غیبت ۲۰روزه ذرت در سامانه بازارگاه/ نابودی خط تولید مرغ در داخل

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور گفت:۲۰ روز است که ذرت در سامانه بازارگاه شارژ نشده است و مرغداران راهی بازار آزاد شده‌اند.

غیبت ۲۰روزه ذرت در سامانه بازارگاه/ نابودی خط تولید مرغ در داخل

به گزارش زنهار از ایسنا، پرویز فروغی با بیان اینکه ۲۰روز است  ذرت در سامانه بازارگاه شارژ نشده و مرغداران مجبورند ذرت مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند، گفت: در بازار آزاد هم هرکس با هر قیمتی که بخواهد اقدام به فروش ذرت می‌کند و قیمت ذرت در بازار آزاد نیز بیش از ۵۰۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: تا این ذرت شارژ و به دست تولیدکننده برسد دوره پرورش مرغ در سالن‌ها تمام می‌شود.

دبیر کانون مرغداران گوشتی تصریح کرد: با تزریق بیش از اندازه مرغ منجمد در بازار قیمت مرغ گرم به زیر نرخ مصوب رسیده  و با تداوم این شیوه تولید نابود خواهد شد.

فروغی در پاسخ به اینکه وضعیت تامین کنجاله سویا به چه صورت است؟ گفت: سویا در بازارگاه شارژ می‌شود اما مساله اینجاست که وقتی ذرت نباشد سویا هم فایده ای ندارد. زیرا این دو نهاده باید باهم به مرغ داده شود و اگر یکی از آنها دیر برسد انگار هیچ نهاده‌ای به مرغ داده نشده است.

وی در ادامه افزود: پیگیر تامین ذرت برای واحدهای مرغداری شده‌ایم ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

این فعال بخش خصوصی در پایان گفت: اگر قرار است قیمت‌مرغ دستوری باشد بایستی دولت نهاده‌ها را به موقع در اختیار مرغداران قرار دهد. این درست نیست که تولیدکنندگان مجبور باشند همه نهاده‌های خود را از بازار آزاد تهیه کنند ولی مرغ هایشان با نرخ تعیین شده بفروشند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار