این نان را بخورید تا لاغر شوید

یک متخصص تغذیه به مردم و کسانی که قصد چاق شدن ندارند توصیه کرد ضمن رعایت رژیم غذایی متعادل از نان سبوس دار استفاده کنند.

این نان را بخورید تا لاغر شوید

به گزارش زنهار،  یک متخصص تغذیه به مردم و کسانی که قصد چاق شدن ندارند توصیه کرد ضمن رعایت رژیم غذایی متعادل از نان سبوس دار استفاده کنند.

دکتر حامد جعفری گفت: یکی از مواد غذایی مهم که در بخش غلات گنجانده شده نان است که افراد می‌توانند برای جلوگیری از افزایش وزن، نان را با آرد سبوس‌دار به جای نان سفید مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: به مردم توصیه می‌شود در رژیم غذایی خود تعادل در مصرف انواع گروه‌های غذایی را مورد توجه قرار دهند و از غذا‌های متنوع در هر گروه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: تنظیم وزن دلیل اصلی ۷۰ درصد مراجعه‌کنندگان بزرگسال به متخصصان تغذیه است.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد مراجعان نیز کودکانی هستند که به علت عقب ماندگی در رشد و یا اضافه وزن به متخصصان تغذیه مراجعه و دستور غذایی و توصیه‌های تغذیه‌ای دریافت می‌کنند، همچنین ۱۰ درصد دیگر مراجعان هم افرادی هستند که به علت بیماری‌هایی نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، کبدی و کلیوی برای دریافت برنامه رژیمی متناسب با بیماری خود تحت نظر متخصص تغذیه قرار می‌گیرند

    دیدگاه شما