جعفرزاده ایمن‌آبادی:

بیشترین آسیب را چین و روسیه به ایران وارد کرده‌اند/ مخالفان برجام با دولت قبلی غرض و مرض داشتند/ همان افرادی که برجام را آتش زدند حالا کجا هستند؟

​نماینده سابق مجلس گفت: متاسفانه بیشترین آسیب‌ و ضرر را کشورهایی مانند چین و روسیه به ایران وارد کرده‌اند، اما به این موضوع توجه نمی‌شود.

بیشترین آسیب را چین و روسیه به ایران وارد کرده‌اند/ مخالفان برجام با دولت قبلی غرض و مرض داشتند/ همان افرادی که برجام را آتش زدند حالا کجا هستند؟

به گزارش زنهار؛ خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع داخلی در ایران گزارش داد که «احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز محل از سرگیری مذاکرات هسته‌ای را بروکسل ذکر کرده است. همچنین «بهروز محبی نجم‌آبادی» یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشته است که مذاکرات هسته‌ای این هفته از سر گرفته می‌شود.

علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس ایران نیز پس از نشست غیرعلنی مجلس( یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰) با حسین امیرعبداللهیان، گفت: «وزیر امور خارجه درباره مذاکرات هسته‌ای به صراحت اعلام کرد که سیاست جمهوری اسلامی اقدام در برابر اقدام و عمل در برابر عمل است.»

وی به نقل از وزیر امور خارجه ایران افزود: «بنای تهران آن است که مذاکره را از زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، دنبال کند نه موارد دیگر را.»

این عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت که حسین امیرعبداللهیان وعده داده است که دولت به قانون مصوب مجلس یازدهم درباره نحوه تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند خواهد بود.

خبر از سرگیری مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی در بروکسل در حالی منتشر می‌شود که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه برای میزبانی از مسئولان ایرانی در بروکسل ابراز آمادگی کرده بود. همچنین انریکه مورا، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه گذشته به تهران سفر کرد.

"غلامعلی جغفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پس اظهارات برخی از نمایندگان مجلس در رابطه با آغاز دور جدید مذاکرات برجامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی منیبان اظهار داشت: طی این سال‌ها متاسفانه همواره شاهد مخالفت با برجام از سوی طیف خاصی بوده‌ایم. سپس با روی کار آمدن مجلس انقلابی نیز شاهد تصویب طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» بودیم، اما حالا معلوم نیست چه اتفاقی افتاده که آن‌ها هم به دنبال مذاکرات و احیای برجام افتاده‌اند؟

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: تناقض گویی‌ها نمایندگان مجلس اثرات مفنی بسیاری را بر جامعه گذاشته است،  آقایان یک روز با برجام مخالفت می‌کنند و روز دیگر می‌گویند این مذاکراتی که قرار است انجام شود با مذاکراتی که در دولت قبلی انجام می‌شد متفاوت است. مردم از مخالفان برجام می‌پرسند شما که معتقد بودید بوی تعفن برجام بلند شده است و تحریم‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نیست، حالا چه شده که حاضر شده‌اید پای میز مذاکره بنشینید؟ مگر شما به ما قول ندادید که بدون مذاکره اوضاع کشور را درست می‌کنیم، اما چه شد؟ این موضوع نشان می‌دهد انگار مخالفان برجام با دولت قبلی غرض و مرض داشته‌اند، اما از دولت فعلی و رئیس آن خوششان می‌آید.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به این موضوع که مخالف برجام بودن در گذشته و موافقت با آن در شرایط فعلی و استقرار دولت جدید عین نادیده گرفتن مردم است، تصریح کرد: همه‌ صحبت‌هایی که توسط مخالفان برجام در دولت قبل زده می‌شد، امروز با لحنی موافق گفته می‌شود. همان مجلس انقلابی که مدعی بود کسی حق ندارند از  برجام صحبت کند و همان افرادی که برجام را آتش زدند و آن را پاره کردند حالا کجا هستند؟ چرا سکوت اختیار کرده‌اند؟

وی افزود: طبیعتا هر کشوری دوست دارد که استقلال و عدم وابستگی خود را نسبت به سایر کشورها حفظ کند، اما باید دانست بدون مراوده منطقی در دنیای امروز نمی‌شود زندگی کرد. هر کشوری با استفاده از ابزار تحریم به ما زور می‌گوید. مثلا نگاهی به موضوع پول‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی بیاندازید، چرا این حجم از ارز آزاد نمی‌شود و به ایران باز نمی‌گردد؟ دلیل آن فقط زورگویی با استفاده از اهرمی به نام تحریم است. ما باید حداقل رابطه‌ای با دنیا داشته باشیم پس از آن به فکر آبادی اوضاع کشور خود باشیم، اما متاسفانه با این موضوع افراطی برخورد می‌کنیم.

جعفرزاده ایمن آبادی در پایان با اشاره به این موضوع که منافع ملی باید سرلوحه تمامی کارهای دولتمردان و سیاستمداران ایرانی باشد، گفت: متاسفانه بیشترین آسیب‌ و ضرر را کشورهایی مانند چین و روسیه به ایران وارد کرده‌اند، اما به این موضوع توجه نمی‌شود. باید از افراط دوری کرد و اجازه ندهیم در هرموضوعی دخالت داده شود.ضمن احترام به تمامی وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی، از آن‌ها باید بخواهیم واقعا نماینده مردم باشند تا صدای همین مردم بازتاب داده شود. مگر غیر این است که هرکجا دولت از ریل خارج شد وظیفه مجلس و نمایندگان است که آن را دوباره روی ریل قرار دهند؟ اینقدر مماشات با دولت نیاز نیست و زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم دیر می‌شود، زمانی هم که دیر شود دیگر مجلس جوابی ندارد تا به مردم بدهد و فقط شاهد سردرگمی‌های بیشتر در جامعه خواهیم بود."

منبع: منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار