روش‌های فوری ضربه فنی کردن درد دندان عقل

یک حبه سیر را بردارید و کمی نمک دریا روی آن بپاشید. سپس آن را روی لثه یا دندانی که موجب درد می‌شود بمالید. سیر حاوی خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و مانع پوسیدگی دندان شود.

روش‌های فوری ضربه فنی کردن درد دندان عقل

به گزارش زنهار؛ رویش دندان عقل می‌تواند با التهاب لثه، خونریزی یا دندان درد همراه باشد. راهکار‌های مختلفی برای درمان درد ناشی از رویش دندان عقل وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دندان عقل، آخرین مجموعه از دندان‌های آسیا است که در دورترین بخش لثه‌های بالا و پایین قرار دارد. اگر دندان‌های عقل با سایر دندان‌ها هم راستا و هم تراز باشند، این دندان‌ها کاربردی و مفید هستند و می‌توانند در خوردن و جویدن مفید باشند. اما اگر دندان‌های عقل هم تراز و هم راستا با سایر دندان‌ها نباشند، می‌تواند باعث درد در طول روز و بی خوابی شبانه شود. 

هم راستا نبودن دندان عقل باعث فشار یا آسیب به دندان‌های مجاور، اعصاب و استخوان آرواره می‌شود. همچنین زمانی که بخشی از دندان عقل بیرون می‌زند و فضای کافی نداشته باشد، به دندان‌های مجاور فشار وارد می‌کند و منجر به درد، تورم، عفونت، سفتی فک و ناراحتی می‌شود. 

اگر چه بهترین راه حل مراجعه به دندانپزشکی است، اما اگر شما در زمان مسافرت یا تعطیلات آخر هفته دچار دندان درد شوید، باید از راهکار‌های خانگی برای تسکین درد دندان عقل استفاده کنید. در این  نوشتار برای درمان درد دندان عقل بهترین راهکار‌های خانگی را ارائه می‌دهیم که کاملا موثر و مطمئن هستند.

۱. کمپرس یخ 

به مدت ۲۰ دقیقه کمپرس یخ را روی گونه خود قرار دهید می‌توانید مکعب‌های یخ را داخل پارچه‌ای قرار داده و روی گونه بگذارید که باعث کاهش تورم و درد به میزان مشخصی می‌شود. سپس ۲۰ دقیقه بعد بردارید. این کار را تکرار کنید تا درد کاهش یابد

۲. آب نمک برای درمان درد دندان عقل

دهان خود را با آب نمک هر ۲ تا ۳ ساعت بشویید. یک قاشق چای خوری نمک در یک لیوان بریزید. آب نمک همچنین به حذف ذرات غذا در دهان کمک می‌کند.

۳. سیگار ممنوع

سیگار نکشید. سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون می‌شود. به همین دلیل، بهبودی طول می‌کشد. سیگار کشیدن همچنین می‌تواند ایمنی بدن را کاهش دهد و راه را برای حملات ویروسی باز کند.

۴. دندان هایتان را مسواک بزنید

حتی اگر درد دندان عقل بسیار دردناک باشد، دندان هایتان را با مسواک نرم مسواک بزنید

۵. میخک برای درمان درد دندان عقل

چند عدد میخک در دهانتان بگذارید و برای مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بمکید. میخک یکی از محبوب‌ترین دارو‌های خانگی برای درد دندان عقل است. زیرا میخک خواص بی حس کننده و ضد التهابی دارد که می‌تواند به کاهش درد کمک کند.

همچنین می‌توانید از روغن گل میخک استفاده کنید. چند قطره روغن میخک روی یک پنبه بمالید و به آرامی  لثه و دندانی که باعث درد می‌شود مالش دهید.

۶. سیر

یک حبه سیر را بردارید و کمی نمک دریا روی آن بپاشید. سپس آن را روی لثه یا دندانی که موجب درد می‌شود بمالید. سیر حاوی خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و مانع پوسیدگی دندان شود.

۷. پیاز برای درمان درد دندان عقل

مقدار کمی پیاز را ریز ریز کنید، یا آن را خرد و له کرده و روی پایه دندان عقل یا لثه بگذارید. همچنین بهتر است پیاز را به مدت ۳ دقیقه بجوید. پیاز مانند سیر همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند مانع پوسیدگی دندان شود.

۸. مخلوط برگ بو و سرکه

۲ قاشق چای خوری پودر برگ بو و نصف قاشق چای خوری سرکه را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر ضخیم بدست آید. خمیر را روی لثه‌ها و دندان عقل بمالید تا درد دندان عقل را کم کنید. پودر برگ بو را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید.

۹. آب سبزه گندم

برای تسکین درد دندان عقل حداقل دو بار در روز آب سبزه گندم بنوشید.

آب سبزه گندم حاوی آنتی اکسیدان هاست که می‌تواند سم و میکروب‌ها را از بدن خارج کند و رشد باکتری‌ها را به تاخیر اندازد.

۱۰. خیار برای درمان درد دندان عقل

خیار را برش دهید و یک قطعه ضخیم را روی دندان عقل قرار دهید. اجازه دهید تا حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی دندان بماند. خیار حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند بافت‌ها را جذب کند و به کاهش درد کمک می‌کند.

۱۱. ماساژ

برای کاهش درد دندان عقل می‌توانید لثه را ماساژ دهید. ماساژ می‌تواند به افزایش گردش خون و به بهبودی کمک کند. فشار بیش از حد روی لثه اعمال نکنید، زیرا ممکن است بجای تسکین درد، التهاب را افزایش دهد. 

۱۲- چای سیاه برای درمان درد دندان عقل

چای سیاه را دو بار در روز بنوشید. چای سیاه درد دندان عقل را تسکین می‌دهد همچنین شامل آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به حذف سموم بدن کمک کند.

بعد از نوشیدن چای، کیسه چای استفاده شده را روی لثه قرار دهید. کیسه چای می‌تواند درد را کاهش دهد. چای سیاه دارای خاصیت قابض است که می‌تواند تورم لثه را کاهش دهد.

۱۳. علف لیمو

یکی دیگر از دهان شویه‌های طبیعی علف لیمو است. این ماده می‌تواند با باکتری‌ها مبارزه کند و دهان و همچنین لثه‌ها را تمیز و از عفونت و آلودگی دور کند. برای از بین بردن تورم و درد دندان عقل، مقداری علف لیمو را بجوید. شما می‌توانید این درمان را چند بار در روز تکرار کنید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار