با این نوع زیره نفخ را فوری درمان کنید

دکتر الهام اختری، متخصص طب سنت گفت: زیره سبز در رفع بدهضمی غذا، برطرف کردن نفخ، تقویت کلیه و رفع سردی گوارشی خوب عمل می‌کند، می‌توانید بعد غذا چهار پنج عدد از آن را بجوید. اما دم‌نوش زیره سیاه تا حدی منع شده است و برای میل کردن زیره سیاه به شکل دارو نیاز به تدبیر پزشک است و مداومت در مصرف آن رنگ و رو را تیره می‌کند.

با  این نوع زیره نفخ را فوری درمان کنید

به گزارش زنهار،  از خواص و کاربرد‌های زیره بسیار گفته شده، اما هر زیره‌ای مناسب مصرف روزمره نیست. دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه در توضیح کاربرد‌های زیره نوشت: «زیره سبز در رفع بدهضمی غذا، برطرف کردن نفخ، تقویت کلیه و رفع سردی گوارشی خوب عمل می‌کند، می‌توانید بعد غذا چهار پنج عدد از آن را بجوید. اما دم‌نوش زیره سیاه تا حدی منع شده است و برای میل کردن زیره سیاه به شکل دارو نیاز به تدبیر پزشک است و مداومت در مصرف آن رنگ و رو را تیره می‌کند.»

مشهور است که زیره، برطرف کننده نفخ است. دکتر اختری در توضیح این نکته گفت: نفخ نشان‌دهنده ضعف هضم ناکامل بودن گوارش است و خوشبختانه به خوبی با رعایت رژیم درست غذایی برطرف می‌شود. اگر غذا‌های خمیری مانند ماکارونی، آش رشته، نودل، غذا‌های پر حبوبات، غذای سرد (یخ کرده)، غذای مانده، سالاد ماکارونی و الویه، سالاد شیرازی و... را از رژیم غذایی خود حذف کنید مشکل برطرف خواهد شد. با این حال می‌توانید «ترکیب مقداری مساوی از رازیانه، زنیان، تخم کرفس و زیره سبز ساییده شده را روی غذا بپاشند و میل کنند.»

رعایت نحوه میل کردن مواد غذایی، نخوردن آب بعد و همراه غذا، نخوردن خیار و گوجه فرنگی خام همراه غذا، نخوردن ماست و دوغ همراه غذا رفع گاز روده را کم خواهد کرد. در این حالت جویدن پنج شش عدد زیره سبز همراه لقمه آخر یا بعد غذا کمک کننده است.

    دیدگاه شما