ادرار کردن در حمام چه بلایی سرتان می‌آورد؟

دین اسلام در مورد نادرست بودن عمل ادرار کردن در حمام، بطور کامل توضیح داده است و حالا بخوانید از نتایج علمی پزشکی که در این زمینه انجام شده است.

ادرار کردن در حمام چه بلایی سرتان می‌آورد؟

به گزارش زنهار؛ تقریبا یکی از کار های روزانه اکثرافراد،دوش گرفتن است و البته بضی تمایل دارند این کار را در اول صبح و برخی آخر شب انجام دهند. مقالات متعددی در اینترنت موجودند که می گویند چه قسمت هایی از بدن حین حمام کردن باید بیشتر شسته شوند و یا کلا چند وقت یکبار حمام کردن توصیه می شود.

اما در عین حال یک نوع عادت وجود دارد که پزشکان معتقدند هنگام حمام رفتن باید کاملا از آن اجتناب شود و در این قسمت قصد داریم در مورد این عادت و نظر پزشکان در مورد علت علمی انجام ندادن این کار، مطالبی را عنوان کنیم.

پزشکان می گویند شما نباید در حین حمام کردن ادرار کنید، بلکه برای این کار باید حتما به توالت بروید. بنا بر برخی دلایل بهداشتی و تاثیرات بالقوه ای که این کار بر روی بدن فرد می گذارد، پزشکان به شدت هشدار می دهند که این عادت غلط سریعا ترک شود.

در یک فیلم ویدئویی، یکی از پزشکان متخصص بیماری های ویروسی اظهار داشت " گاهی ممکن است فرد به طور اتفاقی و بلافاصله با شنیدن صدای آب، عمل ادرار کردن در حمام را انجام دهد و در واقع با این کار مغز را به نوعی شرطی می کند که بلافاصله با شنیدن صدای آب، فرمان ادرار کردن را صادر کند. در واقع فرد بین شنیدن صدای آب و دستور دادن مغز به ادرار، به نوعی رابطه ایجاد کرده است. همچنین از طرفی با این کار مغز فرمان می دهد فقط زمانی که آب گرم است، عمل ادرارکردن انجام شود"

وی طی مصاحبه ای اظهار داشت این واکنش روانشناسی " شرطی شدن پاولفی " نام دارد و مدت زمانی طول می کشد که مثانه را به نوعی کنترل کنید تا در زیر دوش ادرار انجام نگیرد. 

بهتر است این عادت مثانه را به نوعی کنترل کنید که صرفا با افزایش حجم دیواره مثانه در حین پر شدن از ادرار و ارسال سیگنال مربوطه، دستور ادرار کردن توسط مغز ایجاد شود بنابراین باید مثانه را به گونه ای کنترل کرد که در صورت این شرایط، سیگنال ادرار کردن به مغز بفرستد اما با عمل ادرار کردن در حمام به محض شنیدن صدای آب، به نوعی مثانه شرطی می شود که این سیگنال را به محض شنیدن صدای آب انجام دهد در نتیجه ممکن است حین ظرف شدن یا دست شستن و یا حمام کردن نیز این اتفاق بیفتد که در واقع معضل بزرگ و آزاردهنده ای برای فرد خواهد بود.

این عادت به مرور موجب اختلال عملکرد عضلات لگن در کنترل ادرارمی شود و همیشه احساس نیاز فوری فرد به دستشویی وجود دارد بنابراین باید گفت این عادت بسیار آسیب زننده ای است که تاثیرات منفی زیادی برای سلامت فرد به دنبال دارد و بهتر است مثانه را به نوعی کنترل کنید که صرفا در صورت نیاز به ادرار این عمل انجام شود، نه در زمانی که زیر دوش حمام هستید. در واقع با این کار توان بدن در کنترل خروج ادرار در غیر زمان نیاز به این کار، به شدت کم می شود.

سیستم بدن زنان و مردان از بدو تولد به گونه ای است که مثانه عملکردی حفاظتی در برابر خروج ادرار دارد، اما به مرور در اثر برخی عادات غلط و یا انجام برخی عملهای جراحی از میزان این توانایی مثانه کاسته می شود.

این پزشک بر این باور است با بسیاری از این عادات در ظاهر کوچک، اما غلط از جمله ادرار کردن در حمام، فرد باعث می شود که توان کنترل ادرار مثانه و عملکرد عضلات لگن بسیار ضعیف شود و مشکلات زیادی در خصوص سلامت وی ایجاد شود و چه بسا این عدم کنترل ادرار در مواقع نامناسب به شدت باعث خجالت وی شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار