تشخیص میل جنسی زنان با بوی بدن آنها

آیا می دانستید مردان می توانند از طریق بوی بدن همسرشان برخی چیزها را بفهمند؟ همسر شما این موارد پنهان را با بوی بدنتان متوجه می شوند.

تشخیص میل جنسی زنان با بوی بدن آنها

به گزارش زنهار، شامه قوی داشتن، ویژگی بارز انسان ها نیست. اما بخش بزرگی از زندگی بشر به بویایی گره خورده و بسیاری از مسایل به واسطه عطر و بویشان مشخص می شوند.از جمله می توان به این اشاره کرد که انسان ها حتی بر اساس بو شریک عاطفی خود را انتخاب می کنند. طبیعتا بوی بدن نقش مهمی در ایجاد جذابیت و کشش انسان ها به هم دارد. طبق تحقیقات مردانی که قوه بویایی آن ها نقص دارد، احساسات و تمایلات جنسی کمتری دارند و نیمی از افرادی که طی یک حادثه توانایی بویایی خود را از دست داده بودند، از تغییر عملکرد جنسی شان شکایت داشتند. ناتوانی بویایی، می تواند با افسردگی و ناامنی اجتماعی ارتباط داشته باشد که این مسائل روی رابـطه جنسی تاثیر می گذارد.  جالب است بدانید که بوی افراد، حتی بوی عرق بدنشان هم اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار قرار می دهد. مطالعات نشان می دهد که خانم ها به صورت کاملاً ناخوداگاه می توانند از طریق بوی بدن خود یک سیگنال بسیار مهمی به سمت همسرانشان ارسال کنند و نشان دهند که از لحاظ جنسی برانگیخته شده اند.جالب است بدانید که این آزمایش روی افراد مختلفی به انجام رسیده است و به مردان نمونه هایی از بوی عرق را از زمانی که همسرشان میل جنسی داشتند و زمانی که نداشتند، نشان دادند.مردان بویی را که در آن زمان همسرشان انگیزه و میل جنسی داشته است را بوی جذاب تری می دانستند و این همان بویی که است که تنها هسرتان متوجه دلیلش می شود. 

عوامل دیگر مرتبط با بوی عرق خانم ها  جالب است بدانید که مردان در این زمینه نسبت به سیگنال های بویایی حساسیت بیشتری از خانم ها دارند، زیرا به طور کل مردان بیشتر از زنان می توانند این سیگنال ها را دریافت کنند و متوجه این رفتار ها باشند.برانگیختگی میل جنسی می تواند نوعی از سازگاری با افراد باشد و این قضیه کاملاً از طرف شوهرتان احساس می شود و بوی بدن شما این سیگنال را به آن ها می دهد و آنها را راهنمایی می کند.بوی عرق بدن زنان می تواند بدون اینکه کلامی را بر زبان جاری کند، به همسرشان سیگنال مهمی را بدهد.

البته سیگنال های دیگری هم از طریق بوی بدن افراد ارسال می شود که شامل حالات زیر است. زن و مرد افسردگی  غمگین بودن طولانی مدت، بی علاقه گی به اموری که قبلا ً دوستشان داشتیم، کاهش تمرکز، خستگی بیش از حد و حالت هایی از این دست، می توانند نشانه های افسردگی باشند. این بیماری، احساسات و افکار و رفتار ما را عوض می کند. افسردگی می تواند با مشکلات هیجانی و جسمی همراه باشد. یک مطالعه در سوئد نشان می دهد که 97 درصد افراد که قصد خودکشی دارند، علائمی از بدن خود ساطع می کنند که یکی از آن ها کاهش عکس العمل نشان دادن به محرک ها می باشد که همین موضوع در نمونه های عرق این افراد و بدنشان نشان داده شده است. معمولاً این قضیه در افرادی که اختلال ضد اجتماعی یا دوقطبی دارند هم ایجاد می گردد. استرس  استرس و اضطراب احساس ناخوشایندی است که گاهی با آن مواجه می شویم. این احساس در حقیقت واکنشی است نسبت به رویدادها و شرایط دلهره آوری که در زندگی فرد ایجاد می شود.اگر علائم استرس و اضطراب طولانی باشند باعث ایجاد اختلال در زندگی شخص می شود. هنگامی که شما از استرس عرق می کنید، دیگران متوجه آن می شوند. استرس و فعالیت فیزیکی، هر کدام عرق ها را از غده های جداگانه بیرون می ریزند و باعث می شوند که عرق به شکل متفاوتی با باکتری روی پوست واکنش نشان دهد و بوی مخصوص به خودش را داشته باشد.

گوشت خواری 

هیچ کس از بوی ناخوشایند لذت نمی برد و بو یکی از عوامل جاذبه یا دافعه در روابط انسانی است. از آنجایی که مصرف انواع غذاها بوهای مختلفی را در بدن ما تولید می کند دانشمندان، خوردن غذاهای گوشتی یا گیاهی توسط مردان را عامل جذب یا دفع شدن زنان به آنها تشخیص داده اند.پس رژیم غذایی می تواند روی بوی بدن شما تاثیرگذار باشد. مطالعات نشان می دهد افرادی که گوشتخوار هستند، یک بوی طبیعی در بدن خود دارند که افراد گیاهخوار این بو را ندارند. این تحقیقات همچنین نشان می دهد که خانم ها به طور ناخودآگاه بوی بدن همسرشان در صورتی که گیاهخوار باشد جذاب تر می دانند.

تاثیر هورمون کورتیزول بر جذابیت ظاهری زنان

  تیم تحقیقاتی یاد شده همچنین به بررسی این موضوع پرداختند که آیا هورمون استرس یعنی کورتیزول یا ژن های خاص می توانند در میزان جذابیت یا عدم جذابیت زنان نقش داشته باشند؟مطالعات علمی زیادی ثابت کرده اند که اصل انتخاب زنان و مردان این است که سیستم ایمنی متفاوتی از هم داشته باشند. به این ترتیب، فرزندان چنین زوج هایی از همان زمان تولد مقاومت کافی به انواع فاکتورهای بیماری زا (پاتوژن) را دارند.  فرضیه دیگری هم در این راستا وجود دارد که می گوید: زنان و مردان یکدیگر را می بوسند زیرا به واسطه بوی بدن فرد مقابل می توانند تشخیص دهند که آیا او واکنش ایمنی متفاوتی دارد یا خیر.البته نتیجه تحقیقات موردبحث ما نشان داده، میزان هورمون کورتیزول و ژن های سیستم ایمنی بدن تاثیری در این امر ندارد.  در طول بررسی ها، زنانی که استفاده از داروهای ضدبارداری در آنها ممنوع اعلام شده بود، دوست نداشتند تخت خود را با دیگری شریک شوند، از ضدعفونی کننده های طبیعی استفاده می کردند و اهل نوشیدن الکل یا غذاهای تند و پرادویه نبودند.دانشمندان برای آزمایشات خود از این زنان خواستند تا هنگامیکه در بالاترین زمان باروری و تخمک گذاری هستند، هنگام خواب لحاف را دور بدن خود بپیچند تا کاملا بوی بدنشان را بگیرد. تا بعدها از مردان خواسته شود به این بو از ۰ تا ۱۰۰ یک امتیاز بدهند.  مردان می توانند با بوی یک زن تشخیص دهند که او سیستم ایمنی قوی دارد یا خیر و بر این اساس جذب او شوند.در نهایت، نتیجه تمام این تحقیقات این بود که علیرغم وجود انواع عطرها و ادکلن ها که مردان و زنان برای جلب توجه یکدیگر استفاده می کنند، این بوی بدن و بوی پوست خود انسان است که می تواند نظر جنس مخالف را جلب کند. البته این امر به این بستگی دارد که دو طرف به لحاظ زیست شناختی مناسب هم باشند.

    دیدگاه شما