معجزه‌ای از آب ماکارونی که نمی‌دانید

آب‌پز کردن ماکارونی و پاستا ساده‌ترین و قابل توضیح‌ترین تکنیک‌های آشپزی است؛ اما در این کار ساده ترفندی نهفته است که فکرش را هم نمی‌کردید.

معجزه‌ای از آب ماکارونی که نمی‌دانید

به گزارش زنهار؛ آب‌پز کردن ماکارونی و پاستا ساده‌ترین و قابل توضیح‌ترین تکنیک‌های آشپزی است. حتی آشپز‌های مبتدی و افراد عادی هم از عهده آن برمی‌آیند. اما در این کار ساده ترفندی نهفته است که فکرش را هم نمی‌کردید.

باقیمانده‌ آبی که پاستا و ماکارونی را در آن جوشانده و پخته‌اید، سرشار از نمک و نشاسته است. این آب کدر و کثیف به نظر می‌رسد، اما همین آب کدر که معمولا دور ریخته می‌شود کلید خوشمزه شدن سس پاستا است.

وقتی ماکارونی‌ها در آب جوش پخته شدند، با استفاده از انبر و چنگال مخصوص ماکارونی از قابلمه خارجشان کنید، طوری که به اندازه یک فنجان آب کف ظرف باقی بماند. سپس سس را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. در آخر هم پاستا را به مواد اضافه کنید. محتوای نشاسته سس شما را ابریشمی می‌کند و به آن بافت جذابی می‌دهد؛  نشاسته مانند عامل غلیظ کننده سس عمل می‌کند. علاوه بر این، نمک موجود در آب ماکارونی حکم طعم‌دهنده سس را دارد و آن را خوشمزه‌تر از حد معمول می‌کند.

همین ترفند ساده است که غذا‌های رستوران‌های ایتالیایی را از سایر رستوران‌ها متمایز و جذاب می‌کند. از این ترفند می‌توانید برای سس‌های ساده و حتی در راگوی گوشت که آهسته آهسته می‌پزد، استفاده کنید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار