ایران در جایگاه سوم از نظر حجم بالای تزریق واکسن کرونا قرار گرفت

در مقایسه آمار بالای یک میلیون تزریق واکسن هفتگی در کشورهای اروپایی با ایران، کشورمان بعد از آلمان و فرانسه قرار دارد و رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

ایران در جایگاه سوم از نظر حجم بالای تزریق واکسن کرونا قرار گرفت

به گزارش زنهار؛ براساس گزارشی منتشر شده، ایران از نظر بیشترین تزریق هفتگی از ابتدای شروع واکسیناسیون و میانگین تزریق روزانه در بین هفت کشور، بعد از آلمان و فرانسه قرار داشته و رتبه سوم را دارد.

براساس این گزارش، بیشترین تزریق هفتگی و روزانه در کشور آلمان به ترتیب ۶ میلیون و ۷۵ هزار دز و  ۸۷۰ هزار دز به ثبت رسیده است که با آمار اعلام شده در جایگاه نخست این رتبه بندی قرار دارد.

همچنین رتبه دوم به کشور فرانسه که آمار تزریق ۴ میلیون و ۷۷۷ هزار دز به صورت هفتگی و ۶۸۰ هزار دز به صورت روزانه را دارد، اختصاص یافته است.

براساس این گزارش، از ابتدای آغاز واکسیناسیون در ایران بیشترین تزریق هفتگی ۴ میلیون و ۷۴۴ هزار دز اعلام و میانگین تزریق روزانه هم ۶۸۰ هزار دز ثبت شده است که براساس آن ایران بعد از آلمان و فرانسه رتبه سوم را دارد.

گفتنی است، انگلیس با تزریق هفتگی ۴ میلیون و ۱۵۳ هزار دز و روزانه ۵۹۳ هزار دز واکسن، اسپانیا با تزریق هفتگی ۳ میلیون و ۹۷۶ هزار دز و روزانه ۵۷۰ هزار دز ، ایتالیا با تزریق هفتگی ۳ میلیون و ۸۵۷ هزار دز و روزانه ۵۵۰ هزار دز و لهستان با تزریق هفتگی ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار دز و روزانه ۳۲۳ هزار دز ، به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار