اگر این انگشت پای‌تان درد می‌کند حتما نقرس گرفتید

​متخصص طب سنتی گفت: نقرس علامت‌های مختلفی دارد که مهم ترین‌ علامت آن درد گرفتن انگشت شست پای راست است.

اگر این انگشت پای‌تان درد می‌کند حتما نقرس گرفتید

به گزارش زنهار؛ علیرضا ابوالفضلی، متخصص طب سنتی در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم درباره ابتلا به بیماری نقرس، گفت: نقرس عملا به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ بخشی موروثی است و فرد به صورت ژنتیکی به آن مبتلا می‌شود و علم به جد به دنبال پیگیری آن دارد تا از آن پیشگیری کند اما چیزی که این روزها بیشتر افراد مبتلا درگیر آن هستند، ابتلا به نقرس بر اثر اسید اوریک بالا است.

وی تصریح کرد: نوعی چربی که با خوردن غذاهای چرب مثل کسی که اهتمام دارد هفته‌ای 5 وعده گوشت قرمز، نشاسته جات و شیرینی جات غیر طبیعی بخورد وقتی این بیماری زمینه‌ای را دارد، حاد می‌شود.

ابوالفضلی یادآور شد:‌علامت‌های مختلفی دارد که از مهم ترین های آن درد گرفتن انگشت شست پای راست است.  ممکن است در آزمایش فرد حد مرز برای این موضوع نشان داده شود ولی خود فرد بهتر می‌تواند خودش را ارزیابی کند.

متخصص طب سنتی عنوان کرد: کسانی که دچار این بیماری هستند سابقه زمینه‌ای فشار خون هم دارند. کسانی که با طبع دموی و پر خون هستند ابتلا به فشارخون در بینشان زیاد است و زود به نقرس دچار می‌شوند. راه‌های پیشگیری از آن پرهیز غذایی است و اینکه این افراد باید خوردن گوشت قرمز را به یک بار در ماه کاهش داده و حداقل 5 سال این رویه را دنبال کنند.

ابوالفضلی افزود: اگر کسی زمینه وراثتی داشت و پرهیز غذایی را رعایت کرد مثل دیابت آن را کنترل کرده است و فشار خون هم به همین شکل است. این بیماری از بین نمی‌رود ولی کنترل می‌شود.

وی بیان کرد: برای کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند راه پیشگیری و راه درمان مشترک است. افراد به آبغوره بی نمک اهتمام ورزند اما دز استفاده از آن مهم است چون آبغوره ممکن است به خاطر طبعشان برای این افراد سستی و کرختی به همراه داشته باشد.

متخصص طب سنتی تصریح کرد:‌اگر افراد مبتلا احساس کردند بعد از خوردن آبغوره بدنشان در حال سست شدن است کمی عسل طبیعی را به همراه آبغوره بخورند. دمنوش سماق نکوبیده می‌تواند برای پیشگیری و درمان این بیماری موثر باشد که به صورت چای دم شده و روزی دو لیوان بدون شکر و قند خورده شود.

 ابوالفضلی اظهار داشت: گوشت قرمز به این صورت است که به خاطر بافت پروتئینی اش جذب آن زمان می‌برد و برای این بیماری روزی 40 دقیقه پیاده روی که ده دقیقه آخرش به صورت ماراتن باشد بسیار موثر است و حتما باید پیاده روی شب باشد؛ چون پیاده روی صبح در سبک زندگی اصلا توصیه نمی‌شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار