‌وکیل مهاجرتی چطور روند مهاجرت شما را تسریع می‌بخشد؟

برنامه‌های مهاجرتی تمام کشورهای دنیا شامل مجموعه گسترده‌ای از قوانین، مقررات و فرآیندهایی است که باید متقاضیان به درستی آن‌ها را رعایت کنند. این قوانین در بدو ورود اتباع خارجی به کشور، حقوق، وظایف و تعهدات آن‌ها را تعیین کرده و نه تنها برای حفظ یکپارچگی جامعه، بلکه برای کمک به مهاجران نیز مفید است.

‌وکیل مهاجرتی چطور روند مهاجرت شما را تسریع می‌بخشد؟

 

 

به همین دلیل، افرادی که قصد دارند به یک کشور جدید مهاجرت کنند، باید با این قوانین و شرایط آشنا باشند. کمک گرفتن از یک وکیل مهاجرتی می‌تواند روند انجام کارهای مربوط به مهاجرت را تسهیل کرده و تسریع می‌بخشد. در ادامه این مطلب بررسی می‌کنیم که وکلای مهاجرتی چگونه به سریع‌تر شدن روند مهاجرت کمک می‌کنند.

index

دلایل استخدام وکیل مهاجرتی

قدم گذاشتن در مسیر مهاجرتی ممکن است کمی ترسناک و طولانی به‌نظر برسد، اما استخدام یک وکیل مهاجرتی برای بررسی پرونده شما می‌تواند روند را سریع‌تر کرده و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. این که وکیل شما چطور می‌تواند به تسریع روند مهاجرت کمک کند، دلایل زیادی دارد. اصلی‌ترین دلیل، دانش و تجربه‌ای است که این افراد دارند. 

در اکثر مواقع اگر از کمک یک متخصص در مسیر مهاجرت خود استفاده نکنید، پرونده شما ممکن است رد شود. سابقه ریجکتی ویزا، در تلاش‌های بعدی شما حتی برای کشوری دیگر تاثیر منفی می‌گذارد. دادنِ اطلاعات غلط، تکمیل نبودن مدارک، انتخاب روش نادرست و … هم ممکن است علاوه بر ریجکتی ویزا، شما را برای مدتی از درخواست ویزای مجدد محروم کند!

به دلایل زیر، بهتر است قبل از اقدام برای مهاجرت، به فکر استخدام وکیل مهاجرتی برای خود باشید:

 

1. بررسی گزینه‌های مهاجرت

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باید از وکیل مهاجرتی کمک بگیرید، این است که به شما در بررسی و انتخاب بهترین گزینه برای مهاجرت کمک می‌کند. بخش عمده‌ای از موفقیت در پرونده مهاجرتی، به این بستگی دارد که در وهله اول برنامه مهاجرتی و ویزای مناسب خود را درخواست دهید. اگر متوجه شدید که واجد شرایط درخواست برای چندین گزینه مهاجرتی هستید، مشورت با یک وکیل می‌تواند به شما در تعیین مزایا و معایب هر گزینه کمک کرده و حتی زمانبندی لازم برای هریک را برایتان تعیین کند.

2. کمک به تکمیل درخواست‌های مهاجرت

برخلاف سایر اسناد دولتی که به‌شکلی ساده و قابل فهم‌تر تبیین شده‌اند، مدارک مهاجرتی نیاز به دانشی سطح درباره قوانین حقوقی دارند. در اغلب موارد، مدارک و فرم‌های رسمی درخواست‌های مهاجرتی بسیار پیچیده و گیج‌کننده هستند، از این رو باید با دانش حقوقی وکلای مهاجرتی آن‌ها را بررسی و تکمیل کنید. استخدام یک وکیل به معنای صرف زمان کمتر برای بررسی مدارک و تکمیل آن است. برای آشنایی بیشتر با روند کار وکیل مهاجرتی اینجا کلیک کنید.

3. حفظ موقعیت پس از مهاجرت

پس از این که پرونده شما پذیرفته شده و به کشور مقصد مهاجرت کردید، باید با انجام وظایف و تعهداتی که به این کشور دارید، بتوانید وضعیت خود را حفظ کنید. عدم پایبندی به این الزامات، ممکن است اثر سوء روی روند مهاجرت داشته و وضعیت فعلی شما را به خطر بیاندازد. تنها راه‌حل، آشنایی با قوانین و شرایطی است که کشور مقصد برای مهاجران تعیین کرده است. یک وکیل مهاجرتی به شما برای حفظ موقعیت‌ پس از مهاجرت کمک می‌کند.

4. اطلاع از شرایط و قوانین به‌روز

قوانین مهاجرتی هیچ‌گاه ثابت و بدون تغییر نبوده‌اند و مدام در حال به‌روز شدن هستند. اگرچه این شرایط جدید خیلی زود از طریق وب‌سایت‌ها و مراجع رسمی اداره‌های مهاجرت کشورهای مختلف به اطلاع عموم می‌رسند، اما ممکن است افراد عادی نتوانند آن‌ها را درمورد پرونده خود بررسی کنند. یکی از دلایل اصلی که باعث می‌شود کمک گرفتن از یک وکیل مهاجرتی را انتخاب کنید، این است که آن‌ها جدیدترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند. 

5. یافتن راه‌حل برای موقعیت‌های غیرقابل پیش‌بینی

وضعیت درخواست مهاجرت شما به دلیل سابقه، تجربه و موقعیت‌های فردی شما متفاوت خواهد بود. این شرایط ممکن است باعث شود که شما واجد شرایط دریافت ویزاهای خاصی نباشید و یا منجر به تکمیل و ارائه مدارک اضافی شود. یک وکیل مهاجرتی به‌خوبی با موقعیت‌های مشابه آشنایی داشته و می‌داند که در این مواقع باید از چه ترفندهایی استفاده کند. وکیل شما شرایط را بررسی کرده و نسبت به ارسال تمام اسناد پشتیبانی اطمینان حاصل می‌کند.

99

آیا یک وکیل مهاجرتی می‌تواند به تسریع روند اخذ ویزا کمک کند؟

زمان دقیق اخذ ویزا توسط قوانین مهاجرتی کشور مقصد شما تعیین می‌شود. با این حال، یک وکیل مهاجرتی می‌تواند مطمئن شود که تمام مراحل به‌درستی انجام شده و مدارک لازم به‌صورت کامل ارسال شده‌اند. این شرایط به شما اطمینان می‌دهد که ویزای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کرده و مشکلات احتمالی و تاخیرهای ناشی از اشتباهات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

علاوه‌براین، وکلای مهاجرتی می‌توانند برخی درخواست‌های خاص را به ادارات و سازمان‌های دولتی ارسال کنند تا از وجود هرگونه مانعی در روند اخذ ویزا جلوگیری کنند. اگر مشکلی در سر راه پرونده شما قرار داشته باشد، وکیل شما می‌تواند آن را رفع کرده و در نتیجه به تسریع روند اخذ ویزا کمک کند.

مهمترین مزیت استخدام یک متخصص حقوقی خوب برای راهنمایی شما در زمینه مهاجرت، این است که آنها می‌توانند قوانین پیچیده مهاجرت را به زبان ساده توضیح دهند. آنها همچنین در هر مرحله از فرآیند مهاجرت شما را راهنمایی کرده و مطمئن می‌شوند که همه مراحل را درک کرده و به تسهیل روند مهاجرت کمک می‌کنند. 

سخن نهایی

اگرچه وکلای مهاجرتی نمی‌توانند به‌طور رسمی تسریع روند مهاجرت شما را تضمین کنند، اما با انجام درست وظایف خود، در تسهیل و تسریع این فرآیند نقش اساسی دارند. یک وکیل مهاجرتی به‌خوبی درباره قوانین کلی مهاجرتی آگاهی داشته و با بررسی شرایط فردی شما و فاکتورهای مهاجرت کشور مقصد، بهترین استراتژی و گزینه‌ها را برای پرونده شما در نظر می‌گیرند.

به همین دلیل است که می‌توان گفت که در صورت کمک گرفتن از یک وکیل در امر مهاجرت، روند کارهای شما نسبت به زمانی که شخصاً آن‌ها را انجام می‌دهید، سریع‌تر خواهد بود. البته باید توجه کنید که انتخاب وکیل مهاجرتی ماهر و متخصص بسیار مهم بوده و باید افرادی را انتخاب کنید که تجربه کافی در این امر داشته باشند. تیم کارشناسان و وکلای مهاجرتی موسسه پارسی کانادا، با مهارت و تجربه خود می‌توانند بهترین راهنمای شما برای پیشبرد روند مهاجرت باشند.

 

 

    دیدگاه شما