این مواد غذایی برای کاهش وزن مناسب است

زمانی که به دنبال بهترین ماده غذایی با پروتئین بالا برای کاهش وزن هستید به مواد کم کالری و با کیفیت فکر کنید. اولین چیزی که به ذهن می‌رسد گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی است که همگی منابعی عالی از پروتئین کامل با کربوهیدرات و چربی کم هستند.

این مواد غذایی برای کاهش وزن مناسب است

به گزارش زنهار،  به گفته متخصصان تغذیه مصرف یک رژیم غذایی غنی از پروتئین می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند.

ماهی قزل آلا و میگو می‌توانند یک وعده غذایی را حجیم کنند و لوبیا سیاه برای رژیم‌های غذایی گیاهی عالی هستند. کینوا یا نان‌های سبوس‌دار را به جای نان سفید انتخاب کنید و سعی کنید لبنیات کم چرب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کره بادام زمینی سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم است. کره بادام زمینی کربوهیدرات کمی دارد و می‌تواند منبع خوبی از پروتئین و چربی‌های سالم باشد.

ربکا استیب متخصص تغذیه می‌گوید: «غذای مورد علاقه من با پروتئین بالا برای کاهش وزن کره بادام زمینی است. در هر وعده مصرف کره بادام زمینی (که معمولا ۲ قاشق غذاخوری است) حدود ۸ گرم پروتئین دریافت خواهید کرد.»

در ادامه به معرفی ده مورد از بهترین مواد غذایی با پروتئین بالا برای کاهش وزن خواهیم پرداخت:

۱- روز خود را با تخم مرغ شروع کنید

تخم مرغ یک ماده غذایی عالی برای کاهش وزن است. تخم مرغ سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد و یک تخم مرغ حاوی حدود ۶ گرم پروتئین با کیفیت بالا با تمام اسید‌های آمینه ضروری است.

۲-ماهی سالمون را در رژیم غذایی خود بگنجانید

اگرچه ماهی قزل آلا یک ماهی چرب است، اما خوردن نوع مناسب چربی لزوما به معنای افزایش وزن نیست. ماهی حاوی اسید‌های چرب ضروری امگا ۳ است که باید از رژیم غذایی خود دریافت کنید، زیرا بدن انسان قادر به تولید آن نیست.

۳-لوبیا سیاه یک پروتئین گیاهی عالی برای کاهش وزن

یکی از بهترین پروتیئن‌های گیاهی محسوب می‌شود. لوبیا سیاه علاوه بر پروتئین بالا فیبر بالایی نیز دارد بنابراین، می‌تواند به تسکین یبوست و نفخ کمک کند که از پیامد‌های افزایش وزن محسوب می‌شوند.

۴- از گوشت‌های کم کالری مانند سینه مرغ استفاده کنید

زمانی که به دنبال بهترین ماده غذایی با پروتئین بالا برای کاهش وزن هستید به مواد کم کالری و با کیفیت فکر کنید. اولین چیزی که به ذهن می‌رسد گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی است که همگی منابعی عالی از پروتئین کامل با کربوهیدرات و چربی کم هستند.

۵-سعی کنید کربوهیدرات‌های سفید را به غلات کامل تغییر دهید

دانه‌های سرشار از پروتئین و محصولات غلات کامل گزینه عالی دیگری هستند. سعی کنید ماکارونی سبوس دار یا کراکر‌های پر پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید، زیرا این غلات به شما کمک می‌کنند بدون دریافت کالری به اندازه کربوهیدرات‌های سفید فرآوری شده سیر بمانید.

۶-لبنیات کم چرب بخورید

محصولات لبنی کم چرب نیز نمونه‌هایی از غذا‌های پرپروتئین هستند که ممکن است برای کاهش وزن مفید باشند. شیر، ماست یا پنیر ساده، کم چرب یا بدون چربی را انتخاب کنید. هم چنین می‌توانید از ماست ساده با توت‌های تازه لذت ببرید تا قدری شیرینی طبیعی داشته باشید.

۷-مقداری پنیر به رژیم غذایی خود اضافه کنید

این محصول لبنی سرشار از پروتئین با ۲۳ گرم پروتئین در هر فنجان و کمتر از ۲۰۰ کالری افزودنی عالی‌ای برای هر وعده غذایی می‌باشد. یک فنجان پنیر خامه‌ای کم چرب با ۱ درصد چربی شیر حتی می‌تواند حدود ۲۸ گرم پروتئین داشته باشد.

۸-از کینوا به عنوان جایگزین برنج یا پاستا استفاده کنید

این دانه بدون گلوتن یک جایگزین خوشمزه و سالم برای برنج یا پاستا است. یک وعده حاوی آن تقریبا ۸ گرم پروتئین و ۵ گرم فیبر را به بدن شما می‌رساند که آن را مناسب روده می‌سازد.

۹-آجیل یکی دیگر از گزینه‌های عالی پروتئین گیاهی است

آجیل‌ها یک افزودنی عالی قابل حمل و مغذی برای هر برنامه سبک زندگی سالم هستند. بادام، پسته و بادام زمینی به طور متوسط حدود ۶ گرم پروتئین در هر وعده ۲۸ گرمی با حدود ۳ گرم فیبر مناسب روده دارند.

۱۰-میگو را به لیست خرید خود اضافه کنید

میگو یک پروتئین پرکننده بسیار کم کالری است. هم چنین، میگو منبع عالی ید است که ما برای حمایت از سلامت تیروئید و مدیریت متابولیسم خود به آن نیاز داریم.

    دیدگاه شما