مشخصات جانشین R۸ مشخص شد

لیندا کورز رئیس بازاریابی شرکت خودروسازی آئودی تایید کرد که از این به بعد برند R فقط برای خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و جانشین R۸ نیز یک محصول تمام الکتریکی خواهد بود.

مشخصات جانشین R۸ مشخص شد

به گزارش زنهار، امروز شرکت خودروسازی آئودی از تولید نسل جدید R۸ در کلاس خودروهای الکتریکی خبر داد. هرچند که آئودی تاکنون محصولات الکتریکی متعددی به بازار عرضه کرده است، اما سیاست تولید خودروهای الکتریکی تا ۲۰۳۰ در اتحادیه اروپا خودروسازان و محصولات اسپرت را به سمت الکتریکی شدن هدایت کرده است. در همین راستا لیندا کورز رئیس بازاریابی شرکت خودروسازی آئودی تایید کرد که نام تجاری R از این به بعد فقط برای خودروهای الکتریکی استفاده خواهد شد.

کورز افزود: بخش R متحول و توسعه خواهد یافت، اگر چه نباید انتظار داشت که محصولات الکتریکی با این برند در سال آینده وارد بازار شود، اما آئودی برنامه ریزی کرده که خودروی مبتنی بر پایه و پلت فرم R۸ طراحی و تولید کند که با پیشرانه الکتریکی و باتری های قوی حداقل برای یک دهه راهی بازار شود. هرچند که شایعات فراوانی در این خصوص جانشینی محصولی برای R۸ فعلی وجود دارد، اما لیندا کورز با بیان اینکه R۸ آینده یک خودرو تمام الکتریکی است و می تواند تاریخی شود، تمام شایعات را رد کرد.

تاکنون اطلاعات دقیقی برای طراحی و تولید R جدید در دست نیست، اما در یکسال گذشته شرکت خودروسازی آئودی بیشترین پیشرفت را در زمینه باتری و پیشرانه های الکتریکی داشته است. این خودروساز آلمانی تلاش کرده که با کاهش هزینه های تولید باتری و افزایش بهره وری پیشرانه های الکتریکی، هزینه تمام شده یک خودرو اسپرت الکتریکی را تا حد ممکن کاهش دهد. اما در سال ۲۰۲۲ رقابت برای تولید خودروهای الکتریکی با کاهش هزینه های چشمگیر آغاز خواهد شد، بنابراین باید انتظار بیشترین پیشرفت را از آئودی با پیشتیانی باتری ها داشت.

گفتنی است که یک خودرو تمام الکتریکی اسپرت، نخستین محصول جذاب این خودروساز نیست بلکه  در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ آئودی R۸ ای-ترون به صورت یک کانسپت طراحی و ساخته شد. در آن سال این محصول آئودی می توانست صفر تا صد را در ۳.۹ ثانیه طی کند. نکته قابل تامل در اینجاست که در سال آینده باید منتظر خبر های نسل جدید R شرکت خودروسازی آئودی بود که تا سال ۲۰۲۵ حداقل ۲۰ دستگاه از این خودرو را طراحی و عرضه بازار خواهد کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار