این گیاه تمام سموم بدن را می‌کُشد

استفاده از گیاه شیرین بیان خواص و فواید بی‌نظیری را به همراه دارد، البته شیرین بیان برای سلامت بدن هم بسیار مفید است و به درمان برخی از بیماری‌ها کمک شایانی می‌کند.

این گیاه تمام سموم بدن را می‌کُشد

به گزارش زنهار؛ شیرین بیان در تب سنتی چین خیلی محبوب است. شیرین بیان به تعداد زیادی از دیگر گیاهان دارویی اضافه می‌شود تا خواص درمانی آن‌ها را تقویت کند. این گیاه دارویی می‌تواند ۱۲۰۰ سم را از بین ببرد. در این مطلب به گیاه سم زدا شیرین بیان می‌پردازیم.

گیاه سم زدا شیرین بیان چیست؟

شیرین بیان، یکی از طعم دهنده‌های مواد غذایی و فراورده‌های غذایی است. شیرین بیان زمانی‌که به عنوان یک محصول غذایی استفاده می‌شود، فواید سلامتی یا عوارض جانبی ندارد. زمانی‌که به عنوان یک محصول دارویی استفاده می‌شود، ممکن است اثرات نامطلوب و ناخواسته‌ای بر بدن ایجاد کند. در طب جایگزین به عنوان یک کمک موثر در درمان سوزش معده در ترکیب با گیاهان یا عصاره‌های دیگر استفاده می‌شود.

موارد مصرف

شیرین بیان می‌تواند در درمان علائم اگزما (خارش، تورم و قرمزی) موثر باشد. سایر استفاده‌ها با تحقیقات شامل درمان پسوریازیس، زخم شانکر، سندرم روده تحریک پذیر، کلسترول بالا، گرفتگی عضلات، درد ناشی از سرطان، ورم مفاصل، زخم معده و بسیاری از شرایط دیگر است.

همچنین خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی ریشه شیرین بیان می‌تواند بر وضعیت پوست مانند اگزما تاثیر بگذارد.

در مطالعه‌ای که انجام شد به بررسی به درماتیت آتوپیک پرداخت و با استفاده از کرم موضعی شیرین بیان دریافتند کسانی که در طی دو هفته از آن استفاده کردند ۶۰ درصد کاهش قرمزی، ۸۳ درصد تورم و ۷۲ درصد کاهش خارش را پس از استفاده از آن تجربه کردند.

منع مصرف

افرادی که دارای فشار خون بالا و یا مشکلات قلبی هستند نباید از شیرین بیان استفاده کنند. همچنین خانم‌های باردار یا شیرده نباید شیرین بیان بخورند.

تاریخچه و ریشه ی گیاه شیرین بیان

این گیاه بومی جنوب اروپا و آسیا است و به عنوان ” ریشه شیرین ” منسوب است و ریشه این گیاه بسیار شیرین‌تر از شکر است. این گیاه هزاران سال است که در سیستم سنتی پزشکی چینی مورد توجه قرار گرفته است و به عنوان ” حافظ صلح ” شناخته می‌شود. شیرین بیان یکی از پرمصرف‌ترین گیاهان در سراسر جهان است و در حال حاضر در روسیه، اسپانیا، فرانسه، انگلستان، آلمان، خاورمیانه و آسیا رشد می‌کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار