زمان‌ تزریق دز سوم اسپوتنیک و آسترازنکا تغییر کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که زمان‌بندی تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افرادی که دز اول و دوم واکسن آنها اسپوتنیک و آسترازنکا بوده است از ۶ ماه بعد از تزریق دز دوم به سه ماه تغییر کرد.

زمان‌ تزریق دز سوم اسپوتنیک و آسترازنکا تغییر کرد

به گزارش زنهار؛ دکتر قاسم اویس با بیان اعلام آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد ۱۸ سال در مازندران از امروز اول دی ماه همزمان با سراسر کشور ، افزود: براساس ابلاغیه جدید کمیته علمی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا حدود ۲ میلیون نفر از افراد واجد شرایط مازندرانی می‌توانند از امروز نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا خود اقدام کنند.

وی با اعلام خبر تغییر زمان‌بندی تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افرادی که دز اول و دوم واکسن آنها اسپوتنیک یا آسترازنکا بود، ادامه داد: تمام شهروندان مازندرانی که دز اول و دوم واکسن کرونا آنها آسترازنکا، اسپوتنیک، بهارات، سینوفارم و برکت بود، می‌توانند بعد از گذشت سه ماه از تزریق دز دوم نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا خود اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تغییر زمان‌بندی تزریق دز سوم واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا از ۶ ماه به سه ماه بعد از تزریق دز دوم مورد تایید کمیته علمی ستاد ملی مدیریت مقابله کرونا است، اضافه کرد: دلیل این تغییر زمان‌بندی، مبارزه بموقع با سویه جدید کرونا به نام  اومیکرون است.

وی  افزود: البته افرادی که دز اول و دوم واکسن آنها سوبرانا بوده است می‌توانند بعد از گذشت ۲۹ روز از تزریق دز دوم، نسبت به تزریق دز سوم این نوع واکسن اقدام کنند.

 اویس همچنین از تزریق دز سوم واکسن کرونا به ۱۹.۸ درصد از جامعه هدف ۴۰ سال به بالای مازندران تاکنون خبر داد و گفت که تزریق دز سوم به کادر بهداشت و درمان هم به ۴۵ درصد رسیده است .

  وی با بیان این که تاکنون ۹۶ درصد از جامعه هدف ۱۲ سال به بالا در مازندران دز اول و ۸۳ درصد هم دز دوم واکسن خود را در مازندان دریافت کردند، افزود: این رقم برای گروه دانش آموزی در تزریق دز اول واکسن کرونا ۹۸.۲ درصد و دز دوم ۸۶ درصد است.

معاون د انشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : مردم استان می توانند در ۶۰ مرکز تجمیعی و تمام مراکز بهداشت و درمان شهری و روستایی نسبت به تزریق واکسن کرونای خود اقدام کنند.

وی بااشاره به این موضوع که تاکنون مورد تایید شده‌ای از ابتلای مردم مازندران به سویه اومیکرون گزارش نشده است، ادامه داد: ذخایر انواع واکسن کرونا در استان مطلوب است و در زمان حاضر ۴۰۰ هزار دز واکسن کرونا در مازندران ذخیره شد.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۶۴ بیمار جدید به ۳۰۴ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار