زیرسویه جدید امیکرون وارد کشور شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: بر اساس آزمایشات انجام شده کرونا در استان چند مورد از زیر سویه جدید اُمیکرون با نام‌های BQ۱ و XBB در آذربایجان شرقی مشاهده شده است.

زیرسویه جدید امیکرون وارد کشور شد

به گزارش زنهار؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: بر اساس آزمایشات انجام شده کرونا در استان چند مورد از زیر سویه جدید اُمیکرون با نام‌های BQ۱ و XBB در آذربایجان شرقی مشاهده شده است.

دکتر حسین حقایی اظهار کرد: افراد مبتلا شده در قرنطینه به سر می برند، اما به علت رفت و آمد چینی ها به آذربایجان شرقی احتمال افزایش ابتلا به سویه جدید بیماری کرونا بیشتر است.

وی تاکید کرد: استفاده از شیوه نامه های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و پرهیز از شرکت در اجتماعات و مکان های شلوغ برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ضروری است.

ضرورت دریافت واکسن برای جلوگیری از کرونا در موج هشتم

حقایی توصیه کرد: افرادی که واکسن های یادآور (دوز چهارم)، نوبت های اول، دوم و سوم خود را نزده اند یا امسال واکسن دریافت نکرده اند، نسبت به دریافت واکسن اقدام فوری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآوری کرد: سرعت انتقال سویه های جدید کرونا بسیار بالا و بر این اساس رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی مورد تاکید است.

به گزارش ایرنا، موج هشتم کرونا در ایران از هفته قبل آغاز شده است.

    دیدگاه شما