سلامت کبد با گل گندم

دانه‌های گیاه گل گندم خاصیت مسهلی دارد و برای سلامت کبد و درمان یرقان مفید است و دمنوش آن برای افرادی که تصمیم به ترک سیگار دارند، بسیار اثربخش است.

سلامت کبد با گل گندم

به گزارش زنهار،  دانه های گیاه گل گندم خاصیت مسهلی دارد و برای سلامت کبد و درمان یرقان مفید است و دمنوش آن برای افرادی که تصمیم به ترک سیگار دارند، بسیار اثربخش است.

به گزارش ایسنا، مهندس محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گل گندم با نام دیگر قنطوریون، گیاهی است که در گیاه درمانی از گل و برگ آن استفاده می شود. دانه های این گیاه خاصیت مسهلی دارد و برای سلامت کبد و درمان یرقان مفید است. دمنوش گل گندم برای افرادی که تصمیم به ترک سیگار دارند، بسیار اثربخش است.

وی با بیان این که این گیاه برای درمان سرماخوردگی و رفع خشونت سینه مفید است، افزود: گل گندم، سرفه های سخت را درمان می کند و تب بر است. این گیاه همچنین برای ورم ملتحمه چشم و رفع پف زیر چشم نیز مفید است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس پویان با اشاره به این که مقدار مصرف روزانه این گیاه ۱۰ گرم و به صورت دمنوش است، یادآور شد: ساقه گیاه گل گندم برای درمان بریدگی ها و زخم های پوستی کاربرد دارد و به صورت کمپرس و بخور برای درمان جوش ها و آکنه های پوستی مفید است.

    دیدگاه شما