برف و باران کل کشور را فرا می‌گیرد

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

برف و باران کل کشور را فرا می‌گیرد

به گزارش زنهار؛ کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور گفت :امروز در بخش‌هایی از استان‌های خوزستان ،کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، فارس ،بوشهر، هرمزگان ،کرمان ،سیستان و بلوچستان همچنین اصفهان و یزد بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد موقتی را شاهد خواهیم بود.

او ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که در مناطق مرتفع  و سردسیر بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

رفیعی گفت:امروز در بخش‌هایی از خراسان جنوبی، ایلام، لرستان و کرمانشاه نیز بارش پراکنده خواهیم داشت.

او اظهار کرد: روز جمعه علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش‌ها ادامه خواهد داشت و از روز شنبه نیز بارش‌ها محدود به نوار جنوبی کشور در استان‌های بوشهر، هرمزگان و جنوب استان فارس خواهد بود که با خروج این سامانه بارشی بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان نیز بارش‌های پراکنده را تجربه خواهند کرد.

این کارشناس هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت کاهش کیفیت هوا به دلیل انباشت آلاینده‌ها را شاهد خواهیم بود.

 او گفت: آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا روز دوشنبه همچنان مواجه و متلاطم خواهد بود.

رفیعی افزود: با توجه به شدت بارش‌ها و هشداری که در سطح نارنجی صادر کرده‌ایم امروز در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، بوشهر هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و جنوب اصفهان در روز جمعه و نیمه جنوبی کرمان و خراسان جنوبی تا روز دوشنبه بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.

او گفت:از این رو جاری شدن روان آب ها، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن رودخانه‌ها را خواهیم داشت و همچنین در مناطق کوهستانی و مرتفع نیز در جاده‌ها لغزندگی و کاهش دید  به جهت مه  را شاهد خواهیم بود.

او ادامه داد:از این رو احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر وجود دارد که هموطنان عزیز باید توجه لازم را داشته باشند.

او در پایان در مورد وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز نیز آسمان پایتخت نیمه ابری همراه با غبار محلی خواهد بود، که در برخی از ساعات غبارآلود نیز خواهد شد، حداکثر دما در تهران ۱۰ درجه و حداقل دمای ۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار