افتتاح نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق

مدیر کل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از افتتاح نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق خبر داد.

افتتاح نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق

به گزارش زنهار از سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این خبر گفت: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ با حضور وزرای بازرگانی و کشاورزی اقلیم کردستان عراق، استاندار اربیل، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل و مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افتتاح شد.

پیلتن خاطر نشان کرد : در این مراسم وزیر بازرگانی اقلیم کردستان با تاکید بر وجود زمینه‌های های مختلف همکاری بین ج. ا.ایران و اقلیم کردستان از شرکت‌های ایرانی برای حضور مستقیم از طریق ایجاد خطوط تولید در بازار این اقلیم دعوت نمود. وی همچنین خواستار توسعه گذرگاه‌های مرزی تجاری بین ج. ا.ایران و اقلیم کردستان گردید.

این مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت : استاندار اربیل نیز بر آمادگی استانداری در خصوص ارایه تسهیلات لازم به شرکت های ایرانی و همچنین حل مشکلات پایانه های مرزی به منظور تسهیل تجارت بین تجار دو طرف تاکید کرد.

پیلتن افزود: سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به علائق و وجود همبستگی های مذهبی، فرهنگی و زبانی میان مردم ایران و اقلیم کردستان بر اراده جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با اقلیم کردستان تاکید نمود.

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران نیز با اشاره به اولویت کشورهای همسایه و بالاخص کشور عراق و اقلیم کردستان در راس برنامه های دولت جدید در ج. ا.ایران و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بویژه سازمان توسعه تجارت ایران، بر وجود ۵ برنامه محوری در خصوص توسعه روابط تجاری با عراق تاکید نمود.

وی همچنین از سرمایه گذاری مشترک برای تولید محصولات مورد نیاز بازار عراق، افزایش واردات از عراق بمنظور برقراری موازنه تجاری میان دو کشور، ترانزیت کالا به کشورهای همجوار بمنظور سهولت دسترسی کالاهای دو کشور به این‌ بازارها و حل مشکلات حمل و نقل کالا و رفع موانع و مشکلات پایانه ها و بازارچه های مرزی بعنوان محورهای مذکور نام برد.

فرزاد پیلتن با اشاره به اینکه این نمایشگاه نشان‌دهنده بخش کوچکی از توانمندی‌های تولیدی و صادراتی ج. ا.ایران است بر آمادگی سازمان توسعه تجارت ایران جهت پذیرش هیات‌های تجاری از اقلیم برای بازدید از نمایشگاه های ج. ا.ایران و آشنایی بیشتر با این توانمندیها تاکید نمود.

گفتنی است این نمایشگاه در فضای ۵۰۰ متر و با حضور ۱۲۰ شرکت ایرانی در زمینه های مواد غذایی، دارو، فرش، کفپوش، لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی و لوازم الکتریکی برگزار و تا روز شنبه ۴ دیماه ادامه خواهد داشت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار