سقوط وحشتناک بیت کوین

قیمت بیت‌کوین در حالی به پایین‌تر از ۴۲ هزار دلار سقوط کرده که قیمت تمام ارزهای دیجیتالی، احتمالاً به دلیل اخباری مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره را زودتر از حد انتظار افزایش دهد، کاهش یافت.

سقوط وحشتناک بیت کوین

به گزارش زنهار، سفر بیت‌کوین به ماه بار دیگر با چالش روبرو شد. این ارز دیجیتالی، صبح جمعه برای اولین بار از اواخر ماه سپتامبر، به زیر ۴۲ هزار دلار سقوط کرد. ارزش این ارز دیجیتالی، در هفت روز گذشته بیش از ۱۲ درصد کاهش یافته است و تنها یکی از شمار ارزهای دیجیتالی است که در روزهای اخیر قیمت آنها سقوط کرده است؛ اتریوم که در بیشتر روزهای ماه دسامبر در حدود ۴۰۰۰ دلار بود، نیز صبح جمعه برای مدت کوتاهی به زیر ۳۲۰۰ دلار سقوط کرد.

توضیح حرکت قیمت ارزهای دیجیتال با قیمت قطعی دشوار است، اما آنطور که وب‌سایت سی‌نت گزارش می‌دهد، به نظر می‌رسد روند نزولی بازار به فدرال رزرو امریکا مرتبط باشد که ممکن است برای مبارزه با افزایش نرخ تورم، نرخ بهره را زودتر از برنامه‌ریزی قبلی افزایش دهد. از این رو، چشم‌انداز افزایش نرخ استقراض بر بیشتر بازارها، اعم از ارزهای دیجیتال و غیره تاثیر گذاشت، به‌خصوص اینکه ارزهای دیجیتالی، به‌طور مشهودی بی‌ثبات هستند، بنابراین نوسانات آن‌ها بزرگ‌تر است.

قیمت بیت‌کوین دو ماه پیش، ۶۱ هزار دلار بود، ماه گذشته به ۵۰ هزار دلار رسید، در هفت روز گذشته قیمت ۴۷ هزار دلاری را تجربه کرد و اکنون در محدوده ۴۲ هزار دلار در نوسان است. در  حال حاضر شاخص ترس و طمع بیت‌کوین که برای اندازه‌گیری احساسات بازار طراحی شده است، در پایین‌ترین سطح خود از جولای گذشته قرار دارد.

عامل دیگری که ممکن است بر قیمت بیت‌کوین تأثیر بگذارد، ناآرامی‌های مداوم در قزاقستان است. از زمانی که چین در سال ۲۰۲۱ استخراج ارزهای دیجیتال را سرکوب کرد، بسیاری از آنها عملیات استخراج خود را به جنوب به قزاقستان منتقل کردند. اما به‌دنبال اعتراضات گسترده در مورد قیمت سوخت، دولت قزاقستان اینترنت را قطع کرد و باعث شد هش بیت‌کوین (معیاری برای سنجش میزان قدرت محاسباتی که برای تأیید تراکنش‌های بیت‌کوین استفاده می‌شود) ۱۳ درصد کاهش یابد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار