس را روی موهایتان بریزید و با آن موهایتان را ماساژ دهید.

آب لیمو و روغن نارگیل

مشکی کردن موهای سفید: برای مشکی کردن مو‌ها و از بین بردن شوره سر و تقویت ریشه مو‌ها درون یک ظرف مقداری روغن نارگیل بریزید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن نارگیل گرم شود سپس آب نصف لیمو را بگیرید و به آن اضافه نمایید و سرتان را با این محلول ماساژ دهید تا موهایتان مشکی و خوشرنگ شود.

انبه

 

شاید باورتان نشود که انبه هم بتواند موها را مشکی کند, برای این کار به چند انبه نارس پوست کنده و چند برگ انبه را با مخلوط کن خوب له کنید و مواد به دست آمده را در معرض نور خورشید قرار دهید و سپس استفاده کنید.

 رزماری

مشکی کردن موهای سفید: برای سیاه کردن مو‌های سفید در دو فنجان آب یک چهارم فنجان رزماری خشک بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس محلول را از صافی رد کنید و روی سرتان بریزید تا موهایتان سیاه شود. برای اثر بخشی بیشتر این محلول باید شب تا صبح روی مو‌های شما باشد.

 برگ کاری

برای سیاه کردن مو‌های سفید مقداری برگ کاری له شده را با روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی موهایتان بریزید و ماساژ دهید.

کنجد سیاه

مشکی کردن موهای سفید: کنجد سیاه سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است و همچنین خاصیت مشکی کردن موها را هم دارد. کنجد سیاه را خیس کنید و با مخلوط کن به خوبی له کنید تا یک خمیر به دست بیاورید این خمیر را به موهایتان بزنید تا هم موهایتان را سیاه کند و هم باعث رشد و تقویت آن ها شود.

چای کیسه ای

یکی دیگر روش های خانگی و طبیعی برای سیاه کردن موهای سفید استفاده از چای کیسه ای سیاه است که باید آن را بجوشانید و صاف کنید سپس به موهایتان بزنید. این روش را چند بار تکرار کنید تا بهتر نتیجه بگیرید.

تنباکو

برای سیاه کردن مو‌های سفید خود چهار قاشق غذاخوری تنباکو را با دو لیوان آب مخلوط کنید و نیم ساعت روی حرارت بگذارید تا بجوشد و پس از خنک شدن روی سرتان ماساژ دهید.

پوست گردو

مشکی کردن موهای سفید: اگر می‌خواهید موهایتان مشکی شود مو‌های خود را با جوشانده پوست گردو ماساژ دهید. در ظرفی دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو بریزید و با یک لیوان آب ترکیب کنید و اجازه دهید دو ساعت بماند سپس موهارا بشویید.

    دیدگاه شما