سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک مطرح کرد؛

همکاری ایران و مکزیک برای توانمندسازی اقشار کم‌درآمد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک گفت: موضوع توانمندسازی اقشار کم‌درآمد، مورد توجه دو دولت ایران و مکزیک است.

همکاری ایران و مکزیک برای توانمندسازی اقشار کم‌درآمد

به گزارش زنهار از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علیرضا قزیلی» در پنجمین نشست تخصصی وزارتخانه های کار دو کشور ایران و مکزیک و سازمان کنوال (شورای ملی ارزیابی سیاست های توسعه اجتماعی مکزیک افزود: تبادل تجربه بین دو وزارتخانه همتا، به بهبود برنامه‌های دو کشور در این زمینه کمک خواهد کرد.

در این نشست، «علی فرنوش» مشاور مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های میان دو طرف به‌ویژه درباره گسترش روابط تجاری در آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی بیان‌داشت: تاثیرات این گونه نشست‌ها و استفاده از تجربیات یکدیگر در برنامه‌ریزی‌ها مثبت است.

همچنین، «احد رستمی» مدیرکل دفتر اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت تعاون گفت: در سال ۲۰۱۵ معاونت رفاه اجتماعی وزارتخانه و سازمان کنوال تفاهم‌نامه‌ای را در حوزه فقر چندبُعدی و ارزیابی اثر سنجش برنامه‌های اجتماعی امضا و در همین سال نیز هیاتی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مکزیک سفر کرد، همچنین در سال ۲۰۱۶ نیز دبیر وقت کنوال به ایران سفر کرد.

«سید هادی موسوی‌نیک» مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون نیز اظهار داشت: براساس مقررات موجود در کشور،  محاسبه و سنجش فقر به عهده وزارت تعاون است و به‌تازگی براساس نظر شورای عالی آمار کشور، فقر نیز در فهرست آمارهای رسمی قرار گرفته است.

وی به تبیین مزایا و معایب دو شیوه سنجش فقر چندبعدی از جمله روش‌های «آکسفورد» و «پرینستون» اشاره کرد و افزود: محاسبات فقر چندبعدی در پنج حوزه اصلی شامل انرژی، مالی، مسکن، بهداشت و آموزش است.

در ادامه، «خوزه نابور کروس مارسلو» دبیر اجرایی کنوال مکزیک به تبیین تاریخچه کنوال و موضوع فقر چند بعدی در این کشور و چگونگی سنجش آن پرداخت و خاطرنشان‌کرد: سازمان کنوال از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ تلاش کرده تا اطلاعات فقر را در مکزیک جمع‌آوری کند و در این راستا شاخص‌های جدیدی را برای کشور در سال ۲۰۲۱ آماده کرده است.

وی اظهار داشت: یکی از موفقیت‌های کنوال در مکزیک، روزآمد کردن روش‌هایی است که برای سنجش فقر در کشور استفاده می شود، به‌طوری که کنوال از ۶ شاخص برای تعیین فقر چند بعدی استفاده می‌کند.

مکزیک کشوری در آمریکای شمالی است. این کشور حدود ۱۲۹ میلیون نفر نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر مکزیکوسیتی است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار