علت سرگردانی مسافران در عراق چیست؟

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به هیچ عنوان عراق برای مسافران ویزای انفرادی صادر نمی‌کند و آژانس‌هایی که در این مدت تخلف کرده‌اند باید خسارت مسافران را پرداخت کنند.

علت سرگردانی مسافران در عراق چیست؟

به گزارش زنهار؛ حسن خوشخو گفت: انجام سفر به کشورهای مختلف از ایران در حال حاضر بستگی به مقررات و نحوه پذیرش آن‌ها دارد و البته در حال حاضر بسیاری از کشورها از جمله عراق ویزا به صورت انفرادی برای مسافران صادر نمی‌کند.

خوشخو بیان کرد: پذیرش مسافر برای کشور عراق فقط برای اتباع این کشور و دیپلمات‌ها بوده و به هیچ عنوان به صورت انفرادی ویزا صادر نمی‌کند که البته تعطیلات و ایام محرم باعث شد که برخی از آژانس‌ها از این فرصت سوء استفاده کرده و به بهانه آنکه ویزا برای مسافران در کشور عراق صادر می‌شود اقدام به فروش بلیت کردند که همین خود باعث آواره شدن تعداد زیادی از مسافران در این ایام شد.

او ادامه داد: در این تعطیلات بسیاری از مسافران ایرانی به کشور عراق سفر کرده و به دلیل آنکه برای آن‌ها هیچ ویزای صادر نشده بود تعدادی از آن‌ها در فرودگاه این کشور سرگردان شدند.مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ آژانس مسافرتی ویزا برای کشور عراق نمی‌تواند تهیه کند، افزود: مسافران برای سفر به عراق حتما از سفارتخانه و یا دستگاه‌های مسئول تهیه کنند تا در هنگام سفر به این کشور برای آن‌ها مشکلی ایجاد نشود و البته در حال حاضر مسافران به صورت معمولی نمی‌توانند به این کشور سفر کنند.

خوشخو بیان کرد: ما برای تمامی آژانس‌های متخلف در این بخش اخطار کتبی صادر کرده‌ایم و البته مسئولیت اصلی رسیدگی به این تخلف شرکت‌های هواپیمایی هستند که به آن‌ها دستور لازم داده شد تا خسارت وارد شده به مسافران پرداخت شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر پروازهای ترکیه برقرار است و مسافران می‌توانند، بلیت تهیه کنند و سفر کنند، اما هنوز تور مسافرتی به این کشور وجود ندارد.

پیش از این مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود که ۴۲ کشور در شرایط پرخطر قرار دارند و سفرهای مستقیم و غیر مستقیم از کشورهای پرخطر (کشورهای با بروز بالای بیماری) شامل آندورا، آرژانتین، بولیوی، بوتسوانا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، قبرس، اکوادور، مصر، اسواتینی، فیجی، گرجستان، هند، اندونزی، کویت، لسوتو، لیبی، مالاوی، مالزی، مغولستان، موزامبیک، نامیبیا، نپال، هلند، عمان، پاراگویه، پرو، پرتقال، روسیه، سیشل، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سودان، سورینام، سوریه، تانزانیا، تونس، انگلستان، زامبیا و زیمبابوه برقرار است.

خوشخو با بیان اینکه رعایت دستورالعمل ابلاغی مراقبت مرزی هوایی- دریایی از کشورهای اعلام شده الزامی است، بیان کرد: مسافران ورودی از این کشورها علاوه بر تست منفی پی سی آر از نظر کرونا در مبدا (با مهلت ۹۶ ساعت) لازم است در هنگام ورود نیز تحت بررسی آزمایشگاهی مجدد (تست پی سی آر کرونا) قرار گیرند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار