خواص شگفت انگیز این میوه برای خانم‌ها

براساس یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه ایلینوی آمریکا انجام شده، ۱۰۵ بزرگسال دارای اضافه وزن و چاق در آزمایشی شرکت کردند که طی آن هر روز یک وعده آووکادو را به مدت ۱۲ هفته مصرف کردند.

خواص شگفت انگیز این میوه برای خانم‌ها

به گزارش زنهار؛ نیمان خان پروفسور سینزیولوژی و سلامت جامعه در دانشگاه ایلینوی و نویسنده اصلی این مطالعه در گزارشی که منتشر کرد می‌گوید: "هدف ما کاهش وزن نبود؛ ما علاقه‌مند بودیم که بدانیم خوردن آووکادو با نحوه ذخیره چربی بدن در افراد چه می‌کند. "

محل چربی بدن نقش مهمی در سلامتی دارد. در شکم، دو نوع چربی وجود دارد: چربی که درست زیر پوست تجمع می‌یابد و چربی زیر جلدی نامیده می‌شود و چربی که در عمق شکم تجمع می‌یابد، معروف به چربی احشایی است که اندام‌های داخلی را احاطه کرده است.

خان افزود که چربی عمقی احشایی یکی از علل دیابت است، بنابراین ما علاقه‌مند بودیم که مشخص کنیم آیا نسبت چربی زیر جلدی و چربی احشایی با مصرف آووکادو تغییر کرده است یا خیر.

شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند، یک گروه وعده غذایی حاوی آووکادوی تازه دریافت کردند و گروه دیگر وعده غذایی حاوی مواد تقریباً یکسان و کالری مشابه، اما بدون آووکادو را دریافت کردند.

در آغاز و پایان ۱۲ هفته، محققان چربی شکم شرکت کنندگان و تحمل گلوکز آن‌ها، متابولیسم و ​​نشانگر دیابت آن‌ها را اندازه گیری کردند.

آنها دریافتند شرکت کنندگانی که روزانه آووکادو را به عنوان بخشی از وعده غذایی خود می‌خوردند، سطوح کمتری از چربی احشایی شکم داشتند، چربی‌ که به شدت می‌تواند با خطرات بیشتری برای سلامتی ارتباط داشته باشد.

استاد دانشگاه ایلینوی می‌گوید: در حالی که مصرف روزانه آووکادو تحمل گلوکز را تغییر نمی‌دهد، چیزی که ما آموختیم این بود که یک رژیم غذایی شامل آووکادو هر روز بر نحوه ذخیره چربی بدن به نحوی که برای سلامتی آن‌ها مفید است تأثیر می‌گذارد، اما مزایای آن در درجه اول برای زنان بود.

او افرود: این مهم است که نشان دهیم مداخلات غذایی می‌تواند توزیع چربی را تعدیل کند، ما متوجه شدیم که مزایای آن فقط در زنان مشهود است، که به ما در مورد پتانسیل نقش جنسیت در پاسخ‌های مداخله رژیم غذایی می‌گوید.

محققان امیدوارند که با انجام یک مطالعه همه وعده‌های غذایی روزانه را در اختیار شرکت کنندگان قرار دهند و نشانه‌های اضافی سلامت روده و سلامت جسمانی را بررسی کنند تا تصویر کاملتری از اثرات متابولیکی مصرف آووکادو بدست آورند و دلایل آن را در تفاوت‌های جنسی مشخص کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار