کینوا چگونه به لاغر شدن کمک می کند؟

قصد داریم ماده غذایی را به شما معرفی کنیم که گنجاندن آن در رژیم غذایی، برای کاهش وزن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف بسیار مفید است.

کینوا چگونه به لاغر شدن کمک می کند؟

به گزارش زنهار، امروزه، ابتلا به بیماری چاقی در کشور ما افزایش پیدا کرده است. یکی از دلایل بروز این اتفاق، میزان مصرف بالای برنج سفید و نان سفید در میان مردم است. اما در این میان، افراد زیادی به لاغری و تناسب اندام فکر می کنند.

لازم است بدانید که تا وقتی رژیم غذایی روزانه ما اصلاح نشود، کاهش وزنی نیز اتفاق نمی افتد. نکته دیگر این است که تنها ضرر چاقی، نداشتن تناسب و زیبایی اندام نیست؛ ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون و... نیز از جمله مضرات دیگر چاقی هستند.

در ادامه قصد داریم ماده غذایی را به شما معرفی کنیم که گنجاندن آن در رژیم غذایی، برای کاهش وزن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مختلف بسیار مفید است.

یکی از مشکلات بزرگی که افراد چاق با رژیم غذایی دارند، کم شدن مقدار غذای آن ها و داشتن احساس گرسنگی در طول روز است. احساس گرسنگی باعث می شود که آرامش افراد مختل شده و احتمال پایبندنبودن به رژیم وجود داشته باشد.

کینوا، مقدار فیبر بسیار زیادی در خود دارد. خوردن مواد غذایی حاوی فیبر مثل کینوا، باعث می شود که افراد مدت زمان بیشتری سیر بمانند و در طول روز احساس گرسنگی نکنند. همچنین پروتئین بالای موجود در کینوا باعث می شود که در طی روند رژیم، عضلات فرد از بین نرفته و تنها چربی ها حذف شوند. پروتئین، علاوه بر حفظ عضلات، به تأمین انرژی بدن نیز بسیار کمک می کند.

نکتۀ مهم دیگر این است که کینوا میزان کربوهیدات کمی دارد؛ در نتیجه باعث افزایش سطح قند خون نمی شود؛ بنابراین مصرف کینوا از چاق شدن جلوگیری می کند.

علاوه بر این موارد، افرادی که رژیم غذایی برای لاغرشدن دارند، ممکن است بسیاری از ویتامین ها را دریافت نکنند و بدن آن ها با کمبود ویتامین روبه رو شود. کینوا دارای املاح و ویتامین های بسیاری مثل ویتامین های گروه B است که برای بدن بسیار مفید هستند. تأمین این ویتامین ها باعث می شود که شادابی بدن در طول روز حفظ شده و افراد، دچار احساس کسلی و خواب آلودگی نشوند.

    دیدگاه شما