افزایش سن بازنشستگی شامل چه کسانی است؟

پورمحمدی گفت: افزایش سن بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۱ اختیاری است اگر فردی علاقمند بود ۲ سال بیشتر در دولت کار کند در صورتی که کارفرما درخواست کند می تواند از این فرصت استفاده کند.

افزایش سن بازنشستگی شامل چه کسانی است؟

به گزارش زنهار؛ معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: برای سال آینده این را در بودجه دیدیم و سال آینده هم لایحه خواهیم داد و سن بازنشستگی را بیشتر خواهیم کرد تا دولت بجای اینکه تعداد بازنشستگان را بیشتر کند افراد بتوانند دوره خدمت بیشتری را در دولت بگذرانند.

وی تصریح کرد: در گذشته نگاه می‌کردیم که سن بازنشستگی چقدر باشد و لذا در آن مقطع نگاه به امید به زندگی می کردیم . خوشبختانه وضعیت سلامت به گونه‌ای شده که امید به زندگی بالا رفته است، یک معلم ۴ سال دوره دانشجویی اش به عنوان سابقه کار محاسبه می شود و اگر دو سال هم سربازی برود باز سابقه کار حساب می شود ، یعنی با ۱۹ سال کار کردن در دهه ۴۰ زندگی می توانند بازنشست شوند.

پورمحمدی افزود: در این صورت فضای شغلی برای جوانان دیگر در تنگنا قرار می‌گیرد ،در اینجا گفته ایم اولا ۲ سال کار بعد از ۳۰ سال سابقه اجباری نیست و اختیاری است، اگر کسی علاقمند بود، دو سال بیشتر در دولت می تواند کار کند اما در بودجه سال آینده لایحه خواهیم داد و سن بازنشستگی را بیشتر خواهیم کرد تا افراد بتوانند دوره خدمت بیشتری را در دولت بگذرانند و این مسئله برای کل دولت است ولی الزاماً اینگونه نخواهد بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار