زوج های خوشبخت قبل از خواب چه کار می کنند؟

وقتی زن و شوهری را می بینیم که همیشه احساس شادمانی از زندگی مشترک دارند بدون شک بدانید که رازهایی پس این لذت وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم زوج های خوشبخت قبل از خواب چه کار می کنند؟

زوج های خوشبخت قبل از خواب چه کار می کنند؟

 به گزارش زنهار، تغییر روال خواب می تواند رابطه شما با شریک تان را بهبود ببخشد. این یک راهنمایی مفید و اثربخش از طرف زوج های خوشبخت است که هرکس می تواند به سادگی در زندگی اش به کار ببندد. با ما باشید تا بگوییم چه چیزهایی را می توانی از زوج های خوشبخت یاد گرفت.خواب در زندگی هر انسانی بسیار اهمیت دارد. بدون آن سلامتی شما به خطر می افتد. بی خوابی یا کم خوابی می تواند شما را دچار بیماری های قلبی، افزایش وزن، دیابت نوع دو و سایر شرایط نگران کننده کند. حتی اگر چنین اتفاقات وحشتناکی هم برایتان رخ ندهد، بی خوابی یا بدخوابی باز هم یکی از بدترین مشکلات جهان است. صبح روز بعد هر چه هم قهوه بنوشید به سختی می توانید سرحال شوید. شما خسته و عصبی می شوید و نمی توانید به درستی تمرکز کنید.

مقدمه یک خواب خوب پیش از اینکه به خواب بروید آغاز می شود. پس از اتمام یک روز دشوار و خسته کننده، خواب خوب می تواند احساس بهتری به شما ببخشد. شما با یک خواب خوب می توانید استرس و تنش را از خودتان دور کنید و آرام شوید. آیا خواب خوب می تواند در همه موارد زندگی و از همه مهمتر روی روابط ما تاثیر بگذارد؟ محققان رابطه زوج ها و تاثیر خواب خوب را بررسی کرده و متوجه نتایج جالبی شده اند. به نظر می رسد اتاق خواب قطعا مکانی برای تقویت رابطه شماست اما نه به طریقی که فکر می کنید اگرچه می تواند منجر به تقویت مسائل دیگر هم بشود. بنابراین با ما باشید تا بگوییم چه چیزهایی را می توانی از زوج های خوشبخت یاد گرفت.

عادت زوج های خوشبخت که همیشه قبل از خواب برای شادمانی باید انجام دهند

طبق مطالعات روانشناسی که در زمینه شادمانی صورت گرفته شادمانی به شخص دیگری وابسته نیست و هرکسی مسئول شادمانی خوداست اما درست است وقتی همراه و عاشق کسی هستیم احساساتمان را بادیگران تقسیم کنیم وقتی زوج یکدیگر هستیم فکر می کنیم دیگری باید ما را شادکند ؛ گاهی انتظار ما شبیه زوجمان نیست به همین دلیل به شادمانی واقعی نمیرسیم ولی ایندلیل کافی برای فراموش کردن شادی و زندگی لذت بخش نیست به همین منظور اگردوست دارید زندگی عاشقانه و خوشحالی را تجربه کنید با تمرین مهارتهایی که در این بخش گفته شد می توانید به هدفتان برسید.

    صحبت کردن با علاقه و از ته دل:وقتی با همسرتان شروع به صحبت می کنید از دروغ گفتن سرزنش و دادخواهی اجتناب کنید با مهربانی صحبت کنید و به صحبت های همسرتان گوش دهید، البته بعضی بحث ها هم ناچیز است اما باید مراقب بود.

    به کودکانتان اجازه ندهید به اتاق خوابتان وارد شوند:اتاق خواب زوجین فقط برای خودشان است اماگاهی اوقات کودکان با والدین شان می خوابند که مهم است آن ها را به اتاق خواب خودشان ببرید زیرا این طور فضای بهتری برای رابطه زناشویی ایجاد می شود و کمتر فکر می کنید کودکتان مهمتر است. با رعایت این نکات ساده زوجین خوشبخت زندگی زناشویی شان را تغییر میدهند و با تلاش کوچک رابطه بهتر و قوی تری را میسازند.

    تلفن همراه را روی بی صدا گذاشته و کنار بگذارید :اگر میخواهید اوقات خوبی رابا همسرتان سپری کنید گوشی را کنار بگذارید، هر چه درطول روز و البته شب هنگام بیشتر با گوشی سروکار داشته باشید از رابطه صمیمی با همسرتان باز می مانید ؛ همچنین وجود تلویزیون در اتاق خواب باعث می شود برنامه ای که هر دو دوست دارید تماشا کنید و از معاشقه باز بمانید پس تلوزیون را خاموش کنید.

    همزمان با یکدیگر به رختخواب بروید:از رفتن به رختخواب زودتر یا دیرتر از همسرتان خودداری کنید چرا که این کار شما مناسب نیست.

    در آغوش گرفتن و بوسه را فراموش نکنید :زندگی مشترک نیازمند به نمایش گذاشتن عشق و مهربانی است ، در آغوش گرفتن فردی که دوستش دارید حس مثبت را بالا می برد اگر کل روز را از منزل دور هستید وقتی به منزل میرسید اینکار را انجام دهید ، این کار را به عادت روزانه تبدیل کنید بعدها خواهید دید چطور عشقتان شعله ور میشود.

    همسرتان را ماساژ دهید :کارشناسان ایالت متحده بیان می کنند ماساژهای آرام قبل از خواب کیفیت خواب را بهبود و عصبانیت را کاهش میدهد وکمک میکند به همسرتان بیشتر نزدیک شوید.

    از گفت وگو های تند خودداری کنید:اگر میخواهید سرموضوعی بحث کنید بهتر است زمان خواب نباشد و آن را به وقت دیگر بسپارید وقتی از دست یکدیگر ناراحت هستید نخوابید و تا حد امکان سعی کنید ناراحتی را رفع کرده و به خواب بروید.

    کار را فراموش کنید : برای کار کردن وقت خاصی را مقرر کنید که وقتی شب میشود فرصت استراحت و صحبت و کارهای از این قبیل را داشته باشید.

مزایای خوابیدن در کنار همسر

دانشمندان 10 مورد از مزایای سلامتی خوابیدن کنار همسر و کسی که عاشقش هستید را توضیح می دهند ؛ خواب به اندازه غذا، آب و هوا برای سلامتی ضروری است. کارشناسان می گویند اگر شما در کنار همسرتان بخوابید، باعث تقویت سلامتی شما می شود.علیرغم خروپف، پتو کشیدن، لگد زدن های ناخواسته و مجموعه ای از اختلالات شبانه، ده ها تن از محققان پیشنهاد کرده اند که به اشتراک گذاری تختتان با همسرتان مزایای بلند مدتی دارد ، مزایا و فوایدی که در ادامه این بخش خواهیم گفت.

    کمک می کند تا سریعتر به خواب بروید:هنگامی که تختتان را با کسی که دوستش دارید به اشتراک می گذارید، آرام می شوید، زیرا خوابیدن با همسرتان به شما حس امنیت می دهد. هنگامی که بدن شما آرام است، در عرض چند دقیقه می خوابید.

    سطح استرس را کاهش می دهد:آندرا پیترسون در مجله وال استریت، نوشت که زمانی که شما تختتان را با همسرتان به اشتراک می گذارید، سطح کورتیزولتان کاهش می یابد. اکسیتوسین آزاد می کند، که به نام هورمون عشق شناخته می شود، موجب کاهش اضطراب می شود.

    التهاب بدن را کاهش می دهد:پیترسون، همچنین می گوید هنگامی که در کنار همسرتان خواب هستید، سطح استرس کاهش می یابد، و همچنین سطح سیتوکین ها در بدن نیز کاهش می یابد. سیتوکین ها باعث التهاب و درد بدن می شوند.

    فشار خون را کاهش می دهد:محققان دانشگاه کالیفرنیا شمالی، آزمایش خواب و صمیمیت را با 59 زنی که تجربیات آغوش گرفتن از همسرشان را داشته اند، را انجام داده اند. محققان پس از تجزیه و تحلیل سطح اکسیتوسین و بررسی فشار خون آنها، دریافتند، افرادی که دارای بالاترین سطح اکسیتوسین هستند، پایین ترین فشار خون را دارند.

    شرایط ایده آل خواب را تقویت می کند:درجه حرارت بدن شما پایین می آید. هنگامی که بدن شما خنک شود، گرمای بدن همسرتان کمک می کند تا شما آرام و راحت بخوابید.با توجه به ناتالی داوتویچ از بنیاد ملی خواب، به اشتراک گذاشتن پتو با همسرتان باعث گرمتر شدنتان می شود.

    خواب کافی به شما انرژی می دهد:هنگامی که شما شرایط عالی خوابیدن با همسرتان را داشته باشید، بهترین کیفیت خواب را دریافت خواهید کرد.بنابراین، با خلق و خوی بد و یا سردرد از خواب بیدار نخواهید شد. به جای آن، می توانید منتظر انرژی مثبت بیشتری در روزتان باشید. ذهنتان نیز پاک و با طراوت خواهد بود، تا افکار مثبت را دریافت کنید.

    سیستم ایمنی را بهبود می بخشد:اگر رختخواب خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید، گاهی اوقات ممکن است به عشق ورزیدن منجر شود، که این کار می تواند سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت کند ،

    روند پیری را کاهش می دهد:خوابیدن و عشق ورزیدن منظم با همسرتان شما را 10 سال جوان تر نگه می دارد. علاوه بر این، هنگامی که سطوح استرستان پایین باشد، بدن شما به طور طبیعی جوانتر می شود.

    شما با همسرتان همگام می شوید:زوج هایی که همان زمان به رختخواب می روند و می خوابند (و احتمالا همان زمان از خواب بیدار می شوند) ساعت های بدن شان مثل هم است ، آنها ساعات همدیگر می شوند.

    نزدیکی فیزیکی در هنگام خواب باعث بهبود رابطه می شود: کسانی که با فاصله 2.5 سانتیمتری از یکدیگر می خوابند، بدین معنی است که همدیگر را در آغوش گرفته اند و خیلی نزدیک بهم خوابیده اند، که به طور کلی یعنی رابطه خوبی دارند ؛ حداقل 86.5% زوج ها در این مطالعه، ظاهرا در این موقعیت می خوابیدند.

    دیدگاه شما