پشه‌ها شب‌ها کجا می‌خوابند؟

محل خواب همه حیوانات با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از آن ها روی درختان می خوابند، برخی در فضاهای باز و برخی دیگر در زیر زمین یا در غارها.

پشه‌ها شب‌ها کجا می‌خوابند؟

به گزارش زنهار؛ بعضی از حیوان ها در مناطق به خصوصی می خوابند که ما اصلاً فکرش را هم نمی کنیم. به همین دلیل در این قسمت از گوناگون نمناک موارد مختلفی از حیوانات را معرفی می کنیم که در نواحی خاصی می خوابند و دانستن آن پر اهمیت و البته جالب است.

1. خوابیدن داخل درخت

بعضی از حیوانات ترجیح می دهند که داخل درخت بخوابند زیرا درخت یک مکان عالی است و فاصله آن ها را از حیوانات شکاری حفظ می کند زیرا اکثر حیوانات شکاری از درخت بالا نمی روند.

حیواناتی که داخل درخت می خوابند، شامل موارد زیر هستند:

پاندا

میمون

کوالا

جغد

گربه وحشی

سنجاب

راکون

خفاش

یوزپلنگ

محل خواب سنجاب

2. خوابیدن در فضای باز

شکارچیان بزرگ می توانند در هر جایی بخوابند. شیرها و ببرها نمونه های بارزی از این حیوانات هستند که می توانند زیر درخت، لابلای چمن های بلند، کنار یک رودخانه و غیره بخوابند. علت آن هم این است باید جایی بخوابند که هنگام روز به دور از نور خورشید باشند و از گرمای آن اذیت نشوند.

حیواناتی که در فضای باز می خوابند، شامل موارد زیر هستند:

ببر

شیر

گربه ها

مارها

میمون

خرس قطبی

آهوی کوهی

گراز ماهی

مرغابی

محل خواب ببر

3. لانه، زیر زمین و غار

خرس ها ممکن است ماه های زیادی در خواب زمستانی فرو بروند. آن ها معمولاً خواب زمستانی را در غار ها انجام می دهند. حیوانات دیگری مثل خفاش ها نیز در غارهای کوچکی در این مکان ها یافت می شوند. مثلاً خرگوش ها معمولاً زیر زمین را حفر کرده و تونل می سازند و در آن زندگی می کنند.

حیواناتی که در زیر زمین زندگی می کنند، شامل موارد زیر هستند:

روباه

خرس

خرگوش

خفاش

ببر

گربه

لاک پشت

کفتار

موش

محل خواب خفاش

حیوانات اقیانوسی کجا می خوابند؟

زندگی کردن در اقیانوس با روی زمین بسیار متفاوت است. مثلاً کوسه ماهی هر جا که احساس راحتی کند ، می خوابد. فقط باید مطمئن باشد که اکسیژن کافی در آن قسمت به او می رسد و فرقی ندارد کجای اقیانوس باشد.

بعضی از حیوانات نیز مثل گراز ماهی و یا خوک آبی کنار ساحل می خوابند و البته آن ها داخل آب هم به خواب می روند اما زمانی که نیاز به خواب طولانی تر داشته باشند، به کنار ساحل می آیند.

دلفین ها هنگام شنا کردن می خوابند. دلفین ها خواب عجیب و غریبی دارند و می توانند دو کار را همزمان انجام دهند. آن ها می توانند روی سطح آب بیایند و خواب عمیق را تجربه کنند و یا یک خواب سبکی را هنگام شنا انجام دهند.

خواب دلفین ها

بعضی از حیوانات دریایی دیگر مثل نهنگ یا دلفین ها برای اینکه نفس بکشند، بیدار می مانند. یعنی فقط یک بخش از مغز آن ها می خوابد و به این معنا که هنگام خواب فقط یکی از چشمانشان را می بندند. چشم دیگر همچنان باز می ماند و حرکت می کند و در برابر خطر هوشیار عمل می کند.

حشرات و پشه ها کجا می خوابند؟

حشرات می توانند در مناطق زیادی از جمله درخت، گل و شاخ و برگ ها بخوابند. برخی پشه ها روزگرد و برخی دیگر در شب فعالیت می کنند . پشه های شبگرد در روز درعلف ها و سبزه ها پنهان شده و روی درخت ها به استراحت می پردازند. پشه های شبگرد یا شفق گرد پس از تاریک شدن هوا و تا رسیدن روشنایی کافی، روی دیوار خانه ها به خواب فرو می روند.

محل استراحت بیشتر پشه ها در طی روز محل های خنک، تاریک، مرطوب است و پشه هایی که بیرون از خانه زندگی می کنند ، در غار ها و روی درخت ها به خواب و استراحت می پردازند.

پشه های ماده در زمستان و فصول سرد به خواب زمستانی رفته و معمولا این خواب تا 6 ماه ادامه دارد به همین دلیل پشه ها در زمستان کمتر دیده می شوند.

همه گونه های پشه انسان را نمی گزند . پشه های نر نه تنها انسان بلکه حیوانات را نمی گزند زیرا این موجودات هیچگاه از خون تغذیه نمیکنند . برخلاف پشه های نر که از خون تغذیه نمی کنند ، پشه های ماده برای تولید و نمو تخم های خود به پروتئین موجود در خون نیاز دارند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار