هر جوش و آکنه نشانه چیست؟

در اینجا دلیل ایجاد آکنه در قسمت‌های مختلف صورت را بخوانید.

هر جوش و آکنه نشانه چیست؟

به گزارش زنهار؛ محصولات مربوط به مو غالباً بر پایه روغن هستند. این محصولات باعث می‌شوند روغن طبیعی یا چربی موجود در فولیکول‌های مو به‌خاطر انسداد منافذ خارج نشوند. این انسداد چیزی است که باعث ایجاد جوش می‌شود. اگر دائماً در قسمت خط مو خودجوش دارید، بهترین کار این است که استفاده محصولات موی بر پایه روغن را متوقف کنید، پس از استفاده صورت خود را بشویید یا در انتخاب یک شامپوی مناسب دقت کنید. ​استفاده از محصولات غیر کمدوژنیک می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

​دلیل ایجاد آکنه بر روی گونه‌ها چیست؟

تلفن همراه جزء آلوده‌ترین وسایل است. هر زمان که با موبایل خود صحبت می‌کنید، در واقع دارید انبوهی از باکتری‌ها را به‌صورت خود منتقل می‌کنید. آکنه مداوم در یک طرف صورت به دلیل کثیف بودن تلفن همراه، روبالشی‌ها و عادت‌های دیگر مانند لمس صورت است.

تمیزکردن گوشی هوشمند به طور منظم با یک تمیز‌کننده می‌تواند به‌حداقل‌رساندن آکنه‌های پوستی کمک کند. اگر شغل شما طوری است که باید دائماً در تماس باشید، خرید یک هدست بلوتوثی را در نظر داشته باشید. حداقل هفته‌ای یک‌بار روبالشی خود را عوض کنید. ​

​دلیل ایجاد آکنه در قسمت فک چیست؟

آکنه چانه و خط فک اغلب به دلیل نوسانات هورمونی ایجاد می‌شود که به معنی اختلال در سیستم غدد درون‌ریز است. این معمولاً نتیجه آندروژن اضافی است که غدد روغنی را بیش از حد تحریک می‌کند که در نتیجه منافذ پوست را مسدود می‌کند. هورمون‌ها می‌توانند در طی چرخه قاعدگی (یک هفته قبل از پریود) دچار تغییرات شوند و یا ممکن است به دلیل تعویض دارو‌های ضدبارداری و یا شروع به مصرف آن‌ها باشند.

عدم تعادل هورمونی نیز می‌تواند مربوط به رژیم غذایی هم باشد. شاید شنیده‌اید که رژیم غذایی چگونه بر روی آکنه تأثیر می‌گذارد، اما مطالعات نشان می‌دهند که ارتباط ضعیفی بین این دو وجود دارد. برخی از محققان بر این باورند که سلامت روده بر آکنه تأثیر می‌گذارد زیرا سطح هورمون‌های بدن شما را تغییر می‌دهد، خصوصاً اگر غذا‌های پر کربوهیدرات یا لبنیات با هورمون‌های اضافه می‌خورید. به رژیم خود نگاهی بیندازید و ببینید آیا کاهش مصرف قند‌ها، نان سفید، غذا‌های فرآوری شده و لبنیات به کاهش آکنه کمک می‌کند یا خیر.

دلیل ایجاد آکنه بر روی بینی و پیشانی چیست؟ ​ 

اگر در منطقه T دچار جوش می‌شوید، دلیل آن می‌تواند چربی و استرس باشد. یک مطالعه در مقیاس بزرگ بر روی ۱۶۰ دانش‌آموز پسر دبیرستانی در سنگاپور نشان داد که استرس بالا تأثیری بر تولید چربی ندارد اما می‌تواند آکنه را شدیدتر کند. مطالعه دیگری نشان داد که کم‌خوابی هم در ایجاد آکنه‌های پوستی نقش دارد.

اگر در منطقه T دچار جوش می‌شوید

بنابراین به نظر می‌رسد که مشکلات خواب همراه با استرس می‌تواند یک چرخه تولید آکنه را ایجاد کند. ​اگر دچار این مشکل هستید حتماً قبل از خواب مدیتیشن کنید و افکار منفی و استرس‌زا را از ذهن خود پاک کنید.

گوش‌دادن به موسیقی یا ورزش (حتی به مدتی کوتاه) نیز از روش‌های طبیعی برای ازبین‌بردن استرس است.

هر فرد متوسط روزانه صد‌ها بار صورت خود را لمس می‌کند و روغن و خاک را مستقیماً به منافذ پوست پخش می‌کند. اگر پوستی چرب دارید، می‌توانید محصولات دارای اسید سالیسیلیک را از داروخانه‌های معتبر خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

 به یاد داشته باشید که محصولاتی که می‌خرید باید متناسب با نوع پوست شما باشد. اگر تغییر در سبک زندگی نتوانست مشکل آکنه را برطرف کند، وقت آن است که به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.​

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار