امضای تفاهم‌نامه استعلام صورتحساب الکترونیکی

تفاهم‌نامه استعلام صورتحساب الکترونیکی برای ارایه تسهیلات و خدمات تامین مالی زنجیره‌ای در ساخت مسکن میان بانک مسکن و وزارت صنعت معدن تجارت امضاء شد.

امضای تفاهم‌نامه استعلام صورتحساب الکترونیکی

به گزارش زنهار از بانک مسکن،  طی مراسمی با حضور «علی صالح آبادی»، رئیس کل بانک مرکزی، «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی و «سیدرضا فاطمی امین»، وزیرصمت تفاهم‌نامه‌ای میان «محمود شایان»، مدیرعامل بانک مسکن و «سیدمهدی نیازی» معاون طرح و برنامه وزارت صمت با هدف اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی امضاء شد.

با اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی به جای شیوه سنتی، دریافت تسهیلات مستقیم، فرآیند تأمین مالی بنگاه‌ها به صورت پیوسته و در طول زنجیره‌های تأمین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمات صورت می‌گیرد.

هدف از اجرای این طرح که به طور آزمایشی با امضای تفاهم نامه میان وزارت صمت و ۷ بانک عامل آغاز به کار کرده است، تامین مالی بنگاه‌ها، کاهش هزینه تمام‌شده محصول، تسریع در تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی است و با اجرای آن انحراف منابع محدود می‌شود و شفافیت و کارآیی تخصیص منابع مالی، افزایش می‌یابد.

به غیر از بانک مسکن، ۶ بانک عامل دیگر نیز دستور العمل طرح تامین مالی بنگاه ها را دریافت کرده‌ و با وزارت صمت ذیل نظارت بانک مرکزی تفاهم‌نامه مشترک امضاء کردند و طی یک زنجیره متصل به هم قرار است این طرح اجرا شود.

هم اکنون حدود ۶۰ درصد تسهیلات بانکی، صرف اعطای تسهیلات مالی و سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی می‌شود که با اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای، این دسته از تسهیلات، هدفمند می‌شود و دست بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به بخش‌های دیگر بازتر خواهد شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار