با مصرف این خوراکی‌ها جوان بمانید!

وقتی رژیم غذایی خود را با غذاهای پر جنب و جوش مملو از آنتی اکسیدان‌ها، چربی‌های سالم، آب و مواد مغذی ضروری پر می‌کنیم، بدن ما قدردانی خود را از طریق بزرگترین اندام خود یعنی پوستمان نشان می‌دهد.

با مصرف این خوراکی‌ها جوان بمانید!

به گزارش زنهار، از این گذشته، پوست اغلب اولین قسمتی از بدن ما است که مشکلات درونی را نشان می‌دهد، و تنها کارهای زیادی وجود دارد که لوسیون‌ها، کرم‌ها، ماسک‌ها و سرم‌ها می‌توانند قبل از نیاز به بررسی دقیق‌تر آنچه که به ما انرژی می‌دهند، انجام دهند.

محققان حتی به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف میوه‌ها و سبزیجات امن‌ترین و سالم‌ترین راه برای مبارزه با کدر شدن پوست و خطوط ریز است. در این مطلب از به شما مواد غذایی ضد پیری را معرفی می‌کنیم که مواد غذایی برای ترمیم پوست هستند؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا بدانید چه چیزی باعث جوان ماندن می‌شود.

 با افزایش سن، غذاهایی که می‌خوریم می‌توانند بر تناسب اندام، ظاهر، کیفیت زندگی و خطر بیماری تأثیر بگذارند. بدن ما برای حمایت از روند طبیعی پیری به مواد مغذی مختلفی متکی است. برخی از مواد مغذی ممکن است به کاهش علائم پیری کمک کنند، همچون خوراکی های ضد چروک پوست.

مهم است که توجه داشته باشید که خوردن مواد غذایی ضد پیری شما را به طور قابل توجهی جوان‌تر نشان نمی‌دهد و تغذیه تنها یکی از جنبه‌های پیری است. با این حال، افزودن غذاهای غنی از مواد مغذی به رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند تا با بالا رفتن سن بهترین ظاهر و احساس خود را داشته باشید. به طور کلی سعی کنید این موارد را در رژیم غذایی خود بخورید:

منابع سالم پروتئین

چربی‌های سالم

غذاهایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

روغن زیتون فرابکر

روغن زیتون فرابکر یکی از سالم‌ترین روغن‌های روی زمین است. سرشار از چربی‌های سالم و آنتی اکسیدان‌هایی است که به کاهش التهاب و آسیب اکسیداتیو ناشی از عدم تعادل رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند. رژیم غذایی غنی از روغن زیتون با خطر کمتر بیماری‌های مزمن مرتبط است، از جمله:

بیماری قلبی

دیابت نوع ۲

سندرم متابولیک

انواع خاصی از سرطان

به طور خاص، چربی‌های تک غیراشباع (MUFA) حدود ۷۳ درصد روغن زیتون را تشکیل می‌دهند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که رژیم غذایی غنی از MUFA به دلیل اثرات ضد التهابی قوی این چربی‌های سالم به کاهش پیری پوست کمک می‌کند و به همین دلیل یکی از مواد غذایی ضد پیری محسوب می‌شود.

روغن زیتون فوق بکر همچنین دارای آنتی اکسیدان‌هایی مانند توکوفرول‌ها و بتاکاروتن و همچنین ترکیبات فنلی است که دارای خواص ضد التهابی نیز است. در حالت ایده آل، روغن زیتون فوق بکر فشرده سرد را انتخاب کنید؛ زیرا آنتی اکسیدان بیشتری دارد و کمتر از روغن‌هایی که با روش‌های دیگر استخراج می شوند، فرآوری شده است. سعی کنید آن را به سالاد یا دیپ اضافه کنید.

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن کمک کند و از خوراکی های ضد چروک پوست محسوب شود. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که به عنوان محصول جانبی عملکرد طبیعی سلول ایجاد می‌شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند در پاسخ به عوامل استرس زا از محیط خارجی، مانند نور ماوراء بنفش (UV) یا دود تنباکو ایجاد شوند. اگر رادیکال‌های آزاد در سطوح بالا وجود داشته باشند، می‌توانند به سلول‌های شما آسیب برسانند. اینجاست که آنتی اکسیدان‌ها وارد می‌شوند. این مولکول‌ها، رادیکال‌های آزاد را تثبیت می‌کنند، بنابراین آن‌ها قادر به ایجاد آسیب نیستند. شما معمولاً از طریق رژیم غذایی خود آنتی اکسیدان دریافت می‌کنید که نمونه آن چای سبز به‌عنوان مواد غذایی ضد پیری است.

چای سبز به ویژه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی به نام پلی فنول است. به طور خاص، اپی گالوکاتچین گالات (EGCG)، کاتچین و اسید گالیک زیاد است.

این موارد ممکن است خطر ابتلا به موارد زیر را کاهش دهند:

بیماری قلبی

زوال عصبی

پیری زودرس

سایر بیماری‌های مزمن

پلی فنول‌های موجود در چای سبز ممکن است با از بین بردن رادیکال‌های آزاد قبل از آسیب رساندن به پوست، به کاهش پیری خارجی پوست، ناشی از عوامل استرس زای محیطی مانند خورشید و آلودگی کمک کند.

روغن ماهی

روغن ماهی یک غذای بسیار مغذی است که می‌تواند سلامت پوست را تقویت کند و یک از مواد غذایی ضد پیری باشد. چربی‌های امگا ۳ با زنجیره بلند آن در برابر بیماری‌های قلبی، التهاب و بسیاری از مسائل دیگر مفید است. علاوه‌بر این، تحقیقات نشان داده است که اسیدهای چرب امگا ۳ با یک سد قوی پوستی مرتبط هستند و ممکن است به کاهش التهابی که به پوست آسیب می‌زند، کمک کند. ماهی قزل آلا، یکی از محبوب‌ترین انواع ماهی‌های چرب، دارای جنبه‌های دیگری است که ممکن است به سلامت پوست شما کمک کند.

اول، حاوی یک آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی به نام آستاگزانتین است که مسئول رنگ صورتی ماهی سالمون است. در یک مطالعه، افرادی با پوست آسیب دیده در برابر نور خورشید ترکیبی از آستاگزانتین و کلاژن را به مدت ۱۲ هفته مصرف کردند. در نتیجه، بهبود قابل توجهی در کشسانی و آبرسانی پوست را تجربه کردند. با این حال، در حالی که این نتایج مثبت به نظر می‌رسند، ناشناخته است که آیا اثرات ناشی از آستاگزانتین، کلاژن یا هر دو بوده است.

به علاوه، سالمون و سایر ماهی‌های چرب سرشار از پروتئین هستند که خوردن آن بسیار مهم است تا بدن شما بتواند کلاژن و الاستین تولید کند. این دو مولکول مسئول استحکام، حجیم و خاصیت ارتجاعی پوست هستند. خوردن پروتئین همچنین باعث بهبود زخم می شود. در نهایت، ماهی سرشار از سلنیوم است. این ماده معدنی و آنتی اکسیدان در سنتز و ترمیم DNA نقش دارد و ممکن است به کاهش و جلوگیری از آسیب پوست در اثر اشعه ماوراء بنفش کمک کند. وجود سطوح کافی در بدن ممکن است شدت بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس را کاهش دهد.

رژیم غذایی و مصرف قرص ضد پیری

از آن‌جایی که مضرف مواد غذایی ضد پیری به سلامت پوست و سلامت جسمانی افراد کمک می‌کند؛ می‌تواند به آسانی جایگزین قرص ضد پیری شود. درباره مواد غذایی ضد پیری، اطلاعات زیادی وجود دارد، برای مثال برخی از افراد به سیر راز جوانی، اعتقاد دارند. در این مطلب برخی از مواد غذایی مهم را که جزو مواد غذایی برای ترمیم پوست و مواد غذایی برای شادابی هستند را گفتیم. با این‌حال، برای کند نمودن روند پیری، تنها کافیست یک رژیم غذایی اصولی همراه با تحرک کافی داشته باشید.

    دیدگاه شما