چند راهکار کاربردی برای از بین بردن بوی بد دهان

همه ما گاهی اوقات با بوی بد دهان از خواب بیدار می شویم. این یک امر کاملا طبیعی است. اما اگر مکرراً از بوی بد دهان و تنفس صبحگاهی رنج می‌برید، در این مطلب روزیاتو، پنج نکته آسان برای از بین بردن بوی بد دهان به شما معرفی می کنیم.

چند راهکار کاربردی برای از بین بردن بوی بد دهان

به گزارش زنهار،  همه ما گاهی اوقات با بوی بد دهان از خواب بیدار می شویم. این یک امر کاملا طبیعی است. اما اگر مکرراً از بوی بد دهان و تنفس صبحگاهی رنج می‌برید، در این مطلب روزیاتو، پنج نکته آسان برای از بین بردن بوی بد دهان به شما معرفی می کنیم.

اگر تا به حال صبح ها با بوی بد دهان از خواب بیدار شده اید، تنها نیستید. نفس صبحگاهی یک وضعیت کاملا طبیعی است که اکثر ما در یک نقطه از زندگی خود آن را تجربه می کنیم.

نفس صبحگاهی که به آن هالیتوز نیز گفته می شود، معمولاً از غذا و نوشیدنی مصرفی شما سرچشمه می گیرد؛ یعنی زمانی که تکه های غذا در دندان شما گیر می کند.

هرچه ذرات غذا بیشتر در دهان شما باقی بماند، باکتری ها زمان بیشتری برای رشد دارند و باعث بوی بد دهان می شوند. با این حال، خبر خوب این است که به راحتی قابل پیشگیری و درمان است.

پنج نکته ساده اما مفید برای پیشگیری و درمان تنفس صبحگاهی دارد.

در ادامه، چند نکته ساده برای جلوگیری از تنفس صبحگاهی یا بوی بد دهان در صبح به شما خواهیم گفت.

یک روتین بهداشت دهانی خوب را حفظ کنید

گاهی اوقات بوی بد دهان در صبحگاه صرفاً ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. بنابراین، بهترین راه برای جلوگیری از بوی بد دهان، اطمینان از تمیز و سالم بودن دهان با یک روال خوراکی ثابت است.

بین دندان های خود نخ دندان بکشید تا ذرات غذا از بین برود و حداقل دو دقیقه در روز دندان های خود را مسواک بزنید.

مطمئن شوید که به آرامی لثه‌ها، زبان و حتی داخل گونه‌هایتان را مسواک می‌زنید، زیرا باکتری‌ها می‌توانند در این نواحی نیز وجود داشته باشند.

یک خمیر دندان حاوی فلوراید و دهانشویه ضد باکتری، گام‌های دیگری برای حفظ نفس صبحگاهی و جلوگیری از بوی بد دهان شما است.

هیدراته نگه دارید

هشت ساعت خوابیدن در طول شب می تواند باعث خشکی دهان شما هنگام بیدار شدن شود.

بزاق مسئول حذف هر گونه باکتری است که باعث بوی بد دهان می شود. با این حال، زمانی که ما می خوابیم، تولید بزاق کاهش می یابد.

به همین دلیل مهم است که قبل از رفتن به رختخواب و به محض بیدار شدن خود را هیدراته کنید. نوشیدن آب زیاد تولید بزاق را افزایش می دهد که به نوبه خود باکتری های بدبو را که در طول شب انباشته شده اند از بین می برد.

غذاهایی که بوی تند دارند و میوه و سبزیجات ترد را حذف کنید

اگر عاشق پیاز و سیر هستید – که بوی تند دارند – در شب، به احتمال زیاد دچار بوی بد دهان می شوید.

به یک رژیم غذایی سالم و متعادل متشکل از غذاهای ترد غنی از فیبر مانند سیب پایبند باشید که نه تنها تولید بزاق را افزایش می دهد بلکه به پاکسازی دهان شما از ذرات غذایی اضافی بین وعده های غذایی کمک می کند.

سیب به حذف تجمع پلاک و مبارزه با باکتری‌ها که معمولاً عامل بوی بد دهان هستند، نیز کمک می‌کند.

هر روز پرتقال بخورید

پرتقال برای بهبود بهداشت دهان و دندان بسیار مفید است زیرا حاوی ویتامین ث است که به افزایش تولید بزاق و جلوگیری از بوی بد دهان کمک می کند.

بنابراین، غذاهای غنی از ویتامین ث مانند پرتقال را بخشی از پنج غذای روزانه خود قرار دهید.

ماست غنی از کلسیم بخورید

ماست حاوی باکتری های سالمی به نام لاکتوباسیلوس است که به تعادل باکتری های روده شما کمک می کند. این ماده غذایی، علاوه بر پروبیوتیک های موجود در ماست، به کاهش بوی بد دهان کمک می کند.

با این حال، مطمئن شوید که به جای ماست طعم دار، ماست ساده، غنی از کلسیم و بدون چربی را انتخاب کنید. زیرا ماست های خوش طعم و طعم دار پر از شکر هستند و به کاهش بوی بد دهان کمکی نمی کنند.

چه زمانی برای بوی بد دهان به دندانپزشک مراجعه کنید؟

اگر تمام راه‌های درمان را امتحان کرده‌اید و همچنان متوجه می‌شوید که با بوی بد دهان از خواب بیدار می‌شوید، بهتر است با پزشک یا دندان‌پزشک مشورت کنید، زیرا می‌تواند نشانه چیز جدی‌تری باشد.

شرایط بهداشتی مانند رفلاکس اسید تنها یکی از دیگر دلایل اصلی بوی بد دهان است، بنابراین، اگر نگران هستید، همیشه توصیه می شود از یک متخصص بهداشت دندانپزشکی یا پزشکی مشاوره بگیرید.

    دیدگاه شما