بی‌اعصاب‌ها لب به این خوراکی‌ها نزنند

اضطراب یک بیماری روانی است که بر رفتار، احساس و رفتار ما در زندگی تأثیر عمیقی می گذارد. حمله پانیک یکی از انواع اضطراب است که می تواند احساس شدید ترس مطلق برای مدت کوتاهی باشد. بسیاری از اینها به نوع غذای مصرفی ما مربوط می شود.

 بی‌اعصاب‌ها لب به این خوراکی‌ها نزنند

به گزارش زنهار،  اضطراب یک بیماری روانی است که بر رفتار، احساس و رفتار ما در زندگی تأثیر عمیقی می گذارد. حمله پانیک یکی از انواع اضطراب است که می تواند احساس شدید ترس مطلق برای مدت کوتاهی باشد. بسیاری از اینها به نوع غذای مصرفی ما مربوط می شود. برخی از غذاها می توانند افسردگی و اضطراب ایجاد کنند پس بهتر است از آنها اجتناب کنیم در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک چند مورد از آنها آورده شده است که می توان از آنها دوری کرد.

کافئین و نوشیدنی های مصنوعی

قهوه، نوشیدنی های انرژی زا، چای و شکلات از آن دسته نوشیدنی هایی هستند که کافئین زیادی دارند و می توانند سیستم عصبی را برانگیخته و ویژگی هایی مانند هوشیاری را برای مدت زمان قابل توجهی افزایش دهند. انجمن بهداشت در یکی از گزارشات خود به افراد عصبی هشدار می دهد که از مصرف کافئین اجتناب کنند. تنگی نفس و تپش قلب از علائم شایع حمله قلبی هستند همچنین کافئین می تواند مواردی مانند ضربان قلب نامنظم، عصبی بودن، سردرد و ناراحتی را به همراه داشته باشد به همین دلیل توصیه می شود از مصرف کافئین اجتناب کنید زیرا میزان بالای آن می تواند خطرناک باشد.

شکر و قندهای مصنوعی

مطالعات نشان داده است که سطح بالای سروتونین در بدن می تواند سطح اضطراب را افزایش دهد. شکر یکی از منابع اصلی سروتونین و عامل ایجاد اضطراب است همچنین نشان می دهد که بین اختلال اضطراب اجتماعی و سنتز سروتونین ارتباط متمایزی وجود دارد. آزمایشات تصویربرداری PET که بر روی 37 بیمار انجام شد نشان داد که همه 18 بیمار مبتلا به بیماری های اضطرابی سطح سروتونین را در بدن خود افزایش داده اند.

چربی ترانس

چربی ترانس که به آن چربی هیدروژنه نیز گفته می شود یکی از بدترین نوع مواد غذایی است که می تواند بر روحیه تأثیر منفی بگذارد. مصرف غذاهای چرب ترانس می تواند خطر افسردگی را افزایش دهد زیرا التهاب سلولهای اندوتلیال، سلولهای خونی را در بر می گیرد. غذاهای ترانس سطح کلسترول بد را افزایش و میزان خوب آن را کاهش می دهند و در نتیجه احتمال بیماری های قلبی و سکته را افزایش می دهند. بسیاری از افراد مضطرب مبتلا به بیماری ناراحتی قلبی اضافه وزن دارند که به دلیل مصرف چربی ترانس ایجاد می شود. کیک، پای کوکی ها، آب نبات ها و دونات ها ... برخی از غذاهای حاوی چربی ترانس هستند.

خوراکی‌های ممنوعه برای بی‌اعصاب‌ها

وابستگی به گلوتن می تواند باعث بیماری سلیاک شود که یک بیماری با واسطه ایمنی است. حدود 2.5 میلیون آمریکایی در معرض خطر عوارض مصرف طولانی مدت مصرف گلوتن هستند، این ماده پروتئینی است که در گندم، چاودار و جو یافت می شود و افراد مسنی که حساسیت به گلوتن دارند دو برابر بیشتر در معرض افسردگی هستند.

قبل از اینکه بخواهید برخی غذاها را از رژیم غذایی خود حذف کنید، از پزشک خود در مورد وضعیت سلامت روانی خود مطمئن شوید. مشورت با متخصص تغذیه می تواند به شما در ایجاد نوع رژیم غذایی که سلامت روانی را تضمین می کند، کمک کند.

    دیدگاه شما