این میوه‌های خوشمزه شما را نابارور می‌کند

می دانید برخی از میوه ها و سبزیجات به دلیل عبور از پروسه خاص رشد می توانند یک میوه سرطان زا ، چاق کننده و علت ناباروری در زنان و مردان باشند ؟ می دانید تمیز ترین و آلوده ترین میوه ها کدامند؟

این میوه‌های خوشمزه شما را نابارور می‌کند

به گزارش زنهار؛ استفاده از برخی سموم و آفت کش برای رشد میوه و سبزیجات بدون آسیب آفت ها بیشتر از فایده ای که دارند مضر هستند به خصوص در میوه و سبزیجاتی که به دلیل ساختارشان این آفت کش ها را بیشتر در خود نگاه می دارند ، در ادامه این بخش یک میوه و یکی از سبزیجات پرمصرفی که به واسطه آفت کش ها می توانند عامل بیماری های خطرناک شوند را به شما معرفی خواهیم کرد.

آفت کش ها در 70 درصد از میوه ها و سبزیجات جذب می شوند و در محصول رشد می کنند که این مقدار در توت فرنگی و اسفناج در بیشترین مقدار می باشد . آفت کش ها از دهه 1990 در ایالات متحده آمریکا در مزارع استفاده می شود و با وجود تحقیقات گسترده ایی در این موضوع و علائم خطرناکی که در طی استفاده از آفت کش ها بر بدن اعمال می شوند ، باز هم کشاورزها از این ماده خطرناک استفاده می کنند .

به گفته و گزارش محققین ، هنوز برخی میوه ها هستند که با استفاده از آفت کش ها خاصیت خود را از دست می دهند و سمی می شوند و بر ای افرادی که از این محصولات استفاده می کنند بسیار خطرناک می باشد .

پس از آزمایشات متعدد ، دو محصول آووکادو و ذرت به عنوان تمیز ترین و سالم ترین میوه و سبزیجات منتخب شدند در حالیکه توت فرنگی و اسفناج آلوده و سمی ترین محصولات انتخاب شدند .

از آفت کش ها همان گونه که در بالا ذکر کردیم ، از دهه 1990 برای از بین بردن حشراتی که باعث آسیب رساندن به محصولات کشاورزی می شدند ، توسط کشاورزان در مزارع استفاده می شدند و اما تحقیقات نشان دادند که استفاده از این مواد سمی باعث آسیب رساندن به محصولات و از بین بردن خاصیت آنها می شوند که حتی با شستشوی کامل آنها باز هم این سموم روی آنها باقی می مانند و می توانند باعث ایجاد برخی بیماری ها مانند مشکلاتی در رشد کودکان و مشکلات باروری در خانم ها و حتی چاقی و سرطان در میزان بالا شوند . 

در رشد و پرورش توت فرنگی و اسفناج از میزان زیادی آفت کش برای از بین بردن حشرات استفاده می شود. طی آزمایشات مختلف ، محققان یافتند که در هنگام استفاده از آفت کش ها ، تقریبا دو برابر وزن هر محصول بر روی آن آفت کش ریخته می شود و همچنین در این لیست محصولاتی مانند هلو ،گیلاس و سیب نیز وجود دارند که تقریبا دو برابر وزن آنها از سموم برای هر محصول استفاده می شود . 

آووکادو وذرت در صدر جدول پاک ترین و تمیز ترین محصولات قرار دارند ؛ آکادمی ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا برای اولین بار هشداری در مورد اثرات منفی آفت کش ها را در سال 1993 منتشر کرد و این در هنگامی بود که یک مطالعه نشان داده بود که استفاده از سموم می تواند باعث آسیب مغزی و سیستم عصبی در نوزادان شود.

در سال 1996 قانون آژانس حفاظت از محیط زیست به منظور بررسی و تنظیم و قطع استفاده از آفت کش ها ، عدم استفاده از آفت کش ها را به تصویب رساند .از آن زمان تاکنون ،استفاده از بسیاری از آفت کش ها ممنوع شد و با این وجود باز هم به مقدار کمی از این مواد خطرناک در مزارع استفاده می شوند . همچنین طی یک مطالعه در هاروارد نشان داده شد که مردان و زنانی که از محصولاتی سمی استفاده می کنند ، باعث ناباروری آنها می شوند . 

تمیزترین و سالم ترین میوه ها :

1-آووکادو

2-ذرت

3-آناناس

4-کلم

5-پیاز

6-نخودهای یخ زده

7-پاپایا

8-مارچوبه

9-انبه

10-بادمجان

11-عسل

12-کیوی

13-طالبی

14-گل کلم

15-کلم بروکلی 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار