آپارات محکوم شد

براساس اعلام روابط عمومی سازمان صداوسیما، پلتفرم آپارات به دلیل نقض حقوق مادی محصولات متعلق به این سازمان، به صورت قطعی در دادگاه محکوم شده است. بر این اساس شعبه ۷۰ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در ۱۶ شهریورماه، رای اولیه شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری را که در ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ صادر شده بود، تایید کرد.

آپارات محکوم شد

به گزارش زنهار؛ براساس اعلام روابط عمومی سازمان صداوسیما، پلتفرم آپارات به دلیل نقض حقوق مادی محصولات متعلق به این سازمان، به صورت قطعی در دادگاه محکوم شده است. بر این اساس شعبه ۷۰ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در ۱۶ شهریورماه، رای اولیه شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری را که در ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ صادر شده بود، تایید کرد.

مطابق با اعلام روابط عمومی سازمان صداوسیما، اتهام اولیه محمدجواد شکوری‌مقدم مدیر آپارات، نشر و پخش آثار متعلق به رسانه ملی در فضای مجازی بوده که در دادگاه تغییر پیدا کرده است. روابط عمومی صداوسیما عنوان محکومیت نهایی شکوری‌مقدم را اعلام نکرده است. جزای نقدی نیز که باید مدیر آپارات پرداخت کند، اعلام نشده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی رسانه ملی، دیگر پلتفرم‌های کاربرمحور (UGC) نیز که با الگوبرداری از آپارات به انتشار محصولات سازمان صداوسیما اقدام می‌کنند، در برابر انتشار این محتوا مسئولیت دارند.

بنابراین پلتفرم‌هایی مانند نماشا، تماشا، دیدئو و… ممکن است در آینده با پیگیری اداره کل مالکیت فکری و حقوق بین‌الملل سازمان صداوسیما به دادگاه فراخوانده شوند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار