اگر یبوست دارید این غذاها را بخورید

در زمان یبوست مصرف مغزهایی مانند بادام، بادام زمینی، گردو و پسته، فندق، مغز تخمه ها نیز توصیه می شود.

اگر یبوست دارید این غذاها را بخورید

به گزارش زنهار؛ در زمان یبوست، غلات کامل که سبوس فراوان دارند مانند نان گندم کامل، برنج قهوه ای، جودوسر و غلات پرک شده و همچنین انواع حبوبات مانند عدس، انواع لوبیا، نخود و دانه سویا توصیه می شود.

خشکبار بویژه آلو بخارا، برگه آلو و انجیر را خیسانده و قبل از خواب دو سه عدد آن را با مقداری آب میل کنید.

میوه هایی مانند انواع توت، سیب، پرتقال و گلابی، کیوی، انجیر، انگور، انواع آلو و زردآلو و سبزی هایی مانند هویج، بروکلی، نخودفرنگی، کلم برگ سفید و قرمز، گل کلم، کاهو، سبزی خوردن، اسفناج، برگ چغندر در زمان یبوست مفید است همچنین می توان هویج، یا زردک آب پز، کدوحلوایی آب پز و شلغم آب پز را با اضافه کردن کمی عسل و زعفران ساییده مصرف کرد.

در زمان یبوست مصرف مغزهایی مانند بادام، بادام زمینی، گردو و پسته، فندق، مغز تخمه ها نیز توصیه می شود.

مصرف انواع دانه های گیاهی نظیر تخم شربتی، خاکشیر و اسپرزه همراه با آب یا شربت کم شیرین نیز برای درمان یبوست موثر است.

اگر بعد از تزریق واکسن کرونا دچار بی اشتهایی شدید،  مصرف چای لیمو زنجبیل، ادویه ها و گلپر با اضافه کردن در غذا، سمنو، جوانۀ گندم و جوانۀ نخود توصیه می شود.

برای رفع بی اشتهایی، شیر برنج را با سیاه دانه و کمی دارچین، شله زرد را با خلال بادام و پسته مصرف کنید همچنین می توان آرد برنج را به انواع سوپ یا غذا نیز اضافه کرد.

در زمان بی اشتهایی حتما میوه و سبزی به خصوص سیب بصورت پالوده، انار، پرتقال، انجیر، لیموترش، انبه و کدو حلوایی مصرف کنید.

مصرف مغزها و خشکبار شامل فندق، گردو، پسته، بادام، توت خشک، نخود و کشمش، مویز و برگه میوه ها در زمان بی اشتهایی بسیار مفید خواهد بود.

    دیدگاه شما
    • محمد علیزمانی ارسالی در

      سلام آب گرم به عنوان ناشتا نیز وشکم که خالی است باید استفاده کرد تا معده وروده به راحتی کار کند .