نایب رئیس اتاق اصناف تهران مطرح کرد؛

دروغ بزرگی به نام تخفیف 50 درصدی

نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بسیاری از کالاهایی که در فروشگاه های زنجیره ای با تخفیف ۵۰ درصدی عرضه می شد در واقع قیمت آن در بیرون ارزان تر است و این عوام فریبی است.

دروغ بزرگی به نام تخفیف 50 درصدی

به گزارش زنهار، ابراهیم درستی، نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف کشور و نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران افزود: باید این تناقض گویی ها درست شود نه صدا و سیما برای منفعت خودش تبلیغاتی را بپذیرد و از سوی دیگر در بخش های خبری گزارش هایی از تخلفات عدیده این فروشگاه ها و گران فروشی آنها را داشته باشد.

 

مصرف کننده ها قبل از خرید کالا به قیمت آن دقت کنند

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف کشور و نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران با بیان اینکه برای جلوگیری از گران فروشی و گران خریدن مصرف کنندگان اطلاع رسانی از صدا و سیما بسیار موثر است و صدا و سیما می تواند برنامه های آموزشی داشته باشد که مصرف کننده ترغیب شود قبل اتز خرید یک کالا قیمت مصرف کننده آن را ببیند.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای هم در کشور وجود دارد که سلامت کار می کنند ولی برخی از فروشگاه ها با تولید کننده زد و بند می کند و برخی فروشگاه ها نیز کالاها را انحصاری کرده اند.

 

درستی در ادامه با بیان اینکه فلسفه ایجاد فروشگاه زنجیره ای در ابتدا تامین ارزاق عمومی و نظارت جامع تر بود گفت: بر اساس ضوابط در آن زمان بنا بود که فروشگاه زنجیره ای در سطح حدود هزار متر باشد که متاسفانه اکنون بالعکس شده است.

 

وی اظهار داشت: در دنیا برای تاسیس فروشگاه های زنجیره ای همه جوانب از جمله فضای آن تا پارکینگ و ... در نظر گرفته می شود ولی در کشور ما متاسفانه شاهد هستیم در خیابانی مانند جمهوری چند پاساژ و فروشگاه ایجاد شده است که اگر اتفاقی بیفتد نمی توان حتی امداد رسانی کرد.

 

فروشگاه های زنجیره ای به کسب و کار واحد های صنفی آسیب می‌زند

درستی اذعان داشت: اکنون در شهرستانی که ۵ هزار واحد صنفی دارد ۵ فروشگاه زنجیره ای با عناوین مختلف ایجاد شده اند، که این فروشگاه ها به کسب و کار واحدهای صنفی آسیب می زند.

 

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف کشور با تا کید بر اینکه دولت تاجر خوبی نیست و باید زیر ساخت درست کند و نظارت را جامع تر کند از دستگاه های درخواست کرد: نظارت بیشتری بر روی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای داشته باشد و با تخلفات آن ها برخورد کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه جرایم تخلف هایی که در بخش نظام صنفی در سال ۹۲ مشخص شده بازدارنده نیست، بر ضرورت تعیین جرایم بازدارنده و برخورد جدی و حتی تعطیلی فروشگاه های زنجیره ای که متخلف شناخته می شوند تاکید کرد.

 

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران ما مخالف فروشگاه های زنجیره ای نیستیم ولی نباید قشر اصناف که بازوان انقلاب بوده اند را ندیده بگیریم و می بایست بازنگری در سیاست ها و کارها داشته باشیم.

 

درستی با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد و در شهر تهران ۱۷۰ واحد صنفی فعال هستندگفت: اجناس گران با گران فروشی فرق می کند وقتی کالایی گران است که مغازه دار نمی تواند کاری کند چون مغازه دار ها آخرین قشر توزیع هستند.

 

وی ادامه داد: رئیس جمهور در ابتدای آغاز به کار خود دو قول تامین واکسن و بهبود فضای کسب و کار را دادند که خوشبختانه تهیه واکسن و تاکین سلامت مردم جامعه را عملیاتی کردند که امید می رود هرچه سریعتر قول دوم و درست شدن فضای کسب و کار را نیز عملیاتی کنند.

 

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف کشور اظهار داشت: اگر قانون نظام صنفی اصلاح شود مطمئنا بخش عمده ای از معضلات اصناف کشور حل می شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار