علت درد زیر شکم خانم‌ها بعد از نزدیکی چیست؟

درد شکم بعد از نزدیکی می تواند به علت انحراف رحم یا خشکی واژن و عفونت باشد از دیگر عوامل موثر در دل درد پوزیشن و حالت نزدیکی است.

علت درد زیر شکم خانم‌ها بعد از نزدیکی چیست؟

به گزارش زنهار؛ اگر بعد از نزدیکی شکم درد دارید،احتمالا از خودتان می پرسید چه اتفاقی افتاده است و چگونه می توانید متوقفش کنید. مشخص است که هر نوع درد شکمی سخت است، اما خیلی نا عادلانه تر وقتی است که درد تان دو برابر میشود، در حالی که قرار بود که یک تجربه لذت بخش داشته باشید.

دکتر "ماری جین" این موضوع را شفاف کرده که درد شکمی در واقع دردی مربوط به قسمت پایینی لگن می باشد. این به این علت است که درد مربوط به رابطه زناشویی، بیشتر متمایل به ناحیه تناسلی می باشد تا قسمت شکمی، اما زنان اکثرا درد شکمی ان را توصیف می کنند.

بروز درد زیر شکم به صورت روزانه یا هر چند روز یکبار نوعی زنگ هشدار است. شما به معاینه دقیق، سونوگرافی و حتی آزمایش خون بسته به دستور پزشک معالجتان نیاز دارید ؛ در ادامه چندین چرایی در این باره آورده شده است.

1) پوزیشن و حالت در نزدیکی:

اکثرا از بیماران سوال میشود که از چه حالتی بیشتر استفاده می کنند. اگر همیشه بعد از یک سری پوزیشن ها احساس درد دارید، احتمالا به خاطر دخول عمیق می باشد.

اول از یک سری مسکن مثل موترین یا تایلنول استفاده کنید (یک تا دو ساعت قبل از سکس استفاده کنید.)

بیشتر متخصصین پوزیشن هایی را پیشنهاد می دهند که زن در بالا است. نکته این است که باید پوزیشنی را انتخاب کنید که کنترل بیشتری بر عمق و فشار دخول داشته باشید. دکتر "شین" پوزیشن های جانبی که فشار کمتری را ایجاد می کند، پیشنهاد می دهد.

2) اماس رحم دارید:

اماس زمانی اتفاق می افتد که لایه استری به خارج رحم رشد می کند.دکتر "شین" درد هنگام نزدیکی را یکی از نشانه های اصلی ان می داند.

چه کار کنیم:

با وجود شکم درد، پزشکتان احتمالا راجع به گذشته درد های ناحیه تناسلیتان می پرسد.

در هنگام عادت ماهیانه درد دارید.

خونریزی شدید دارید.

ممکن است جراحی های کوچکی برای درمانتان تجویز کند.

برای درمان امکان دارد پزشکتان داروی ضد بارداری یا ضد اماس رحم تجویز کند.

3) کیست تخمدان دارید:

بسیاری از زنان کیست هایی در تخمدان دارند و چنانچه در بخش های قبلی سلامت جنسی در نمناک اشاره کردیم بیشتر ان ها بی ضرر هستند و بعد از چند ماه از بین می روند، اما بعضی رشد کرده و باعث درد می شوند.

کیست های لگنی متفاوت هستند، می توانند از جراحی های قبلی یا جمع شدن مایع در لگن ایجاد شده باشند. ( به کل ناحیه تناسلی و لگنی به عنوان یک واحد نگاه کنید) نزدیکی می تواند در بقیه نواحی لگنی هم درد ایجاد کند.

چه کار کنیم:

پزشکتان با اشعه شما را معاینه می کند و شاید لاپارسکپی را برای برداشتن کیست تجویز کند.

4) بیماری عفونی دارید:

درهنگام نزدیکی، باکتری هایی به ناحیه تناسلی شما وارد می شود مانند کلامدیا که از ناحیه تناسلی به رحم، لوله فالوپ گسترش می یابد.عفونت باعث درد های لگنی و ناحیه تناسلی میشود، که به صورت همیشگی هستند.

رابطه زناشویی می تواند شرایط را بدتر کند، چون شرایط تحریک کننده است و شما متحرک هستید.به گفته مینکین لازم نیست که عفونت داشته باشید که همچین درد هایی را تحمل کنید، شاید زخم قدیمی در لگن باعث این درد میشود.

چه کار کنیم:

برای عفونت ها می توانید از انتی بیوتیک ها و از لاپراسکوپی استفاده کنید.

5) خشکی ناحیه تناسلی دارید:

قرص های ضد بارداری باعث خشکی این نواحی میشوند.

استروژن ها میتوانند موثر باشند.

اگر در دوران یائسگی هستید به خاطر همین قضیه است.

چه کار کنیم:از روغن روانساز استفاده کنید. دکتر مینکین استروژن یا DHEA را در این مواقع پیشنهاد می دهد.

6) رحم شما کج است یا به اصطلاح انحراف دارد:

نگران نباشید، حداقل 30 درصد زنان رحم کج به سمت عقب دارند ، پس غیر عادی نیست. حالا اگر زخمی در رحم وجود داشته باشد ، دردناک خواهد بود.

دکتر مینکین می گوید پزشکان واقعا نمیدانند اما فکر می کنند به خاطر زخم ایجاد شده از برخورد اجزا با هم هستند که در هنگام نزدیکی ضربه می خورند.

اساسا دردناک خواهد بود، اگر روده شما به قسمت بالایی ناحیه تناسلی تان وصل باشد یا اگر به رحم وصل باشد در هنگام نزدیکی باعث درد زیادی میشود

پزشکتان به شما میگوید که ایا رحم شما به طور طبیعی این گونه است یا یک نقص است. یا باید از پوزیشن هایی که فشار کمتری ایجاد می کند، استفاده کنید یا حتی جراحی کنید.

7) فیبروید دارید:

زمانی که تومور ها خوش خیم هستند، تومور های رحم در هنگام دخول باعث درد می شوند،همچنین باعث گرفتگی عضلات می شوند که می تواند علت درد لگنی بعد از رابطه باشند.

چه کار کنیم:

به پزشک خود مراجعه کنید و با انجام MRI در مورد نحوه معالجه خود تصمیم بگیرید.

درد شکم بعد از رابطه می تواند نتیجه فشار و عمق زیاد دخول باشد، با اینکه هیچکدام از این ها کشنده نیستند اما درد زیادی را ایجاد می کنند.

8) عکس العمل احساسی:

رابطه جنسی می تواند تمام انواع احساسات را تحریک کند ،از هیجان تا نگرانی که همه این ها می تواند در درد شکم شما تاثیر داشته باشد. همانطور که بخش سلامت نمناک عنوان کرده است استرس روزانه و نگرانی راجع به رابطه و همه این ها می توانند در درد های شکمی و لگنی تاثیر داشته باشند.

9) ارگاسم:

ماهیچه های لگنی شما در ارگاسم منقبض می شود.برای بعضی این انقباضات باعث اسپاسم در ناحیه پایین شکم میشود.درد در هنگام یا بعد از ارگاسم به عنوان dysorgasima شناخته می شود.

بیشتر در افراد باردار، افرادی که کیست تخمدان و بیماری های لگنی دارند، دیده می شود.طی تحقیق در 2013 قرص هایی با دوز پایین برای این درد ها معرفی شدند.

10) گاز و نفخ :

دخول باعث ورود گاز به داخل بدنتان می شود، اگر این هوا در بدن باقی بماند باعث درد در سینه و قسمت بالایی شکم می شود.

11) پرستاتیس:

مربوط به تورم غده پرستات می باشد. پرستات غده با اندازه گردو در زیر مثانه می باشد .

سایر علائم:

نفخ

تهوع

خونریزی زیاد در هنگام عادت ماهیانه

عادت ماهیانه هایی که بیش از یک هفته طول می کشد.

انسداد لوله فالوپ

لوله فالوپ تخمدان را به رحم متصل می کند. هر ماه لوله یک تخم را برای باروری به رحم می برد.اگر هردو لوله بسته شوند، باعث درد زیادی میشوند.

در آخر بیشتر درد ها بدون مراجعه به پزشک درمان میشوند و معالجه با دارو الزامی نیست، فقط زمانی نیاز به معالجه دارید که متوجه درد شدید بعد از رابطه شوید، که حتی باعث میشود نتوانید کاری کنید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار