چرا برخی از مردان جنب نمی‌شوند؟

جنب شدن یک امر طبیعی است و همه افراد باید با یک روند منظم جنب شوند و اگر این اتفاق در بدن افراد رخ ندهد سبب به وجود آمدن عوارضی خواهد شد.

چرا برخی از مردان جنب نمی‌شوند؟

به گزارش زنهار؛ یکی از نیرومندترین غرایز، نیروی شهوت و غریزه جنسی است که از ابتدای تولد به صورت نهفته در وجود آدمی نهاده شده است. این نیروی جنسی را باید از طریق ازدواج کنترل نمود.

جنب شدن یک امر طبیعی است و همه افراد باید با یک روند منظم جنب شوند و اگر این اتفاق در بدن افراد رخ ندهد سبب به وجود آمدن عوارضی خواهد شد که شما را با علت‌های جنب نشدن، در این بخش از سلامت آشنا خواهیم کرد.

بررسی علت جنب نشدن

جنب شدن برای مردان یک امر طبیعی است و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، در طولانی مدت عوارضی برای فرد به وجود می‌آید. علل مختلفی سبب اختلال در جنب شدن می‌شوند که عبارتند از:

۱. رژیم غذایی فرد

رژیم غذایی نامناسب می‌تواند باعث کاهش میل جنسی بشود و هرچه فرد غذای مناسب‌تری مصرف کند، توانایی او در روابط زناشویی بیشتر می‌شود. برای جنب شدن مردان بهتر است با مواد غذایی مقوی خود را تقویت کنند.

ویتامین‌های C ,B۱۲ ,B۶ ,B۱ و املاحی مانند روی و مواد مغذی دیگر برای تقویت جنسی مناسب هستند.

مصرف ماءالشعیر، سالاد کاهو، اسفناج، کلم و جوانه گندم، دانه آفتابگردان و بادام زمینی بو داده، پسته، گردو و بادام و خرما موجب تقویت قوای جنسی می‌شود.

برای افزایش منی، مردان بهتر است از تخم شوید و پیاز استفاده کنند.

برای تحریک قوای جنسی، زیتون بسیار مفید است.

برای درمان عدم‌توانایی جنسی مصرف آب لیموی تازه توصیه می‌شود.

منابع غنی از روی و حتی مصرف دارویی روی نیز برای این افراد بسیار موثر است.

۲. شرایط محیطی آب و هوایی و جغرافیایی

شرایط آب و هوا و جغرافیایی نیز بر روی مردان و قدرت جنسی آن‌ها تاثیرگذار است.

۳. عوامل ژنتیکی

۴. خودارضایی

۵. شرایط جسمی و روحی نامناسب فرد

کاهش تستوسترون، مصرف دارو‌هایی خاص، سندرم پا‌های بی قرار (RLS)، افسردگی، بیماری مزمن نیز بر روی قوای جنسی مردان تاثیر فراوان دارد.

احتلام چیست؟

احتلام از انواع انزال است و به خارج شدن منی از انسان به صورت ناخواسته در هنگام خواب می‌گویند. سلول‌های جنسی در افراد مذکر همواره توسط سلول‌های مخصوصی در بیضه ساخته می‌شوند و در لوله‌های مخصوصی در بیضه، ذخیره می‌شوند. ظرفیت این مجاری محدود است، بنابراین پس از مدتی محدود این لوله‌ها پر می‌شوند و باید تخلیه گردند.

در افراد متاهل این مجاری با برقراری رابطه جنسی و انزال تخلیه می‌شوند، اما در افراد مجرد که فعالیت جنسی ندارند این مجاری پر باقی می‌مانند و برخی شب‌ها در موقع خواب خود به خود تخلیه می‌شوند که به آن احتلام می‌گویند.

احتلام بیماری نیست بلکه نشانه بلوغ و یک پدیده عادی در بدن مردان است. آقایان با رسیدن به بلوغ جنسی احتلام را تجربه می‌کنند، پس احتلام یا خروج ناخواسته مایع منی در خواب گناه نیست. احتلام سبب می‌شود از فشار جنسی فرد مجرد کاسته شود، پس می‌توان به آن به عنوان نعمتی نگاه کنیم که خدا برای آلوده نشدن به گناه در فرد قرار داده است.

دفعات طبیعی احتلام

اگر احتلام در مردان هر چهار روز یکبار پیش آید، طبیعی است و جای نگرانی ندارد، اما محتلم شدن هر روز یا دو روز یکبار مردان در خواب غیرطبیعی است. عوامل زیادی در احتلام مانند وضعیت جسمانی، مسائل ارثی، نوع تغذیه، نوع فعالیت ها، تحریکات محیطی و ... تاثیر گذار است.

علت محتلم نشدن برخی از آقایان

مردان پس از دوران بلوغ با پدیده‌ای با نام جنب شدن در خواب روبرو می‌شوند که به علت آناتومی بدن است و مواد غذایی مصرفی در افراد بر میزان کمی یا زیادی تعداد دفعات جنب شدن تاثیر دارد. تعداد وقوع این اتفاق بسیار متفاوت است. برخی نوجوانان به طور مکرر آن را تجربه می‌کنند و برخی در تمام طول عمر چنین تجربه‌ای نمی‌کنند.

احتلام بر اساس یک نظم فیزیولوژیک صورت می‌پذیرد و فرد نباید در این نظم جسمی دخالت کند. زمان استانداردی برای این موضوع نمی‌توان تعیین کرد و سه هفته جنب نشدن حتی ۶ ماه جنب نشدن هیچ اشکالی ندارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

زمان احتلام به نسبت اوضاع جسمی افراد متغییر است، اما در صورتی که مدت زمان آن خیلی زیاد شد، مثلاً از هفت ماه بیش‌تر شد، خود را به دکتر متخصص نشان دهید تا مطمئن شوید مشکلی ندارید.

اگر وقتی که دچار جنابت نمی‌شوید، مشکلات جنسی شما را اذیت می‌کند، برای ارضای جنسی و تخلیه جسم، مقدمات ازدواج خود را فراهم آورید یا خود را کنترل کنید.

اگر بیش از حد محتلم می‌شوید

اگر احساس می‌کنید که احتلام بیش از اندازه برای شما اتفاق می‌افتد، با رعایت کردن راهکار‌های زیر می‌توانید تعداد دفعات احتلام را کم کنید:

دو ساعت قبل از خواب، هیچ چیز حتی مایعات ننوشید.

سعی کنید محل خواب شما گرم نباشد و در جای خنک بخوابید.

روانداز سنگین و زیرانداز نرم استفاده نکنید.

لباس‌های تنگ و چسبان نپوشید.

نیمه شب مثانه خود را تخلیه کنید.

ورزش کنید و با آب سرد استحمام نمایید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار