ایدز با پوشش آنفولانزا فریبتان می دهد

ایدز هم مانند هر بیماری دیگری با نشانه‌هایی بروز پیدا می‌کند. برخی از این علائم در همه کسانی که به ایدز مبتلا می‌شوند مشترک است. این علائم به عنوان نشانه‌های مرحله حاد شناخته می‌شوند که بی شباهت به علائم بیماری آنفولانزا و آلرژی و سرماخوردگی نیستند.

ایدز با پوشش آنفولانزا فریبتان می دهد

به گزارش زنهار: علائم ایدز در مردان و زنان متفاوت است. بدین معنا که هر فرد به تناسب تیپ بدنی و جنسیت ممکن است علائمی‌از بیماری را داشته باشد. با این وجود در هفته‌ای اولیه علائم عمومی‌ شکل مشترک در بیماران زن و مردم ظاهر می‌شود. چند هفته ابتدایی پس از ابتلا به ایدز مرحله حاد بیماری نام دارد.

در این زمان ویروس ایدز به سرعت در بدن شروع به تکثیر و پخش شدن می‌کند به شکلی که سیستم ایمنی بدن را به شکل کاملی درگیر می‌کند. در مرحله حاد برخی از بیماران ممکن است علائمی‌ بروز ندهند اما پس از آن نمایان شدن علائم به صورت خفیف آغاز می‌شود.

در این مقاله به بررسی علائم ایدز در مردان و زنان در مرحله حاد و نشانه‌های بیماری ایدز در زنان و مردان به صورت جداگانه‌ای خواهیم پرداخت. علائم ابتدایی ابتلا به ایدز؛ نشانه‌های مشترک ایدز هم مانند هر بیماری دیگری با نشانه‌هایی بروز پیدا می‌کند.

برخی از این علائم در همه کسانی که به ایدز مبتلا می‌شوند مشترک است. این علائم به عنوان نشانه‌های مرحله حاد شناخته می‌شوند که بی شباهت به علائم بیماری آنفولانزا و آلرژی و سرماخوردگی نیستند. برخی از این علائم شمال موارد زیر است: تب و لرز درد کلی بدن بثورات پوستی سردرد و گلودرد تهوع و ناراحتی معده متورم شدن غدد لنفاوی

این علائم می‌توانند از خفیف تا شدید خود را نشان دهند و گاهی به شکل شدید چند روز یا چند هفته ادامه پیدا کنند. در این دوره شدت تکثیر به حدی زیاد است که قابلیت انتقال به شخص دیگری را دارد و البته اگر دیر شناسایی یا با بیماری دیگری اشتباه گرفته شود؛ ممکن است هم بیماری منتقل و هم سرعت پیشرفت بیماری افزایش یابد.

علائم ایدز در مردان در روزهای اول؛ آیا علائم با مرحله حاد متفاوت است؟ سوالی که شاید بیش از همه پرسیده می‌شود این باشد که علائم ایدز در مردان بعد از چند روز مشخص میشود؟ پاسخ این است که ویروس ایدز پس از ورود به بدن مردان ممکن است ۲ تا ۶ ماه هیچ علامتی از خود نشان ندهد.

این ویژگی ویروس ایدز باعث می‌شود تا فرد بدون اطلاع بماند. با این حال؛ در همین شرایط هم برخی از علائم در فرد ظاهر می‌شود. برخی از این علائم عبارتند از: بزرگ شدن پروستات جامعه گریزی و گوشه‌گیری سوزش و درد برای دفع ادرار رشد بافت و بزرگ شدن سینه‌ها بروز بیماری‌های عفونتی مقاربتی کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ ایجاد زخم روی آلت تناسلی و مقعد کم پشت شدن ریش و موهای بدن خستگی زیاد غیرمتناسب با فعالیت

علائم ایدز در زنان؛ عفونت‌های قارچی واژینال مهمترین نشانه بیشتر علائم ایدز در افراد آلوده مشابه است. با این حال، زنان ممکن است عفونت‌های قارچی واژینال مکرر را نیز تجربه کنند.

رابطه جنسی محافظت نشده با شریک HIV مثبت می‌تواند عاملی برای ابتلا به ویروس ایدز باشد. بهترین کار انجام آزمایشHIV  است.

برخی از علائم ایدز در زنان شامل موارد زیر است: تب زیاد افسردگی ذات الریه اسهال شدید عرق زیاد در شب خستگی و بی حالی کم شدن سریع وزن از دست دادن حافظه زخم‌های دهان، مقعد یا اندام تناسلی بزرگ شدن طولانی‌مدت غدد لنفاوی زیربغل، کشاله ران، گردن ظاهر شدن لکه‌های قرمز، قهوه‌ای، صورتی یا ارغوانی روی یا زیر پوست، داخل دهان، بینی یا پلک‌ها

ایدز یا ویروس نقص ایمنی انسانی، یک ویروس مقاربتی است که از طریق ترشحات تناسلی یا خون منتقل می‌شود. انتقال اچ آی وی همچنین می‌تواند از مادر به کودک در دوران بارداری، زایمان یا شیردهی صورت بگیرد. علائم پوستی ایدز در مردان؛ چند نشانه شایع را بشناسید پوست تقریباً 90 درصد افراد مبتلا به HIV در مراحلی از بیماری خود دچار تغییرات پوستی و علائم می‌شوند.

این علائم در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت روش‌های درمانی دارویی کمتر شده است. برخی از علائم رایج بیماری‌های پوستی شامل موارد زیر است: بثورات؛ شایع‌ترین نشانه ایدز بثورات اچ آی وی شایع‌ترین علامت HIV مرتبط با پوست است. بثورات ناشی از  HIVمی‌تواند منجر به ایجاد یک ناحیه قرمز مسطح با برجستگی‌های کوچک شود.

عفونت‌های هرپس سیمپلکس و هرپس زوستر، سارکوم کاپوزی از دیگر نتایج بثورات ایدز است. زونا؛ اولین نشانه دردناک ایدز زونا با ویروس هرپس زوستر ایجاد می‌شود. زونا یک بثورات پوستی دردناک و تاول‌زا است که شبیه تاول‌های آب به صورت نواری در یک طرف بدن نمایان می‌شود.

تغییرات پوستی به دلیل فعال شدن مجدد ویروس آبله مرغان است که از دوران کودکی در بدن شما خفته می‌ماند. زونا معمولا فقط یک طرف بدن را درگیر می‌کند، اغلب تنه یا یک بازو، پا یا ناحیه صورت را درگیر می‌کند. ایجاد زونا ممکن است اولین سرنخ مبنی بر اینکه فردی مبتلا به HIV است و سیستم ایمنی ضعیفی دارد، باشد. ضایعات پوستی ناشی از عفونت ایدز ضایعات در پوست شما می‌تواند ناشی از عفونت‌های ویروسی باشد.

عفونت‌های هرپس سیمپلکس I و II علل اصلی ضایعات روی پوست هستند. ضایعات می‌توانند در هر نقطه از پوست ایجاد شوند. آنها می‌توانند یک تا دو هفته بهبود پیدا کنند تشخیص ایدز بدون آزمایش؛ امکان‌پذیر نیست همانطور که پیش‌تر درباره علائم ایدز در مردان و زنان گفته شد ایدز ممکن است تا مدت‌ها مخفی باقی بماند. این ویژگی ویروس ایدز باعث می‌شود تا هر نوع تشخیش بالینی و بدون آزمایش خون با علامت سوال روبرو شود. به همین دلیل هم بهترین روش آگاهی از بیماری انجام آزمایش پزشکی در آزمایشگاه است.

 ویروس ایدز از طریق خون، مایع منی، مایعات واژن و رکتوم و شیر مادر منتقل می‌شود. ویروس ایدز با حمله و ورود به سلول‌های DNA میزبان؛ به صورت مادام العمر با افراد همراه می‌شود. هر چند تحقیقات زیادی برای از بین بردن ویروس HIV صورت گرفته است، اما هنوز راه درمانی قطعی برای این بیماری پیدا نشده است.

در حال حاضر با پیشرفت تحقیقات صرف سرعت رشد بیماری کنترل و با روش‌های مراقبتی کیفیت زندگی افراد مبتلا به ایدز افزایش یافته است. سوالات متداول درباره علائم ایدز در مردان و زنان آیا امکان ابتلا به ایدز بدون علائم وجود دارد؟ عفونت بدون علامت HIV مرحله دوم HIV/AIDS است. در این مرحله هیچ علامتی از عفونت HIV وجود ندارد. این مرحله عفونت مزمن HIV یا تاخیر بالینی نیز نامیده می‌شود. در این مرحله، ویروس در بدن به تکثیر ادامه می‌دهد و سیستم ایمنی بدن به آرامی‌ضعیف می‌شود، اما فرد هیچ علامتی ندارد.

ایدز چه بلایی سر پوست می‌آورد؟ بثورات اچ آی وی شایع‌‎ترین علامت این بیمار روی پوست است. قرمزی همراه برجستگی‌های کوچک روی پوست نشان‌هایی از بثورات ایدز است. علائم اولیه ایدز در مردان چیست؟ علائم ایدز می‌تواند شامل کاهش وزن سریع، تب مکرر یا تعریق شبانه زیاد، خستگی شدید و غیرقابل توضیح، تورم طولانی‌مدت غدد لنفاوی در زیر بغل، کشاله ران یا گردن، اسهالی که بیش از یک هفته طول بکشد، زخم‌های دهان، مقعد یا اندام تناسلی باشد.

    دیدگاه شما