علائمی که بعد از کرونا هم دست از سرمان برنمی‌دارند

ویروس کرونا بعد از گذشت دو سال همچنان با سویه های جدیدی ایجاد می شود و حالا در برخی افراد علائمی دارد که حتی بعد از کرونا هم در بدن باقی می مانند.

علائمی که بعد از کرونا هم دست از سرمان برنمی‌دارند

به گزارش زنهار؛ همه‌ گیری ویروس کرونا این روز ها بیش از هر زمان دیگری افزایش پیدا کرده است و کاملا شاهد آن هستیم؛ اما در چنین شرایطی چگونه باید امنیت خود را فراهم کنیم و چه راهکارهایی را در برابر کووید در پیش بگیریم تا کمترین آسیب را متحمل شویم؟ در این قسمت قصد داریم نظر متخصص سرشناس؛ به نام دکتر فاوسی را در مورد این قضیه به شما بگوییم.

علائم دنباله دار و دراز مدت کرونا

دکتر فاوسی در مورد علائم طولانی مدت کووید خبر داد. ممکن است چیز هایی در مورد امیکرون شنیده باشید، مثلا این نوع سویه خفیف تر از ویروس های قبلی است اما به این معنا نیست که زندگی شما را تهدید نمی کند. نه تنها باید این سویه را بشناسید، بلکه باید ببینید با چه چیزهای دیگری هم مواجه هستید.

حتی ممکن است یک سندروم به نام کووید طولانی هم در ما ایجاد شود که در هر جایی از دنیا 10 الی 30 درصد مردم با آن درگیر باشند و زمانی اتفاق می‌ افتد که افراد از یک مرحله حاد عفونت نجات پیدا کرده‌ اند اما باز هم به خستگی شدید بعد از ورزش و فعالیت‌ های بدن دچار می‌ شوند و اختلالات خواب، درد عضلانی و تپش قلب دارند که علت خاصی ندارند.

درد عضلانی

به همین دلیل به این مسئله سندروم گفته می‌ شود، زیرا هنوز علتش مشخص نیست.‌ این مسئله اصلاً ذهنی نیست و چیزی است که در بدن اتفاق می‌ افتد. سوال اینجاست که کووید طولانی چقدر به طول می انجامد؟ هنوز نمی‌ دانیم. بعضی از افراد تا چند هفته یا چند ماه درگیر آن هستند تا بتوانند به حالت طبیعی برگردند و از آنجایی که فقط دو سال است که با این ویروس مواجه شده ایم، در نتیجه نیز اطلاعات دقیقی در مورد آن نداریم.

بوستر واکسن کرونا بسیار مهم است

دکتر فارسی همچنین اعلام کرد که شما به واکسن و بوستر برای محافظت از خودتان نیاز دارید. در چنین شرایطی، نباید به دنبال یک قرص جادویی یا یک عفونت خیلی خفیف باشید، بلکه باید واکسن و بوستر را تزریق کنید.

بهتر است که به دنبال جلوگیری باشید تا اینکه بخواهید به درمان بیماری بپردازید. یعنی شما هنوز نیاز به واکسن دارید. اگر واکسن نزدید، حتماً آن را تزریق کنید. اگر واکسن زده اید، حتما دوز سوم یا بوستر را تزریق کنید که بخش مهمی از محافظت بدن شما در برابر سویه امیکرون را تشکیل می‌ دهند و اثرات خیلی خوبی در بدن تان دارند و محافظت حداکثری را ایجاد می کنند.

از دورهمی ها دوری کنید

دکتر فاوسی همچنین اعلام کرد که برای حفظ امنیت جانی خود؛ از حضور در دورهمی ها خودداری کنید. طبق دستورالعمل های موجود درست است که واکسن و بوستر را تزریق کرده اید اما باید سعی کنید که در جشن های پیش رو دور یکدیگر جمع نشوید، زیرا به طور صددرصدی از خطر دور نشده‌ اید.

بهتر است که خیلی به جاهای شلوغ نروید؛ البته او اعلام کرد که :"من خودم، دخترم، فرزندان و خویشاوندان، همه واکسن زده ایم و قرار است در جشن کریسمس شرکت کنیم اما هرگز به مهمانی های خیلی بزرگ بیش از 30 نفر نمی رویم."

دکتر فاوسی میگوید به ایمنی جمعی فکر کنیم

او گفت:ما نمی‌ دانیم که چه زمانی به ایمنی جمعی می رسیم. چیزی که می دانیم این است که باید شرایط را بسنجیم، نکات رعایت کنیم و مراقب بیماری‌های مختلف باشیم.‌ زمانی که 90 درصد جمعیت واکسن زده باشند، به یک ایمنی جمعی خواهیم رسید و احتمالاً بخش عظیمی از جامعه دیگر به عفونت ویروس مبتلا نخواهد شد.

دکتر فاوسی اعلام کرد که سویه های بیشتری در راه هستند

سویه‌ های بعدی به اندازه امیکرون مشکل ‌زا نیستند اما باز هم به خاطر وجود افراد واکسینه شده در کشورهای مختلف و سراسر دنیا احتمال کپی‌ برداری ویروس و تکثیر آن و عفونی کردن مردم وجود دارد؛ بنابراین هنوز هم امکان ایجاد جهش هست به همین دلیل است که توصیه می‌ کنیم همه مسئولیتِ خودشان را به درستی انجام دهند و در سراسر دنیا از خودشان مراقبت کنند و نکات امنیتی را به انجام برسانند، واکسن بزنند و سعی کنند که سهم خودشان را در ایجاد امنیت کلیه جامعه برقرار کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار