با این روش از شر بوی سیر خلاص شوید!

خیلی از اوقات ممکن است که بخاطر بوی بد سیر از خیلی از غذاهای خوشمزه صرف نظر کنید؛ در این مطلب به معرفی روش‌هایی برای از بین بردن بوی سیر از دهان و همچنین از دست‌ها و سطوح می‌پردازیم.

با این روش از شر بوی سیر خلاص شوید!

به گزارش زنهار؛ خیلی از اوقات ممکن است که بخاطر بوی بد سیر از خیلی از غذاهای خوشمزه صرف نظر کنید؛ در این مطلب به معرفی روش‌هایی برای از بین بردن بوی سیر از دهان و همچنین از دست‌ها و سطوح می‌پردازیم.​

حتما برایتان پیش آمده که فقط به خاطر دردسرهای رفع بوی سیر، بیخیال خیلی از غذاهای خوشمزه شده اید. اغلب افراد ترجیح می دهند که در روزهای تعطیل آخر هفته، از غذاهای حاوی سیر مصرف کنند چرا که هیچ چیزی خجالت آور تر از این نیست که در محل کار یا هنگام قرار های روزانه، دهانمان بوی سیر بدهد. علاوه بر آن، گاهی وقت ها از بین بردن بوی سیر از دست ها و سطوح به ویژه از روی تخته برش های چوبی نیز خودش می تواند بسیار مشکل ساز باشد.

نکاتی برای رفع بوی سیر از دهان

بیشتر افراد برای از بین بردن بوی سیر بلافاصله بعد از صرف غذا دهان خود را شسته و دندان هایشان را مسواک می کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بوی سیر می تواند حتی تا دو شبانه روز نیز در ریه هایتان باقی بماند. به همین دلیل است که مسواک زدن چندان دردی را دوا نمی کند.

جویدن برگ های تازه نعناع و جعفری

نعناع یکی از محبوب ترین رایحه ها برای انواع خمیر دندان و آدامس است. بعد از صرف غذاهای سیر دار می توانید چند برگ تازه نعناع و یا حتی جعفری را به آرامی بجوید. با این کار علاوه بر خوشبو کردن دهان و دندانتان ریه هایتان نیز تا حدودی معطر می شود.

سیب را فراموش نکنید!

سیب از میوه هایی محسوب می شود که دارای عطر بسیار خوبی می باشد و می تواند به از بین رفتن بوی سیر در دهان به صورت فوری کمک شایانی کند. خوردن یک عدد سیب می تواند به خوبی بوی سیر دهانتان را کنترل کند.

لیموناد یا لیمو

نوشیدن شربت های لیموناد طبیعی خنک و خوشمزه و همین طور میل کردن لیموی تازه می تواند تا حدود زیادی بوی سیر را از دهانتان بر طرف کند. توجه داشته باشید که لیموناد های کارخانه ای اغلب حاوی اساس لیمو هستند و ممکن است چندان برایتان کارامد نباشند. برای گرفتن بهترین نتیجه از لیموناد های خانگی استفاده کنید.

نوشیدن چای سبز و چای دارچین

نوشیدن چای سبز و همین طور دمنوش چای دارچین، می تواند برای از بین بردن بوی سیر از دهانتان به شدت موثر باشد. می توانید یک تکه چوب دارچین را در یک قوری آب جوش قرار دهید و بعد از اینکه چای دارچین آماده شد آن را میل کنید. اگر با تندی طعم دارچین مشکلی ندارید، می توانید یک تکه چوب دارچین را نیز بجوید.

قاشق استیل!

اگر هیچ کدام از روش های قبلی برایتان مقدرو نبود، می توانید به آرامی یک قاشق استیل ضد زنگ را وارونه کرده و در دهانتان از جمله کل زبان و گوشه های آن بچرخانید. این کار به شما کمک می کند تا بوی دهانتان را کنترل کنید.

از بین بردن بوی سیر از روی دست ها

قبل از هر چیزی باید بگوییم، بهتر است هنگام آشپزی از دستکش های لاتکس استفاده کنید تا بوی مواد غذایی از جمله سیر بر روی دستتان باقی نماند. اگر به هر دلیلی با این مشکل مواجه شدید و از بوی سیر روی دستانتان کلافه شدید، می توانید با کمک یکی از روش هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم بوی نامطبوع سیر را از روی دستتان از بین ببرید.

مرکبات را از یاد نبرید.

به دلیل خاصیت اسیدی مرکبات، می توانید خیلی راحت بوی سیر را از بین ببرید. می توانید با کمی آبلیمو دستانتان را به هم بمالید و یا از پوست رنده شده انواع مرکبات مثل لیمو یا پرتقال و گریپ فروت استفاده کنید. کافی است آن را با کمی آب گرم مخلوط کنید. پس از چند دقیقه عطر مرکبات آزاد شده و میتوانید این آب معطر را در یک بطری اسپری دار نگه داری کنید. تنها چند پاف از این اسپری خانگی می تواند شما را از شر بوی سیر برهاند.

مالش با استیل

 

قاشق استیل ضد زنگ که یادتان هست؟ از نظر علمی سولفوری که در سیر وجود دارد با استیل واکنش نشان می دهد. در نتیجه، در اغلب موارد بوی سیر را خنثی می کند. البته ممکن است این روش برای همه افراد نتیجه ندهد اما به دلیل ساده بودن آن، به امتحانش می ارزد. تنها باید دستانتان را روی استیل ضد زنگ بمالید. به همین سادگی! البته بهتر است کمی صابون را از قبل روی دستتان مالیده و سپس قاشق استیل ضد زنگ را رویش بزنید.

بوی سیر بر روی سطوح

برای خرد کردن سیر می توانید از خرد کن مخصوص یا رنده استفاده کنید. چنانچه سیر را بر روی تخته های برش خرد کرده باشید، احتمالا متوجه می شوید که بوی سیر بر روی تخته باقی می ماند. متاسفانه نمی توانید با تنها آب کشیدن، از این مشکل رها شوید. ما در ادامه دو روش بسیار کاربردی را برایتان معرفی می کنیم.

نمک یا جوش شیرین و لیمو

ابتدا باید تخته برش را بشویید. سپس بر روی تخته برش مرطوب، نمک یا جوش شیرین بپاشید. حالا با یک لیموی برش خورده، روی آن را کمی بسابید. بعد از اینکه آن را آب بکشید، بوی سیر کاملا از بین می رود. از این روش برای از بین بردن بوی گوشت و ماهی نیز می توانید استفاده کنید.

مایع ظرفشویی

مساله مهم در نگهداری ظروف چوبی، این است که نباید مدت زیادی در آب خیسانده شود. برای زدودن بوی نامطبوع سیر، تنها کافی است تخته برش را در آب خیلی داغ فرو کنید. بعد روی همان قسمتی که رویش سیر خرد کرده اید، کمی مایع ظرف شویی غلیظ بریزید. حالا باید به کمک یک برس یا مسواک، رویش را کمی بسابید. می توانید از اسکاچ نیز استفاده کنید. در آخر نیز تخته برش را دوباره با آب داغ، آب بکشید.

با بوی سیر در فضای خانه چه کنم؟

اولین و ساده ترین کاری که مسلما به ذهن همه افراد خطور می کند این است که با گشودن پنجره ها و استفاده از خوشبوکننده هوا این مشکل را برطرف کنند. علاوه بر این روش، می توانید یک کاسه کوچک جوش شیرین را در همان فضا قرار دهید. البته این روش به نسبت خوشبو کننده هوا کمی زمان بر است.

    دیدگاه شما