توقف رشد قیمت سکه و طلا از اواسط هفته‌ گذشته

نرخ سکه و طلا در روزهای نخست هفته سوم آذرماه افزایشی بود، اما از روز سه‌شنبه با اقدامات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز، رشد قیمت‌ها متوقف شد و ثابت ماند.

توقف رشد قیمت سکه و طلا از اواسط هفته‌ گذشته

به گزارش زنهار از ایرنا، بازار سکه و طلا در هفته سوم آذر کار خود را صعودی آغاز کرد و قیمت سکه تمام بهار آزادی بعد از مدت‌ها وارد کانال ۱۳ میلیون تومان شد.

قیمت سکه طرح جدید در روز شنبه با نرخ ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد و در روز یکشنبه ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت. سیر صعودی بهای سکه در روز دوشنبه تقریبا متوقف شد و با قیمت ۱۳ میلیون و ۲۰ هزار تومان معامله شد اما در روز بعد دوباره قیمت سکه افزایش یافت و به نرخ ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

سکه طرح جدید در روز چهارشنبه ۸۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و برابر ۱۳ میلیون و ۲۷۰ هزارتومان بود. در آخرین روز هفته سکه با ۱۰ هزار تومان کاهش معامله شد.

قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته سوم آذر ماه همچون هفته‌های قبل در نوسان بود. به این صورت که یک گرم طلای ۱۸ عیار در روز شنبه یک میلیون و ۳۰۳ هزار تومان معامله ‌شد و بهای آن در روز بعد به یک میلیون و ۳۰۴ هزار تومان و در روز دوشنبه به یک میلیون و ۳۱۱ هزار تومان رسید.  

یک گرم طلای ۱۸ عیار در روز سه‌شنبه یک میلیون و ۳۱۸ هزار تومان و در روز چهارشنبه یک میلیون و ۳۱۷ هزار تومان بود و پرونده آن در روز پنجشنبه با قیمت یک میلیون و ۳۱۱ هزار تومان بسته شد.

قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته در کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت. در نخستین روز هفته هر مثقال طلا برابر با پنج میلیون و ۶۴۵ هزار تومان و روز یکشنبه پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین شد.

بهای هر مثقال طلا در روز دوشنبه ۳۰ هزار تومان افزایش یافت و برابر پنج میلیون و ۶۸۰ هزار تومان شد و در روز سه‌شنبه این رقم ۳۲ هزار تومان افزایش داشت. در روزهای پایانی هفته قیمت هر مثقال طلا روند کاهشی داشت روز چهارشنبه برابر پنج میلیون و ۷۰۸ هزار تومان و آخر هفته پنج میلیون و ۶۸۰ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک هزار و ۷۸۰ تا یک هزار و ۷۹۰ دلار نوسان داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تحولات بازار سکه و طلا طی هفته‌ گذشته گفت: انس جهانی طلا در روز پنجشنبه نسبت به اول هفته فقط یک دلار کاهش داشت. 

«محمد کشتی آرای» افزود: البته انس جهانی طلا در طول هفته سیر نزولی داشت اما برخلاف این امر قیمت ارز از بعدازظهر روز جمعه و شنبه گذشته افزایش یافت که بلافاصله تاثیر خود را بر بهای سکه و طلا گذاشت. 

وی گفت: قیمت سکه و طلا تا اواسط هفته گذشته (روز سه‌شنبه) رکوردهای جدید قیمتی را بعد از ۱۴ ماه ثبت کرد. 

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: اما از روز سه‌شنبه با اقدامات بانک مرکزی ‌ و صحبت‌های رییس جمهوری قیمت ارز کاهش یافت و می‌توان گفت قیمت‌ سکه و طلا بدون نوسان ثابت ماند. 

کشتی آرای گفت: حباب سکه در روز پنجشنبه ۴۴۰ هزار تومان شد که نسبت به اول هفته ۷۰ هزار تومان افزایش داشت. 

وی اظهارداشت: به دلیل افزایش قیمت‌ها در اواسط هفته، تقاضای کاذب را در بازار شاهد بودیم و این امر موجب شد حباب انواع سکه افزایش یابد. 

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هم اکنون قیمت ها تثبیت شده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار