بیشترین و کمترین نرخ تورم متعلق به کدام استان‌هاست؟

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ۱۴۰۰ برای خانوارهای کشور به عدد ۴۴.۴ درصد رسید. بررسی استانی نرخ تورم نشان می‌دهد بیشترین نرخ مربوط به استان ایلام با ۵۲.۲ درصد تورم سالانه و کمترین آن مربوط به استان قم با ۴۰ درصد بوده است.

بیشترین و کمترین نرخ تورم متعلق به کدام استان‌هاست؟

به گزارش زنهار؛ در آبان ماه ۱۴۰۰ نره تورم ماهانه ۲.۵ درصد بوده است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل با ۵۰ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ۱.۴ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۳۵.۷ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ۴۶.۵ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۷.۹ درصد است.

123

 

 

 

تورم خانوارهای شهری ۴۳.۶ درصد

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ۱۴۰۰ برای خانوارهای شهری به عدد ۴۳.۶ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان ایلام با ۵۱.۴ درصد و کمترین آن مربوط به استان قم با ۴۰ درصد است.

در آبان ماه ۱۴۰۰ تورم ماهانه خانوارهای شهری به ۲.۴ درصد رسید. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان اردبیل با ۵.۱ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ۱.۴درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل برای خانوارهای شهری کشور ۳۵.۳ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان زنجان با ۴۳.۷ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۶.۶ درصد است.

456

میانگین تورم خانوارهای روستایی ۴۸.۳ درصد

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ۱۴۰۰ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴۸.۳ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان ایلام با ۵۵.۷ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۴۱.۹ درصد است.

در آبان ماه ۱۴۰۰ تورم ماهانه خانوارهای روستایی به ۲.۷ درصد رسید. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۶.۱ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قزوین با ۰.۹ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل برای خانوارهای روستایی ۳۷.۴ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ۵۲.۹ درصد و کمترین آن مربوط به استان همدان با ۲۶.۶ درصد است.

789

اقتصادآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار