رونمایی ازخودروهای جدید تویوتا و لکسوس

امروز آکیو تویودا موسس تویوتا و مالک برند لکسوس از ۱۶ خودرو الکتریکی این خودروسازی طی کنفرانس استراتژی آینده محصولات الکتریکی، رونمایی کرد و تویوتا و لکسوس به جرگه الکتریکی ها پیوستند.

رونمایی ازخودروهای جدید تویوتا و لکسوس

به گزارش زنهار از بازار، انتظار چندانی از شرکت های خودروسازی تویوتا و لکسوس در خصوص کنفرانس امروز که برای معرفی استراتژی محصولات الکتریکی بود، وجود نداشت. اما ظاهرا برخلاف تصورات کارشناسان، آکیو تویودا موسس شرکت خودروسازی تویوتا از ۱۶ محصول الکتریکی برندهای تویوتا و لکسوس رونمایی کرد. در رونمایی امروز خودروهای اس یو وی و اسپرت نیز در میان محصولات دیده می شد. بنابراین تویوتا را از امروز می توان پیشتاز خودروهای الکتریکی معرفی کرد.

تویودا در این رونمایی ابتدا در خصوص محصول جدید الکتریکی خود به نام Bz۴x اظهار نظر کرد و گفت: پلت فرم الکتریکی این محصول برای یک خودرو کراس اوور کامپکت تمام الکتریکی دیگر نیز استفاده خواهد شد. بنابراین نام کراس اوور مذکور bz اس یو وی خواهد بود. این مدیر خودروساز برای توصیف عملکرد اس یو وی جدید خود آن را با لقب «شبح زیبا» معرفی کرد. مهندسان و طراحان تویوتا سعی کردند محصول مذکور را با زیبایی بسیار زیاد و در کلاس C-HR طراحی و تولید کنند.

این کراس اوور در تصویر به رنگ قرمز بوده که گویایی یک کراس اوور تمام الکتریکی شهری است که برپایه پلت فرم خودرو اسپرت ساخته شده است. به جز این خودرو، سایر محصولات تویوتا و لکسوس که رونمایی شد دارای شیشه کناری جلو روی در ها هستند. این نکته طراحی در خصوص سدان bz نیز صادق است که آکیو تویودا آن را منحصر به فرد خواند.

تویوتا برای بازار خودروهای اس یو وی فول سایز، محصول سه ردیف صندلی هفت نفره ای را هم رونمایی کرد. این اس یو وی به عنوان جدیدترین کلاس خودروهای دو دیفرانسیل تویوتا شناخته می شود. بزرگترین خودروساز ژاپنی قصد دارد که محصولات اس یو وی خود را از این به بعد با پسوند bz عرضه بازار کند.

در این کنفرانس که هدف پیش نمایش محصولات تویوتا و لکسوس وجود داشت، برند لکسوس محصول اسپرت به نام RZ را معرفی کرد. آکیو تویودا با معرفی این خودرو اسپرت به مشخصات فنی آن اشاره کرد که با یک بار شارژ می تواند ۷۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. از آن سو صفر تا صد این خودرو حدود ۲ ثاینه است. باتری های این خودرو سوآپ(اشتراکی) بوده که ضریب پیمایش را افزایش می دهد. تویودا در مورد طراحی این خودرو، گفت: کوپه کم ارتفاع با شیب سقف قابل توجه است که براساس ساختار خودرو LFA ساخته شده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار