تغییر زمان امتحانات نهایی دانش‌آموزان

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش و پرورش گفت امتحانات نهایی دانش‌آموزان از پنج‌شنبه ۲ دی آغاز خواهد شد تا دانش‌آموزان بتوانند در شب یلدا زمان بیشتری در کنار خانواده خود باشند.

تغییر زمان امتحانات نهایی دانش‌آموزان

به گزارش زنهار؛ خسرو ساکی گفت: امتحانات نهایی به صورت ۴ گزینه‌ای و تشریحی خواهد بود نمره منفی نخواهد داشت. امتحانات دانش آموزان ابتدایی به صورت توصیفی و امتحانات دانش آموزان پایه نهم به صورت متمرکز استانی برگزار خواهد شد.

ساکی خاطر نشان کرد: امتحانات دانش آموزانی که در کلاس‌های حضوری شرکت می‌کنند به صورت حضوری و امتحانات دانش آموزانی که به دلایل موجه در کلاس‌های مجازی شرکت می‌کنند به صورت مجازی خواهد بود.

وی گفت: تاریخ برگزاری امتحانات پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم در اختیار معلم مدرسه خواهد بود و می‌تواند به صورت حضوری و یا مجازی باشد.

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان پایه دوازدهم که در امتحانات نهایی خرداد و شهریور حدنصاب قبولی را کسب نکرده اند می‌توانند یک بار دیگر در دی امتحان دهند.

ساکی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا همه مدارس از ابتدای آذر بازگشایی شده اند و شرکت حضوری دانش آموزان در کلاس‌هایی که مدرسه تعیین می‌کند الزامی خواهد بود.

وی افزود: به مدیران مدارس تأکید کرده ایم که فاصله گذاری‌های دانش آموزان در جلسات امتحانی را همانند کلاس‌های درس رعایت کنند.

ساکی گفت: استفاده از هر نوع وسیله هوشمند که بتواند ارتباط دانش آموز را با خارج از جلسه برقرار کند ممنوع است و در صورت مشاهده در جلسه امتحان حتی اگر از آن استفاده هم نشده باشد نمره آن درس صفر منظور می‌شود.

وی افزود: در صورت استفاده از این وسایل علاوه بر نمره درس امتحانی نمرات امتحانات قبلی نیز صفر در نظر گرفته خواهد شد. برگزاری امتحانات حضوری و مجازی در روزهای پنج شنبه منعی ندارد، اما در روزهای، اما در روزهای جمعه ممنوعیت خواهد داشت.

وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سوابق تحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم از سال ۱۴۰۲ دو بار به سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش و پرورش یادآور شد: نمره کل هر دانش آموز پایه دوازدهم که برای پذیرش دانش آموز در دانشگاه هاست در سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۰ درصد و در سال ۱۴۰۲ به میزان ۶۰ درصد در آزمون سراسری تأثیر قطعی خواهد داشت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار