چرا زنان در رابطه جنسی به ارگاسم نمی رسند؟ +راه درمان

در این مطلب درباره دلایل ارضا نشدن زنان در رابطه جنسی با دخول توضیح می‌دهیم و در انتها روش‌هایی را ارائه می‌دهیم که زن بتواند از این طریق نیز به ارگاسم و لذت جنسی برسد.

چرا زنان در رابطه جنسی به ارگاسم نمی رسند؟ +راه درمان

به گزارش زنهار؛ ارضاء شدن زنان، روش‌های مختلفی دارد که یکی از آن، ارضاء شدن با دخول است که برخی از زنان نمی‌توانند از این طریق به ارگاسم برسند. رایج ترین نحوه به ارگاسم رسیدن زنان، از طریق کلیتوریس است. در این مقاله درباره دلایل ارضاء نشدن زن با دخول توضیح می‌دهیم و در انتها روش‌هایی را ارائه می‌دهیم که زن بتواند از این طریق نیز به ارگاسم و لذت جنسی برسد.

انواع ارگاسم در زنان

ارگاسم کلیتورال

در این نوع ارگاسم، زن از طریق مالش کلیتوریس و یا رابطه دهانی که باعث تحریک این قسمت می‌شود، به اوج لذت جنسی می‌رسد. این نوع ارگاسم، رایج‌ترین نوع ارگاسم است که هر خانمی می‌تواند آن را تجربه کند.

ارگاسم واژینال

در این نوع ارگاسم، زن از طریق آمیزش جنسی و دخول به واژن به اوج لذت جنسی می‌رسد.

ارگاسم همزمان

در ارگاسم همزمان، هم دخول انجام می‌شود و هم تحریک کلیتوریس. این نوع ارگاسم، شدیدترین و لذت‌بخش‌ترین ارگاسم است. اگر می‌خواهید در حین دخول به ارگاسم برسید، از این روش استفاده کنید، یعنی همزمان با دخول، کلیتوریس را نیز تحریک کنید.

 

دلایل ارضاء نشدن زن با دخول

فروید معتقد بود که کلیتوریس شبیه به اندام جنسی مرد است، به همین دلیل بیشترین تحریک و ارضاء شدن باید از طریق دخول در واژن باشد. البته امروزه ثابت شده است که عقاید فروید تا حدودی اشتباه است. مخصوصا در این زمینه، همه زنان توانایی این را ندارند که فقط با دخول به ارگاسم برسند و بیشتر ارگاسم‌ها از طریق کلیتوریس است یا هم از طریق واژن و هم از طریق کلیتوریس. بنابراین اینکه یک فردی نتواند فقط با دخول ارضاء شود، مشکل حادی نیست و می‌توان گفت در بسیاری از زنان این موضوع دیده می‌شود، هر چند هستند زنانی که فقط از طریق دخول می‌توانند به اوج لذت جنسی برسند. در ادامه، دلایل ارضاء نشدن زن با دخول را توضیح می‌دهیم.

رابطه جنسی

 
 

تحریک نکردن کلیتوریس در حین آمیزش جنسی

در مطالعات و تحقیقات انجام شده در این زمینه، ثابت شده است که بسیاری از زنان به تنهایی فقط با آمیزش جنسی (دخول) نمی‌توانند به ارگاسم برسند، بلکه باید در حین دخول، تحریک کلیتوریس نیز انجام شود. فقط تعداد کمی از زنان هستند که فقط با تحریک واژینال می‌توانند به اوج لذت جنسی برسند. بنابراین اگر می‌خواهید با دخول به ارگاسم برسید، بهتر است خودتان یا همسرتان در حین آمیزش، کلیتوریس را نیز تحریک کنید تا ارضاء شوید.

عدم داشتن معاشقه به اندازه کافی

اگر معاشقه و پیش‌نوازی قبل از دخول کم باشد و بدن خانم هنوز آمادگی لازم برای دخول لذت‌بخش را نداشته باشد، احتمال اینکه شخص از دخول لذت ببرد و ارضاء شود، کاهش پیدا می‌کند. پس آماده کردن بدن زن برای دخول لذت‌بخش و داشتن معاشقه طولانی، بسیار مهم و تعیین‌کننده می‌تواند باشد.

آنورگاسمی

برخی از زنان دچار آنورگاسمی هستند یعنی به دلایل جسمانی و روانی، نمی‌توانند به ارگاسم برسند و یا فقط تحت یک سری محرک‌های خاص و یا فقط با یک پوزیشن خاص یا تحریک کلیتوریس می‌توانند به ارگاسم برسند. این مشکل، باید توسط سکس تراپیست بررسی و درمان شود. اگر شما نیز به هیچ طریقی نمی‌توانید به ارگاسم برسید، توصیه می‌کنیم برای انجام بررسی‌های لازم و درمان آنورگاسمی، از سکس تراپیست‌ها کمک بگیرید.

مقاربت دردناک

اگر بدن زن هنوز آماده نباشد یا واژن ترشحات بسیار کمی داشته باشد که در حد طبیعی نیست، باعث می‌شود فرد مقاربت دردناک داشته باشد و نتواند از دخول و آمیزش جنسی لذت ببرد و ارضاء شود.

رابطه جنسی

عوامل روحی و روانی

 

 

یکی از عوامل موثر در ارضاء نشدن زن، عوامل روحی و روانی است که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم:

استرس و اضطراب

استرس و اضطراب، هورمون کورتیزول را ترشح می‌کند که این هورمون، سرکوبگر هورمون‌های جنسی است. بنابراین اگر فرد در حین سکس استرس و اضطراب داشته باشد یا کلا در طول روز تنش‌های زیادی را تجربه می‌کند، باعث می‌شود که نتواند از رابطه جنسی‌اش لذت ببرد و ارضاء شود.

افسردگی

افسردگی، احساس بی‌ارزشی، افکار منفی و بی‌انگیزگی و بی‌حوصلگی، باعث می‌شود فرد میل بسیار کمی به برقراری رابطه جنسی داشته باشد. اگر هم مایل باشد یا می‌خواهد به خاطر همسرش آن را انجام دهد، لذت خیلی کم و ناچیزی از آن می‌برد. پس احتمال اینکه ارگاسم را تجربه کند، بسیار کم است.

اعتماد به نفس و احساس خودارزشمندی کم

افرادی که اعتماد به نفس کمی دارند و خودشان را بی‌ارزش و یا زشت می‌دانند یا به عملکرد خود در رابطه جنسی شک دارند، دچار اضطراب در حین رابطه می‌شوند و به جای اینکه روی رابطه‌شان تمرکز کنند و لذت ببرند، روی عملکردشان و نگرانی‌هایی که دارند متمرکز می‌شوند و این باعث می‌شود که لذت نبرند و در رابطه جنسی ارضاء نشوند.

پوزیشن‌های سخت

گاهی اوقات زوجین آن قدر پوزیشن‌های سختی را انتخاب می‌کنند که زن نمی‌تواند از این نوع پوزیشن‌ها لذت ببرد. به همین دلیل بسیار مهم است که از حالات بدنی استفاده کنید که هر دوتان در آن راحت هستید.

رابطه جنسی

میل جنسی کم

 

برخی از زنان میل جنسی کمی دارند و دچار سردمزاجی هستند، به همین دلیل در رابطه جنسی نمی‌توانند به ارگاسم برسند و لذت ببرند.

چگونه با دخول ارضاء شوم؟

بدن‌تان را بشناسید و بدانید که معمولا رسیدن به ارگاسم در شما چقدر زمان می‌برد

برخی از افراد در ۱۰ دقیقه به ارگاسم می‌رسند و برخی‌ها ممکن است در ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به ارگاسم برسند. پس ابتدا بدن خود را بشناسید و بدانید که چقدر طول می‌کشد تا به ارگاسم برسید و سپس این موضوع را به همسر خود اطلاع دهید و در حین رابطه جنسی، همان قدر زمان بگذارید تا ارضاء شوید.

در حین دخول، کلیتوریس خود را تحریک کنید

همان طور که در قسمت‌های قبلی مقاله توضیح دادیم، بسیاری از زنان صرفا فقط با دخول به ارگاسم نمی‌رسند و لازم است کلیتوریس را نیز با دست تحریک کنند. این کار را همسرتان نیز در حین دخول می‌تواند انجام دهد اگر از پوزیشن‌هایی استفاده کنید که امکان معاشقه و تحریک با دست وجود داشته باشد. اگر همسرتان در پوزیشن‌هایی، دسترسی به این ناحیه ندارد، شما نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

با همسرتان صحبت کنید

ارضاء شدن شما به عملکرد همسرتان نیز مربوط است، پس با او صحبت کنید و سعی کنید آناتومی بدن یکدیگر را کشف کنید و بدن یکدیگر را بشناسید. به همسرتان نقاط حساس بدن‌تان را آموزش دهید و از او بخواهید که در حین سکس، این نقاط را نیز لمس کند و به کل بدن و صورت‌تان توجه داشته باشد تا بتوانید از طریق دخول به ارگاسم برسید

معاشقه طولانی داشته باشید

برای اینکه بدن‌تان آماده دخول شود و بتوانید دخول لذت‌بخشی را تجربه کنید، باید معاشقه طولانی‌تری داشته باشید.

تفاوت بین ارگاسم واژینال و کلیتورال را بدانید

آگاهی پیدا کردن درباره تفاوت بین ارگاسم‌ها، به شما کمک می‌کند که بدن‌تان و علائم ارگاسم‌ها را بشناسید. معمولا ارگاسم کلیتورال، سبک‌تر است و فرد لرز کم و انقاباضات کمی را احساس می‌کند اما در ارگاسم واژینال، فرد لرز بدن و انقباضات واژن و لگن بیشتری دارد و ارگاسم محکم‌تری است. از نظر میزان لذت هم ارگاسم واژینال لذت بیشتری را به همراه دارد.

به سلامت روانی‌تان اهمیت دهید

 

اگر افسردگی، استرس یا اضطراب را تجربه می‌کنید یا اعتماد به نفس کمی دارید، همین موضوعات باعث می‌شود شما به ارگاسم نرسید یا از رابطه جنسی‌تان لذت نبرید. پس برای حل این مشکلات روانی نیز حتما از روانشناسان بالینی کمک بگیرید.

از جملات و کلمات تحریک‌آمیز استفاده کنید

جملات تحریک‌آمیز و تعریف و تمجید کردن از عملکرد خانم، بسیار موثر است تا او بتواند به ارگاسم برسد و اعتماد به نفس بالایی داشته باشد. بنابراین در حین معاشقه و رابطه جنسی، تعریف کردن از اندام و عملکرد همسرتان فراموش نشود و به علاوه حتما به جملات تحریک‌آمیزی را هم بیان کنید تا بتوانید همسرتان را به بهترین شکل ارضاء کنید.

به سکس تراپیست مراجعه کنید

اگر راهکارهای فوق برایتان کافی نبود و در به ارگاسم رسیدن‌تان از طریق دخول کمک نکرد، می‌توانید با سکس تراپیست‌های همیار عشق در ارتباط باشید تا دلیل این موضوع بررسی شود و راهکارهای درمانی خاصی را به شما بدهند.

سخن پایانی

زنان می‌توانند از سه طریق به ارگاسم برسند. یکی از رایج‌ترین روش‌ها، به ارگاسم رسیدن از طریق تحریک کلیتوریس است و دومین نوع ارگاسم که برخی از زنان به تنهایی نمی‌توانند از این طریق ارضاء شوند، ارگاسم واژینال است. در ابتدای مقاله، دلایل ارضاء نشدن خانم با دخول را توضیح دادیم که بیماری‌های روانی، آنورگاسمی، دخول دردناک و… از جمله دلایل آن است. برای رسیدن به ارگاسم واژینال یا ارضاء شدن با دخول، شاید نیاز باشد کلیتوریس را هم تحریک کنید و ارگاسم کلیتورال و واژینال را همزمان تجربه کنید. به علاوه باید معاشقه طولانی انجام دهید تا بدن‌تان برای دخولی لذت‌بخش آماده شود و اگر بیماری‌ها و مشکلات روانی مثل استرس، اضطراب و افسردگی شدید دارید، حتما برای درمان آن از روانشناس بالینی کمک بگیرید. چند توصیه دیگر نیز در انتهای مقاله برای ارضاء شدن با دخول آورده‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه و اجرا کنید. اگر با توصیه‌های عمومی این مقاله، مشکل‌تان حل نشد و نتوانستید با دخول ارضاء شوید، توصیه می‌کنیم با سکس تراپیست‌های همیار عشق صحبت کنید تا دلیل آن بررسی و مشکل حل شود.

    دیدگاه شما