سرماخوردگی و آنفولانزا در دوران بارداری باعث سقط جنین می‌شود؟

اگرچه ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا می‌توانند شما را ناراحت کنند مخصوصاً اگر باردار هستید اما احتمالاً باعث سقط نمی‌شوند.

سرماخوردگی و آنفولانزا در دوران بارداری باعث سقط جنین می‌شود؟

به گزارش زنهار؛ اگرچه ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا می‌توانند شما را ناراحت کنند مخصوصاً اگر باردار هستید اما احتمالاً باعث سقط نمی‌شوند. داشتن تب در دوران بارداری با افزایش خطر سقط جنین مرتبط است. در طول همه‌گیری افرادی که در دوران بارداری به آنفولانزا مبتلا شده بودند خطر زایمان زودرس (بچه دار شدن قبل از 37 هفته)، مرگ نوزاد و بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه را افزایش می‌دادند.

آیا واکسن آنفولانزا باعث سقط جنین می‌شود؟

واکسیناسیون آنفولانزا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است و به نظر نمی رسد که در رابطه با سقط جنین خطری ایجاد کند.

واکسن کووید 19 باعث سقط می‌شود؟

افراد باردار واکسن COVID-19 را برای محافظت در برابر عفونت و بیماری‌های احتمالی  دریافت می‌کنند.

 سرماخوردگی و آنفولانزا در دوران بارداری چه علائمی دارد؟

علائم ممکن است شامل تب، خستگی، بدن درد و سرفه خشک باشد. سرماخوردگی معمولاً نمی‌تواند منجر به مشکلات جدی‌تری شود و شما نیاز به بستری شدن در بیمارستان نخواهید داشت. علائم آنفولانزا یا کوویید19 ممکن است ناگهان ظاهر شوند و معمولاً شدیدتر از علائم سرماخوردگی هستند. تنها بر اساس علائم شما پزشک ممکن است در تشخیص سرماخوردگی از آنفولانزا یا کووید 19 به دلیل شباهت بسیار زیاد آنها دچار مشکل شود. با این حال می‌توان آزمایشاتی را برای تمایز بین آنها و تعیین درمان مناسب انجام داد.

اگرچه هر کسی می‌تواند به ویروس مبتلا شود اما عفونت‌های ویروسی در بین افراد زیر شایع‌تر است:

- افرادی که باردار هستند

- افراد مسن‌تر

- فرزندان

- افرادی که بیماری مزمن دارند مانند آسم یا بیماری قلبی 

سرماخوردگی و آنفولانزا در بارداری چه عوارضی دارد؟

خوشبختانه اکثر افرادی که به آنفولانزا مبتلا می‌شوند و بعد از چند روز بهبود می‌یابند. با این حال، برخی از افراد مبتلا به ذات الریه می‌شوند و می‌تواند باعث مرگ و میر شود. سایر عفونت‌های تنفسی نیز می‌توانند ناشی از آنفولانزا باشند از جمله برونشیت و سینوزیت. به عنوان مثال آنفولانزا می‌تواند آسم را بدتر کند و محرک حملات آسم باشد. علاوه بر این آنفولانزا می‌تواند نارسایی قلبی را بدتر کند.

برای جلوگیری از ابتلا شدن به سرماخوردگی در دوران بارداری چه کار کنیم؟

برخی اقدامات کلیدی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش خطر ابتلا به عفونت ویروسی انجام دهید. علاوه بر واکسیناسیون از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید، دستان خود را به طور مکرر حداقل برای 20 ثانیه بشویید، از دست زدن به چشم‌ها، بینی و دهان خود اجتناب کنید و چیزهایی را که زیاد لمس می‌کنید (مانند تلفن، رایانه و تلفن همراه) را ضد عفونی کنید. البته عادات عمومی سلامت مانند خواب کافی، خوردن غذاهای مغذی، فعال بودن، مدیریت استرس و هیدراته ماندن می‌توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و به شما در دفع بیماری کمک کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار