موج جدید گرانی در بازار خودرو

پژو ۲۰۶ صندوقدار، پارس گازسوز، دنا پلاس اتوماتیک و ساینا پلاس پنج محصولی هستند که امروز موتور افزایش قیمت خودرو را گرم کردند.

موج جدید گرانی در بازار خودرو

به گزارش زنهار از بازار، در اواخر آذرماه سال جاری تحلیل های قیمت خودرو در بازار با فروش های فوق العاده خودروسازان روند کاهشی در پیش گرفت و بیشتر خودرو ها کاهش بها ۱ تا ۵ میلیونی داشتند. اما از دو روز گذشته روند خوشی که مشتریان انتظار داشتند برعکس شده است. افزایش قیمت خودروها به گفته کارشناسان طی مصاحبه های مختلف با «بازار» روند افزایشی را باید در پیش بگیرد تا زیان های انباشت ناشی از سو مدیریت را در کارخانه کاهش دهند. در این گزارش به بررسی قیمت خودروها خواهیم پرداخت که کدام محصولات افزایش قیمت را در دو روز گذشته تجربه کردند.

قیمت خودروها دوباره صعودی شد

پژو۲۰۶ صندوقدار صفر کیلومتر در بازار آزاد اواخر آذرماه سال جاری با قیمت ۳۰۷ میلیون تومان معامله می شد. اما در روز گذشته قیمت این خودرو به ۳۱۱ میلیون تومان رسیده است

پژو۲۰۶ صندوق دار دوباره گران شد

پژو۲۰۶ صندوقدار صفر کیلومتر در بازار آزاد اواخر آذرماه سال جاری با قیمت ۳۰۷ میلیون تومان معامله می شد. اما در روز گذشته قیمت این خودرو به ۳۱۱ میلیون تومان رسیده است. افزایش قیمت سه میلیون تومانی این محصول در بازار گویای آن است که فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو نمی تواند قیمت ها را سرکوب کند و همچنان تمایل به سرمایه گذاری در بازار از سوی سودجویان وجود دارد. گفتنی است که این محصول در هفته آینده احتمالا شش میلیون تومان دیگر گران شود.

قیمت خودروها دوباره صعودی شد

پارس گازسوز گران شد

پژو پارس یکی از خودروهای سدان پر طرفدار گروه صنعتی ایران خودرو است که این روزها سودجویان به عنوان سرمایه گذاری آن را انتخاب می کنند. پژو پارس دو گانه سوز در اواخر آذرماه سال جاری با بها ۳۴۱ میلیون تومان خرید و فروش می شد. اما امروز قیمت این خودرو با بها بیشتر از ۳۴۳ میلیون تومان معامله می شود. این درحالی است که ایران خودروها در سال جاری تیراژ خودروهای گازسوز را کم کرده است، از آن سو تقاضا برای خرید خودروهای گازسوز هر روز بیشتر می شود.

قیمت خودروها دوباره صعودی شد

دنا پلاس اتوماتیک توربو در روزهای پایانی آذرماه با قیمت ۵۰۲ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو ۵۰۵ میلیون تومان است

دنا سه میلیون گران شد

دنا پلاس اتوماتیک توربو یکی از خودروهای محبوب گروه صنعتی ایران خودرو است که این روزها هم سودجویان هم مشتریان در بازار آن را انتخاب می کنند. دنا پلاس یکی از خودروهای سدان لوکس این روزهای ایران خودرو محسوب می شود. دنا در روزهای پایانی آذرماه با قیمت ۵۰۲ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو ۵۰۵ میلیون تومان است. رفتارهای بازار نشان دهنده افزایش قیمت مجدد این خودرو در روزهای آینده است. دنا در یکسال گذشته بیشترین نوسان قیمتی در بازار را تجربه کرده است.

قیمت خودروها دوباره صعودی شد

 

سمند ال ایکس به عنوان نخستین خودرو ملی گروه صنعتی ایران خودرو امروز چهار میلیون تومان گران و به قیمت ۲۴۷ میلیون تومان رسید

سمند ال ایکس چقدر گران شد؟

سمند ال ایکس به عنوان نخستین خودرو ملی گروه صنعتی ایران خودرو در بازار اقبال چندانی نداشته، این محصول در روزهای پایانی آذرماه سال جاری با قیمت ۲۴۳ میلیون تومان خرید و فروش می شد. اما امروز این خودرو به قیمت ۲۴۷ میلیون تومان رسیده است. باتوجه به اینکه بازار خودرو کشور در روزهای آینده رفتار افزایشی به خود خواهد گرفت، قیمت این محصول نیز تابعی از رفتار خریداران خواهد بود. تقاضا کاذب در بازار بها این خودرو را به ۳۰۰ میلیون تومان نیز نزدیک خواهد کرد.

 

قیمت خودروها دوباره صعودی شد

ساینا پلاس پس از ۱۲ روز ثبات قیمت در بازار، امروز دو میلیون تومان گران شد، این خودرو در حال حاضر با قیمت ۲۰۲ میلیون تومان معامله می شود

ساینا پلاس گران شد

ساینا پلاس به عنوان یکی از خودروهای محبوب گروه خودروسازی سایپا پس از ۱۲ روز ثبات قیمت در بازار، امروز دو میلیون تومان گران شد. این خودرو از ۲۰ آذرماه سال جاری تا پایان ماه مذکور با بها ۲۰۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شد. اما امروز ساینا پلاس پس از افزایش قیمت خودروها، با افزایش بها ۲ میلیون تومانی معامله می شد. گفتنی است که ثبات قیمت برای محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار وجود ندارد، فروش ویژه خودروسازان نیز تاثیر چندانی به کاهش قیمت ها نداشته است.

حذف قرعه کشی و کاهش قیمت

خودروسازان برای کنترل تقاضای کاذب اقدام به مکانیزم قرعه کشی جهت فروش محصولات کردند، این سیستم فروش نه تنها تاثیرمثبتی در کاهش قیمت خودروها و تقاضا نداشت، بلکه به گفته قطعه سازان و برخی از مدیران خودروسازان، رانت چند ده هزار میلیاردتومانی برای سودجویان ایجاد کرده است. وزیر صمت به تازگی اعلام کرده است که از سال آِینده قصد لغو سیستم قرعه کشی از نظام فروش خودروسازان را دارد. تصمیمی که شاید نخستین گام مثبت وزیر برای کاهش تقاضا بازار باشد. البته باید دید که وزیر صمت چه راهکار بهتری برای مقابله با مافیایی صنعت و بازار خودرو در پیش خواهد گرفت. همچنین گفتنی است که بها خودرو در بازار ماه های پایانی سال کاهش قابل توجهی به خود نخواهد گرفت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار